F1: Elfogadhatatlan mélyponton a Sauber

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.06. 12.30

A Sauber-csapat Forma-1-es története legrosszabb idényét éli, egyszerűen felfoghatatlan számukra, hogy még egy pontot sem szereztek.

Míg 2012-ben több dobogós helyezést is bezsebelt, és 2013 második felében is erős középcsapatként szerepelt, a Sauber 2014-ben sokkoló mélységekbe jutott: 11 forduló után még 0 ponttal állnak, a konstruktőri bajnokságban mindössze a Caterhamet előzik meg.


Az 1993 óta működő svájci csapat sosem kezdett még ennyire rosszul egy idényt, minden évben képesek voltak pontokat szerezni, így a főnöknő, Monisha Kaltenborn reméli, hogy idén sem szakad meg a sorozat, nem zárnak nullán.
“Először is, a morál szempontjából komoly visszalépés ez, hiszen a Sauber Forma-1-ben eltöltött 22 éve alatt még sosem voltunk ilyen helyzetben, nem is szeretnénk erre gondolni. Emellett természetesen pénzügyi vonzata is van. Nem álmodozhatunk, de az is egyértelmű, hogy a konstruktőri 10. hely elfogadhatatlan számunkra” – idézte az Autosport.
“Egyszerűen nem is akarunk arra gondolni, hogy nem szerzünk majd pontot. Az elsődleges célunk, hogy ez sikerüljön, aztán meglátjuk, hogyan alakulnak a dolgok utána.”
A Sauber idei versenyképtelenségébe a Ferrari-erőforrás viszonylagos gyengesége is belejátszik, de Kaltenborn azt mondja, nem gondolnak a motorszállító lecserélésére:


“Maradunk a Ferrari mellett. Az új motorok bevezetése előtt nyilván mérlegelhettük a lehetőségeket, de nem tettük. A Ferrari a nehéz időszakokban is kitartott mellettünk, akkor is, amikor Peter (Sauber, alapító-résztulajdonos) visszavásárolta a csapatot (a BMW-től 2009 végén). A Forma-1-ben nagyon sokat ér az ilyen erős partnerség.”
“Biztosíthatok mindenkit, hogy ők maguk is legalább annyira csalódottak a teljesítmény miatt, mint mi, és mindent megtesznek a javulásért. Most ez a helyzet, de biztos vagyok benne, hogy túljutunk rajta.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.