F1: A Mercedes újra hangosítana

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 09.30

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint jó néhány problémát meg kell még oldania a Forma-1-nek, de ehhez nem kell a bukott Renault-főnök Flavio Briatore segítsége.

A Német Nagydíjon látott alacsony, 52 ezres nézőszám, és a csökkenő televíziós nézettségi adatok miatt a múlt hétvégi Magyar Nagydíj szombati napján Bernie Ecclestone és a csapatok vezetői gyors válságértekezletet tartottak, amelyen elhatározták, hogy a “show javítása” érdekében felállítanak egy “Népszerűségi Munkacsoportot”, amely aztán újabb ötletekkel teheti izgalmasabbá és vonzóbbá a Forma-1-et. 


A “think tank”- be a Forma-1-ből a 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett baleset miatt száműzött volt Renault-főnököt, Flavio Briatorét is bevonták volna.
Az egyöntetűen az idény egyik legjobb futamának kikiáltott, azonnal klasszikussá vált vasárnapi Magyar Nagydíj aztán rámutatott, hogy nem a versenyzéssel van a gond, Ecclestone pedig jelezte, hogy Briatorét nem is alkalmazzák majd. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda sem örült volna az olasz bevonásának:
“Miért kellene Flavio? Bernie a főnök, és maradjon ő is a főnök. Szerintem vele kellene ötletelnünk, ő tudja legjobban, min lehetne javítani” – mondta az Autosportnak.
Ami a hockenheimi – és kisebb mértékben, de a Hungaroringen is tapasztalt – gyenge látogatottságot illeti, Lauda elsősorban a németországi szervezőkre mutogat, de elismeri, hogy sokrétű problémáról van szó.
“Hockenheimben a szervezők hibája volt, nem promótálták eléggé a versenyt és túl drágák voltak a jegyek. Ausztriában (a Red Bull Ringen) Dietrich Mateschitz (Red Bull-tulajdonos) a jó megközelítést alkalmazta, alacsony jegyárakkal megtöltötte a lelátókat ahelyett, hogy magas árak mellett üresek maradtak volna” – magyarázta egy másik interjúban az olasz La Gazzetta dello Sportnak.


“Aztán ott van az okok között a motorok gyenge hangja is. A Mercedesnél már ígéretet tettünk arra Ecclestone-nak, hogy újra megpróbálkozunk valahogy a hangerő emelésével” – utalt a korábbi, fenéktrombitás kísérlet kudarcára.
“Azonban az igazi baj máshol rejlik. A mai fiatalok inkább a strandra mennek a barátaikkal és ott nézik a futamot az iPadjükön. Emellett nem tekintik a saját hőseiknek a versenyzőket. Ezt nehéz lesz megoldani.”
“És túl sok a szabály is. Ha valamelyik rivális átmegy a záróvonalon, a pilóta már sír is a rádión. És ott van az is, hogy nem mondhatnak akármit a médiának, sokszor nem beszélhetnek (őszintén).” 
Lauda Ecclestone-nak közösen nemrég kilobbizta, hogy a versenybírók lazábban kezeljék a versenyincidenseket, ebben pozitív változást is lát az osztrák veterán:


“Azt kell mondjam, hogy nagyszerű húzás volt, hogy a stewardok egy kicsit a háttérbe húzódtak és nem nyúlnak bele mindenbe. A pálya közepén leállt Sauber (Hockenheimben) is izgalmat hozott. Ha kijött volna a biztonsági autó, unalmasabbá vált volna a futam. Szóval Hockenheimben már érzékelhető volt a javulás, Magyarországon pedig bőven történtek dolgok, de a versenybírók nem kezdeményeztek vizsgálatokat. Ebben a jó irányba haladunk.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.