F1: Teljes fordulat kell a Ferrarinál

A motorfőnök már távozott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 15.35

A Ferrarinál egyre nyíltabban elismerik, hogy 2014 egy újabb kudarcos idény, gyakorlatilag alapoktól kell kezdeni megint az építkezést.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ugyan arról beszélt, hogy a 2014-es évben a nagy szabályváltozásokat kihasználva már a bajnoki címekért kell küzdeniük, de az idei szenzoban az olasz csapat még a megelőzőnél is gyengébben teljesített.


A Stefano Domenicali helyére áprilisban érkezett új csapatfőnök, Marco Mattiacci a háttérben folyamatosan dolgozik a csapat átszervezésén, megújításán, és kifelé sem titkolja, hogy radikális változásokra van szükség ahhoz, hogy újra versenyképesek legyenek.
“360 fokos (sic!) fordulatra van szükség. Nem csak a motorról, az aerodinamikáról, vagy a kasztniról van szó, az egész csapatról, a teljes autóról – hatalmas munka vár ránk” – mondta.
“Óvatosnak kell lennünk, a döntéseket nem alapozhatjuk egy-egy hévége eredményére” – célzott arra, hogy a Hibgaroringen például Fernando Alonso a 2., Kimi Räikkönen pedig a 6. helyen ért be, ezzel pedig visszavették a Williamstől a konstruktőri 3. helyet is.
“Mostanra azonosítottuk a csapat gyengéit és erősségeit, de egy hétvége, legyen akár jó, akár rossz, nem fogja befolyásolni a kitűzött céljainkat. Bízom az újjáépülő csapatszellemben, a szakembereink tehetségében és a tervünkben.”
A Ferrari technikai főnöke, James Allison konkrétabban az autóról, de nagyon hasonló hangnemben nyilatkozott:


“Az autó gyengéi világosak számunkra. Nincs akkora leszorítóerőnk, mint a nálunk gyorsabb autóknak, nincs olyan erős motorunk, mint a gyorsabbaknak, és az autók vezethetősége is rosszabb. Túl szeszélyes az autó fara, és még a két nagyon érzékeny, a gumikat viszonylag kímélő pilótánkkal is elég gyorsan elkopnak a hátsó abroncsok. A hibákat viszonylag könnyű összeszedni, a megoldásukra irányuló programot már kicsit nehezebb megvalósítani, de ezen dolgozunk.”
Csütörtök délután a csapat azt is közölte, hogy távozott az eddigi motorfőnök, Luca Marmorini – a bejelentés megerősítette a hónap eleje terjengő pletykákat. Helyére Mattia Binotto került.
Leszögezték, hogy az autó tervezését továbbra is a technikai igazgató James Allison irányítja, a kasztni főtervezője Nikolas Tombazis, a motorfejlesztést Lorenzo Sassi vezeti.
A hét eleji pletykák szerint szintén lapátra került Pat Fry-t nem említették, de a hallgatás önmagában is beszédes.

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.