F1: A Williams már a harmadik erő

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.08.05. 16.40

A Williams technikai főnöke szerint mostanra egyértelműen az övék a mezőny harmadik legjobb autója, de ez egyáltalán nem garantálja a 3. helyet a bajnokságban.

A Williams a téli tesztek egyik nagy ígérete volt, azonban a katasztrofális 2013-as szezon után előrekapaszkodni akaró grove-i alakulat az első versenyeken nem villogott túlságosan. Nyárra beindultak, pole pozíció, sorozatos dobogós helyezések következtek, a nyári szünetre a Ferrari mögött alig 7 ponttal lemaradva a konstruktőri bajnokság 4. helyén állva mehettek.
A csapat technikai főnöke, Pat Symonds így értékelt a Forma-1 hivatalos oldalának adott interjújában: 
“Idén nagyon szoros a verseny. Azt mindenki megmondja, hogy a Mercedesé a legjobb autó, véleményem szerint a Red Bull a második, és aztán ott sorakozik együtt a Ferrari, a Force India, a Williams és a McLaren, és talán a miénk a harmadik legjobb autó jelenleg.”


Az angol szakember kiemelte, hogy a harmadik legjobb autó azonban nem feltétlenül garantálja a bajnoki 3. helyet, jobb de rosszabb is lehet még a végeredmény.
“Úgy gondolom, hogy ilyen-olyan okokból egészen Ausztriáig nem hoztuk az elvárható szintet. Idén különösen megnehezíti a dolgokat az is, hogy a Mercedes tulajdonképpen szinte minden hétvégén bezsebel 43 pontot, így mi, a többiek eleve kevesebben osztozunk.” 
“A 3. és a 6. hely közötti különbség végül egész kevés is lehet. Ha mi vagyunk a harmadik legjobb csapat, akkor a 3. helyen is kellene végeznünk, de 2005-ben (a Renault-val) úgy nyertük meg a bajnokságot Fernando Alonsóval, hogy a McLarené volt a legjobb autó. Jobban dolgozott a csapat, jobban versenyeztünk.”
A Williamshez 2014-re igazolt Felipe Massa nagyon elégedett új csapata idei formájával:


“Azt hiszem, az egész paddockot meglepte, hogy mennyire versenyképes az autó, de már a tél óta végig jól dolgoztunk. A teljes műszaki gárda jól tette a dolgát, és az általunk adott információk is segítik az autó fejlesztését. Továbbra is sok a dolgunk, de szerintem minden jól halad, és remélem, hogy a szezonzáróig még több jó eredményünk lesz!”
“Talán egy kicsit erős volt arra gondolni, hogy a bajnokság 3. helyén végezhetünk, de tényleg képesek lehetünk rá.”
A Forma-1-es pályafutását 200-ben a Williamsnél kezdő mclarenes Jenson Button örömmel látja egykori csapata feltámadását, de annak is örül, hogy néha még botlanak.
“Úgy gondolom, hogy komolyan készültek arra, hogy idén jól szerepeljenek. Jelentős ráfordítással összehoztak egy jó szakembergárdát, főképp az aerodinamika terén. Nagyszerű munkát végeztek, és  Frank és Claire (az alapító-főnök, és a helyettes főnök Williams) miatt is örülök, hogy újra versenyképesek.”
“Jó sok pontot elszórtak idén balesetek miatt, vagy mert épp nem tudták kihasználni az autó potenciálját, de ez számunkra jó, mert amúgy már messze előttünk járnának. A fő céljuk az egyenletes teljesítmény kell, hogy legyen, hogy a teljes versenyhétvégén végig jól dolgozzanak – hiszen nagyon gyors csomagjuk van, a kérdés csak az, hogy ki tudják-e hozni belőle a maximumot.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.