A Német Nagydíjon látott alacsony, 52 ezres nézőszám, és a csökkenő televíziós nézettségi adatok miatt a múlt hétvégi Magyar Nagydíj szombati napján Bernie Ecclestone és a csapatok vezetői gyors válságértekezletet tartottak, amelyen elhatározták, hogy a “show javítása” érdekében felállítanak egy “Népszerűségi Munkacsoportot”, amely aztán újabb ötletekkel teheti izgalmasabbá és vonzóbbá a Forma-1-et. 


A “think tank”- be a Forma-1-ből a 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett baleset miatt száműzött volt Renault-főnököt, Flavio Briatorét is bevonták volna.
Az egyöntetűen az idény egyik legjobb futamának kikiáltott, azonnal klasszikussá vált vasárnapi Magyar Nagydíj aztán rámutatott, hogy nem a versenyzéssel van a gond, Ecclestone pedig jelezte, hogy Briatorét nem is alkalmazzák majd. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda sem örült volna az olasz bevonásának:
“Miért kellene Flavio? Bernie a főnök, és maradjon ő is a főnök. Szerintem vele kellene ötletelnünk, ő tudja legjobban, min lehetne javítani” – mondta az Autosportnak.
Ami a hockenheimi – és kisebb mértékben, de a Hungaroringen is tapasztalt – gyenge látogatottságot illeti, Lauda elsősorban a németországi szervezőkre mutogat, de elismeri, hogy sokrétű problémáról van szó.
“Hockenheimben a szervezők hibája volt, nem promótálták eléggé a versenyt és túl drágák voltak a jegyek. Ausztriában (a Red Bull Ringen) Dietrich Mateschitz (Red Bull-tulajdonos) a jó megközelítést alkalmazta, alacsony jegyárakkal megtöltötte a lelátókat ahelyett, hogy magas árak mellett üresek maradtak volna” – magyarázta egy másik interjúban az olasz La Gazzetta dello Sportnak.


“Aztán ott van az okok között a motorok gyenge hangja is. A Mercedesnél már ígéretet tettünk arra Ecclestone-nak, hogy újra megpróbálkozunk valahogy a hangerő emelésével” – utalt a korábbi, fenéktrombitás kísérlet kudarcára.
“Azonban az igazi baj máshol rejlik. A mai fiatalok inkább a strandra mennek a barátaikkal és ott nézik a futamot az iPadjükön. Emellett nem tekintik a saját hőseiknek a versenyzőket. Ezt nehéz lesz megoldani.”
“És túl sok a szabály is. Ha valamelyik rivális átmegy a záróvonalon, a pilóta már sír is a rádión. És ott van az is, hogy nem mondhatnak akármit a médiának, sokszor nem beszélhetnek (őszintén).” 
Lauda Ecclestone-nak közösen nemrég kilobbizta, hogy a versenybírók lazábban kezeljék a versenyincidenseket, ebben pozitív változást is lát az osztrák veterán:


“Azt kell mondjam, hogy nagyszerű húzás volt, hogy a stewardok egy kicsit a háttérbe húzódtak és nem nyúlnak bele mindenbe. A pálya közepén leállt Sauber (Hockenheimben) is izgalmat hozott. Ha kijött volna a biztonsági autó, unalmasabbá vált volna a futam. Szóval Hockenheimben már érzékelhető volt a javulás, Magyarországon pedig bőven történtek dolgok, de a versenybírók nem kezdeményeztek vizsgálatokat. Ebben a jó irányba haladunk.”