A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ugyan arról beszélt, hogy a 2014-es évben a nagy szabályváltozásokat kihasználva már a bajnoki címekért kell küzdeniük, de az idei szenzoban az olasz csapat még a megelőzőnél is gyengébben teljesített.


A Stefano Domenicali helyére áprilisban érkezett új csapatfőnök, Marco Mattiacci a háttérben folyamatosan dolgozik a csapat átszervezésén, megújításán, és kifelé sem titkolja, hogy radikális változásokra van szükség ahhoz, hogy újra versenyképesek legyenek.
“360 fokos (sic!) fordulatra van szükség. Nem csak a motorról, az aerodinamikáról, vagy a kasztniról van szó, az egész csapatról, a teljes autóról – hatalmas munka vár ránk” – mondta.
“Óvatosnak kell lennünk, a döntéseket nem alapozhatjuk egy-egy hévége eredményére” – célzott arra, hogy a Hibgaroringen például Fernando Alonso a 2., Kimi Räikkönen pedig a 6. helyen ért be, ezzel pedig visszavették a Williamstől a konstruktőri 3. helyet is.
“Mostanra azonosítottuk a csapat gyengéit és erősségeit, de egy hétvége, legyen akár jó, akár rossz, nem fogja befolyásolni a kitűzött céljainkat. Bízom az újjáépülő csapatszellemben, a szakembereink tehetségében és a tervünkben.”
A Ferrari technikai főnöke, James Allison konkrétabban az autóról, de nagyon hasonló hangnemben nyilatkozott:


“Az autó gyengéi világosak számunkra. Nincs akkora leszorítóerőnk, mint a nálunk gyorsabb autóknak, nincs olyan erős motorunk, mint a gyorsabbaknak, és az autók vezethetősége is rosszabb. Túl szeszélyes az autó fara, és még a két nagyon érzékeny, a gumikat viszonylag kímélő pilótánkkal is elég gyorsan elkopnak a hátsó abroncsok. A hibákat viszonylag könnyű összeszedni, a megoldásukra irányuló programot már kicsit nehezebb megvalósítani, de ezen dolgozunk.”
Csütörtök délután a csapat azt is közölte, hogy távozott az eddigi motorfőnök, Luca Marmorini – a bejelentés megerősítette a hónap eleje terjengő pletykákat. Helyére Mattia Binotto került.
Leszögezték, hogy az autó tervezését továbbra is a technikai igazgató James Allison irányítja, a kasztni főtervezője Nikolas Tombazis, a motorfejlesztést Lorenzo Sassi vezeti.
A hét eleji pletykák szerint szintén lapátra került Pat Fry-t nem említették, de a hallgatás önmagában is beszédes.