Ecclestone: Hülye vagyok, hogy fizettem

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.06. 08.30

Bernie Ecclestone nagyon megkönnyebbült, hogy 100 millió dollár fejében jogi szempontból ártatlan maradt és így talán megőrizheti a Forma-1 irányítását.

Ahogy a Vezess.hu is megírta kedden, 100 millió dolláros (23,5 milliárd Ft) pénzbírságért “cserébe” Bernie Ecclestone Münchenben folyó büntetőpere véget ért. 
A Forma-1 uraként ismert angolt azzal vádolták, hogy még 2005-ben megvesztegette a Bayerische Landesbank akkori vezető kockázatelemzőjét, Gerhard Gribkowskyt, aki a 44 millió dolláros (mai árfolyamon bő 10 milliárd Ft) csúszópénzért cserébe munkaadóját megtévesztve áron alul adatta el a pénzintézettel az F1 jogaiban bírt tulajdonrészét.


Ecclestone a Gribkowsky ellen 2012-ben lefolytatott – és a bankár bebörtönzésével végződő – büntetőeljárásban és azóta is tagadta bűnösségét, az ellene szóló nem túl erős bizonyítékok pedig lehetővé tették a mostani “vádalkut”.
A német jog szerint büntetőügyekben is lehetőség van a bírósági szakasz ítélet nélküli, megegyezéses lezárására, ha a vádlott, az ügyészség és a bíró egyetértésre jut valamilyen “enyhébb”, általában pénzbeli büntetés tekintetében, és ha a közjó számára előnyösebb ez a kimenetel, mint a vád szerint okozott kár.
Ecclestone-nak jövő keddig kell 99 millió dollárt a német államkincstárnak, 1 milliót pedig egy gyermekjótékonysági szervezetnek befizetnie, ha ezt megteszi, jogilag ártatlanként hagyja maga mögött az ügyet.
A 3-4 milliárd fontos (1200-1600 milliárd(!) Ft) becsült összvagyonnal rendelkező 83 éves kisember nagyon megkönnyebbülten nyilatkozott:
“A lényeg, hogy három és fél évnyi idegeskedést, utazgatást, ügyvédi megbeszéléseket és isten tudja mit zárhatok most le, ami jó. Heti két napot vitt el a tárgyalás, októberig tartott volna, az üzletet pedig nem könnyű vinni, ha állandóan az ügyvédekkel kell foglalkozni” – mondta. 


“Jó és rossz is, ami ma történt. Jó, hogy a bíró tulajdonképpen felmentett, és hogy az ügyészeknek nem igazán volt komoly dolguk ellenem. Szóval egy kicsit hülye is vagyok, hogy belementem ebbe a megegyezésbe, ugyanis nem a bíró, hanem az ügyészek ajánlották.” 
“De mindegy is, vége az egésznek, szóval rendben van. Elégedett vagyok, nincs gond. Most már arra koncentrálhatok, amiben a legjobb vagyok, azaz a Forma-1 irányítására. Még három hónap már nagyon rosszul jött volna, így is a hétvégéken dolgoztam, hogy utolérjem magam abban, amiről hét közben lemaradtam. Annyira nem volt feltűnő, de azért biztosan megvolt a hatása.”
A bírósági döntés szerint – ami Ecclestone jogászai szerint hangsúlyozottan nem bírság, nem vádalku és nem kibúvó – az angol üzletember ellen felhozott vesztegetési vád nem volt túl életszerű, a megegyezésre pedig a vádlott hajlott kora és az együttműködési hajlandósága miatt tett ajánlatot az ügyészség.
Mivel Ecclestone ártatlanul úszta meg az ügyet, egyelőre a Forma-1 porondmesterének szerepét is megtarthatja, a többségi jogtulajdonos CVC befektetési csoport csak akkor került volna lépéskényszerbe, ha a kisembert elítélik (és akár 10 évnyi szabadságvesztéssel sújtják). Ezzel együtt a jövő homályos, hiszen jó ideje keresik már Ecclestone utódját, másrészt viszont valószínű, hogy maga a CVC is eladja majd az F1-es részvényeit egy-két éven belül. 

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.