Ecclestone: Hülye vagyok, hogy fizettem

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.06. 08.30

Bernie Ecclestone nagyon megkönnyebbült, hogy 100 millió dollár fejében jogi szempontból ártatlan maradt és így talán megőrizheti a Forma-1 irányítását.

Ahogy a Vezess.hu is megírta kedden, 100 millió dolláros (23,5 milliárd Ft) pénzbírságért “cserébe” Bernie Ecclestone Münchenben folyó büntetőpere véget ért. 
A Forma-1 uraként ismert angolt azzal vádolták, hogy még 2005-ben megvesztegette a Bayerische Landesbank akkori vezető kockázatelemzőjét, Gerhard Gribkowskyt, aki a 44 millió dolláros (mai árfolyamon bő 10 milliárd Ft) csúszópénzért cserébe munkaadóját megtévesztve áron alul adatta el a pénzintézettel az F1 jogaiban bírt tulajdonrészét.


Ecclestone a Gribkowsky ellen 2012-ben lefolytatott – és a bankár bebörtönzésével végződő – büntetőeljárásban és azóta is tagadta bűnösségét, az ellene szóló nem túl erős bizonyítékok pedig lehetővé tették a mostani “vádalkut”.
A német jog szerint büntetőügyekben is lehetőség van a bírósági szakasz ítélet nélküli, megegyezéses lezárására, ha a vádlott, az ügyészség és a bíró egyetértésre jut valamilyen “enyhébb”, általában pénzbeli büntetés tekintetében, és ha a közjó számára előnyösebb ez a kimenetel, mint a vád szerint okozott kár.
Ecclestone-nak jövő keddig kell 99 millió dollárt a német államkincstárnak, 1 milliót pedig egy gyermekjótékonysági szervezetnek befizetnie, ha ezt megteszi, jogilag ártatlanként hagyja maga mögött az ügyet.
A 3-4 milliárd fontos (1200-1600 milliárd(!) Ft) becsült összvagyonnal rendelkező 83 éves kisember nagyon megkönnyebbülten nyilatkozott:
“A lényeg, hogy három és fél évnyi idegeskedést, utazgatást, ügyvédi megbeszéléseket és isten tudja mit zárhatok most le, ami jó. Heti két napot vitt el a tárgyalás, októberig tartott volna, az üzletet pedig nem könnyű vinni, ha állandóan az ügyvédekkel kell foglalkozni” – mondta. 


“Jó és rossz is, ami ma történt. Jó, hogy a bíró tulajdonképpen felmentett, és hogy az ügyészeknek nem igazán volt komoly dolguk ellenem. Szóval egy kicsit hülye is vagyok, hogy belementem ebbe a megegyezésbe, ugyanis nem a bíró, hanem az ügyészek ajánlották.” 
“De mindegy is, vége az egésznek, szóval rendben van. Elégedett vagyok, nincs gond. Most már arra koncentrálhatok, amiben a legjobb vagyok, azaz a Forma-1 irányítására. Még három hónap már nagyon rosszul jött volna, így is a hétvégéken dolgoztam, hogy utolérjem magam abban, amiről hét közben lemaradtam. Annyira nem volt feltűnő, de azért biztosan megvolt a hatása.”
A bírósági döntés szerint – ami Ecclestone jogászai szerint hangsúlyozottan nem bírság, nem vádalku és nem kibúvó – az angol üzletember ellen felhozott vesztegetési vád nem volt túl életszerű, a megegyezésre pedig a vádlott hajlott kora és az együttműködési hajlandósága miatt tett ajánlatot az ügyészség.
Mivel Ecclestone ártatlanul úszta meg az ügyet, egyelőre a Forma-1 porondmesterének szerepét is megtarthatja, a többségi jogtulajdonos CVC befektetési csoport csak akkor került volna lépéskényszerbe, ha a kisembert elítélik (és akár 10 évnyi szabadságvesztéssel sújtják). Ezzel együtt a jövő homályos, hiszen jó ideje keresik már Ecclestone utódját, másrészt viszont valószínű, hogy maga a CVC is eladja majd az F1-es részvényeit egy-két éven belül. 

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.