F1: Teljes fordulat kell a Ferrarinál

A motorfőnök már távozott

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 15.35

A Ferrarinál egyre nyíltabban elismerik, hogy 2014 egy újabb kudarcos idény, gyakorlatilag alapoktól kell kezdeni megint az építkezést.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo ugyan arról beszélt, hogy a 2014-es évben a nagy szabályváltozásokat kihasználva már a bajnoki címekért kell küzdeniük, de az idei szenzoban az olasz csapat még a megelőzőnél is gyengébben teljesített.


A Stefano Domenicali helyére áprilisban érkezett új csapatfőnök, Marco Mattiacci a háttérben folyamatosan dolgozik a csapat átszervezésén, megújításán, és kifelé sem titkolja, hogy radikális változásokra van szükség ahhoz, hogy újra versenyképesek legyenek.
“360 fokos (sic!) fordulatra van szükség. Nem csak a motorról, az aerodinamikáról, vagy a kasztniról van szó, az egész csapatról, a teljes autóról – hatalmas munka vár ránk” – mondta.
“Óvatosnak kell lennünk, a döntéseket nem alapozhatjuk egy-egy hévége eredményére” – célzott arra, hogy a Hibgaroringen például Fernando Alonso a 2., Kimi Räikkönen pedig a 6. helyen ért be, ezzel pedig visszavették a Williamstől a konstruktőri 3. helyet is.
“Mostanra azonosítottuk a csapat gyengéit és erősségeit, de egy hétvége, legyen akár jó, akár rossz, nem fogja befolyásolni a kitűzött céljainkat. Bízom az újjáépülő csapatszellemben, a szakembereink tehetségében és a tervünkben.”
A Ferrari technikai főnöke, James Allison konkrétabban az autóról, de nagyon hasonló hangnemben nyilatkozott:


“Az autó gyengéi világosak számunkra. Nincs akkora leszorítóerőnk, mint a nálunk gyorsabb autóknak, nincs olyan erős motorunk, mint a gyorsabbaknak, és az autók vezethetősége is rosszabb. Túl szeszélyes az autó fara, és még a két nagyon érzékeny, a gumikat viszonylag kímélő pilótánkkal is elég gyorsan elkopnak a hátsó abroncsok. A hibákat viszonylag könnyű összeszedni, a megoldásukra irányuló programot már kicsit nehezebb megvalósítani, de ezen dolgozunk.”
Csütörtök délután a csapat azt is közölte, hogy távozott az eddigi motorfőnök, Luca Marmorini – a bejelentés megerősítette a hónap eleje terjengő pletykákat. Helyére Mattia Binotto került.
Leszögezték, hogy az autó tervezését továbbra is a technikai igazgató James Allison irányítja, a kasztni főtervezője Nikolas Tombazis, a motorfejlesztést Lorenzo Sassi vezeti.
A hét eleji pletykák szerint szintén lapátra került Pat Fry-t nem említették, de a hallgatás önmagában is beszédes.

Kommentek

Elektromos teherautókat tesztelnek az osztrákok

Elektromos teherautók kísérleti üzemét kezdi meg városi forgalomban a MAN Truck & Bus haszonjármű-gyártó Ausztriában.

Fejek hullanak az Audinál

Négy mérnököt is kirúgtak a dízelfejlesztő részlegről. A dízelbotrány miatt vált nem kívánatossá a jelenlétük.

Aston Martin Vantage S Red Bull Racing Edition

Az Aston Martin és a Red Bull Racing közötti együttműködés örömére limitált szériát adtak ki a Vantage modellcsaládból.

Itt a vég, jönnek a vicceket mesélő autók

Szakértők szerint a jövőben járműveink akár az érzelmeinkből is olvasni fognak – még akkor is, ha egyetlen szót sem szólunk.

Olyat videózott az autós, hogy neked is fájni fog

Vajon melyik OKJ-s képzésen lőtte emberünk a birkapásztor oklevelet?

Árokba lökte a nagyi a lassú motorost

Egy ideig türelmesen követte autójával a robogóst, majd úgy előzte meg, hogy közben belökte az árokba.

F1: Itt van Verstappen és Vandoorne bukója – videó

A Red Bull-os Max Verstappen és a McLaren újonca, Stoffel Vandoorne is megmutatta ma 2017-es sisakfestését.

F1: Film készült a McLarenről

Pontosabban az alapítójáról, Bruce McLarenről. Az alkotás hamarosan látható lesz a mozikban.

Beleszólhatsz, hol legyen lezárás a 3-as metró miatt

A BKK társadalmi egyeztetésre bocsátja az M3-as metróvonal – a jelenlegi tervek szerint – 2017 nyarától induló rekonstrukciójához kapcsolódó, a Kőbánya-Kispest-Nagyvárad tér közötti szakasz lezárásának idejére tervezett forgalmi rendre vonatkozó javaslatait.

F1: Verstappen idén még nem lesz bajnok

A Red Bull ifjoncának édesapja, Jos Verstappen szerint idén még korai lenne világbajnoki szezont várni a tinitől. Majd jövőre.

Így néz ki egy 1 milliót futott Porsche

Ezek a sportautók nem arról híresek, hogy több százezer kilométert beleraknak tulajdonosaik, de néha azért előfordul.

F1: Esőnapot hirdetett Barcelona

A jövő hétfőn kezdődik a Forma-1-es tesztelés, amelyen a Pirelli kérésére a nyolcból egy napon vizes pályán mennek majd az autók. A barcelonai pálya bejelentette, mikor locsolnak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.