F1: A Mercedes újra hangosítana

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.31. 09.30

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda szerint jó néhány problémát meg kell még oldania a Forma-1-nek, de ehhez nem kell a bukott Renault-főnök Flavio Briatore segítsége.

A Német Nagydíjon látott alacsony, 52 ezres nézőszám, és a csökkenő televíziós nézettségi adatok miatt a múlt hétvégi Magyar Nagydíj szombati napján Bernie Ecclestone és a csapatok vezetői gyors válságértekezletet tartottak, amelyen elhatározták, hogy a “show javítása” érdekében felállítanak egy “Népszerűségi Munkacsoportot”, amely aztán újabb ötletekkel teheti izgalmasabbá és vonzóbbá a Forma-1-et. 


A “think tank”- be a Forma-1-ből a 2008-as Szingapúri Nagydíjon megrendezett baleset miatt száműzött volt Renault-főnököt, Flavio Briatorét is bevonták volna.
Az egyöntetűen az idény egyik legjobb futamának kikiáltott, azonnal klasszikussá vált vasárnapi Magyar Nagydíj aztán rámutatott, hogy nem a versenyzéssel van a gond, Ecclestone pedig jelezte, hogy Briatorét nem is alkalmazzák majd. A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda sem örült volna az olasz bevonásának:
“Miért kellene Flavio? Bernie a főnök, és maradjon ő is a főnök. Szerintem vele kellene ötletelnünk, ő tudja legjobban, min lehetne javítani” – mondta az Autosportnak.
Ami a hockenheimi – és kisebb mértékben, de a Hungaroringen is tapasztalt – gyenge látogatottságot illeti, Lauda elsősorban a németországi szervezőkre mutogat, de elismeri, hogy sokrétű problémáról van szó.
“Hockenheimben a szervezők hibája volt, nem promótálták eléggé a versenyt és túl drágák voltak a jegyek. Ausztriában (a Red Bull Ringen) Dietrich Mateschitz (Red Bull-tulajdonos) a jó megközelítést alkalmazta, alacsony jegyárakkal megtöltötte a lelátókat ahelyett, hogy magas árak mellett üresek maradtak volna” – magyarázta egy másik interjúban az olasz La Gazzetta dello Sportnak.


“Aztán ott van az okok között a motorok gyenge hangja is. A Mercedesnél már ígéretet tettünk arra Ecclestone-nak, hogy újra megpróbálkozunk valahogy a hangerő emelésével” – utalt a korábbi, fenéktrombitás kísérlet kudarcára.
“Azonban az igazi baj máshol rejlik. A mai fiatalok inkább a strandra mennek a barátaikkal és ott nézik a futamot az iPadjükön. Emellett nem tekintik a saját hőseiknek a versenyzőket. Ezt nehéz lesz megoldani.”
“És túl sok a szabály is. Ha valamelyik rivális átmegy a záróvonalon, a pilóta már sír is a rádión. És ott van az is, hogy nem mondhatnak akármit a médiának, sokszor nem beszélhetnek (őszintén).” 
Lauda Ecclestone-nak közösen nemrég kilobbizta, hogy a versenybírók lazábban kezeljék a versenyincidenseket, ebben pozitív változást is lát az osztrák veterán:


“Azt kell mondjam, hogy nagyszerű húzás volt, hogy a stewardok egy kicsit a háttérbe húzódtak és nem nyúlnak bele mindenbe. A pálya közepén leállt Sauber (Hockenheimben) is izgalmat hozott. Ha kijött volna a biztonsági autó, unalmasabbá vált volna a futam. Szóval Hockenheimben már érzékelhető volt a javulás, Magyarországon pedig bőven történtek dolgok, de a versenybírók nem kezdeményeztek vizsgálatokat. Ebben a jó irányba haladunk.”

Kommentek

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

F1: A fél mezőny bejelentkezett a Mercedesnél

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda azt mondja, óriási az érdeklődés Nico Rosberg megüresedett helye iránt, mégsem lesz könnyű betölteni a bajnoki ülést.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

F1: A Mercedes tényleg számolhat Alonsóval?

A Mercedes még egyetlen nevet sem említett a nagy meglepetésre visszavonulását bejelentő Nico Rosberg utódjaként, de a korábbi nyilatkozatok alapján Fernando Alonso tényleg a listájukon lehet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.