F1: A Mercedes újra hangosítana

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 09.30

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint jó néhány problémát meg kell még oldania a Forma-1-nek, de ehhez nem kell a bukott Renault-főnök Flavio Briatore segítsége.

A Német Nagydíjon látott alacsony, 52 ezres nézőszám, és a csökkenő televíziós nézettségi adatok miatt a múlt hétvégi Magyar Nagydíj szombati napján Bernie Ecclestone és a csapatok vezetői gyors válságértekezletet tartottak, amelyen elhatározták, hogy a “show javítása” érdekében felállítanak egy “Népszerűségi Munkacsoportot”, amely aztán újabb ötletekkel teheti izgalmasabbá és vonzóbbá a Forma-1-et. 


A “think tank”- be a Forma-1-ből a 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett baleset miatt száműzött volt Renault-főnököt, Flavio Briatorét is bevonták volna.
Az egyöntetűen az idény egyik legjobb futamának kikiáltott, azonnal klasszikussá vált vasárnapi Magyar Nagydíj aztán rámutatott, hogy nem a versenyzéssel van a gond, Ecclestone pedig jelezte, hogy Briatorét nem is alkalmazzák majd. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda sem örült volna az olasz bevonásának:
“Miért kellene Flavio? Bernie a főnök, és maradjon ő is a főnök. Szerintem vele kellene ötletelnünk, ő tudja legjobban, min lehetne javítani” – mondta az Autosportnak.
Ami a hockenheimi – és kisebb mértékben, de a Hungaroringen is tapasztalt – gyenge látogatottságot illeti, Lauda elsősorban a németországi szervezőkre mutogat, de elismeri, hogy sokrétű problémáról van szó.
“Hockenheimben a szervezők hibája volt, nem promótálták eléggé a versenyt és túl drágák voltak a jegyek. Ausztriában (a Red Bull Ringen) Dietrich Mateschitz (Red Bull-tulajdonos) a jó megközelítést alkalmazta, alacsony jegyárakkal megtöltötte a lelátókat ahelyett, hogy magas árak mellett üresek maradtak volna” – magyarázta egy másik interjúban az olasz La Gazzetta dello Sportnak.


“Aztán ott van az okok között a motorok gyenge hangja is. A Mercedesnél már ígéretet tettünk arra Ecclestone-nak, hogy újra megpróbálkozunk valahogy a hangerő emelésével” – utalt a korábbi, fenéktrombitás kísérlet kudarcára.
“Azonban az igazi baj máshol rejlik. A mai fiatalok inkább a strandra mennek a barátaikkal és ott nézik a futamot az iPadjükön. Emellett nem tekintik a saját hőseiknek a versenyzőket. Ezt nehéz lesz megoldani.”
“És túl sok a szabály is. Ha valamelyik rivális átmegy a záróvonalon, a pilóta már sír is a rádión. És ott van az is, hogy nem mondhatnak akármit a médiának, sokszor nem beszélhetnek (őszintén).” 
Lauda Ecclestone-nak közösen nemrég kilobbizta, hogy a versenybírók lazábban kezeljék a versenyincidenseket, ebben pozitív változást is lát az osztrák veterán:


“Azt kell mondjam, hogy nagyszerű húzás volt, hogy a stewardok egy kicsit a háttérbe húzódtak és nem nyúlnak bele mindenbe. A pálya közepén leállt Sauber (Hockenheimben) is izgalmat hozott. Ha kijött volna a biztonsági autó, unalmasabbá vált volna a futam. Szóval Hockenheimben már érzékelhető volt a javulás, Magyarországon pedig bőven történtek dolgok, de a versenybírók nem kezdeményeztek vizsgálatokat. Ebben a jó irányba haladunk.”

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.