F1: A Mercedesnél szabad a verseny!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.30. 15.40

A Mercedest még mindig foglalkoztatják a Magyar Nagydíjon történtek, a csapatfőnök hosszasan magyarázza a bizonyítványt.

Amikor a vásárnapi Magyar Nagydíjon a bokszutcából rajtoló Lewis Hamilton és a biztonsági autó rossz időzítése miatt visszaesett Nico Rosberg egymásra talált, a Mercedes arra kérte az angolt, hogy engedje el a más stratégián lévő csapattársát, Hamilton azonban nem engedelmeskedett. Végül a 3-4. helyen értek be.
A csapatutasítás és annak megtagadása alaposan felbolygatta a kedélyeket, a Mercedesnél még szerdán is szükségét érezték, hogy tisztázzák a történteket. A csapatfőnök, Toto Wolff az alakulat hivatalos oldalán magyarázta a bizonyítványt:


“Amikor a biztonsági autó kijött, úgy döntöttünk, hogy megosztjuk a stratégiákat, hogy így előnybe kerülhessünk az előttünk lévő autókkal szemben és lehetőséget teremtsünk a győzelemre, vagy legrosszabb esetben a dobogós helyezésekre”
“Amikor meghoztuk a döntést, Nico két hellyel Lewis előtt állt. Nicót aztán agresszív háromkiállásos stratégiára állítottuk, Lewis pedig hosszú utolsó etapos két kiállásosra. Így aztán valamikor óhatatlanul össze kellett találkozniuk, a helyzetet pedig meg kellett oldani.”
“Lewist megkértük, hogy engedje el Nicót, mert úgy véltük, hogy még mindkettejüknek esélye van a győzelemre, ha végigvisszük a stratégiát. Azonban Nico nem tudott elég közel kerülni Lewishoz, hogy előzzön, és végső soron nem volt gondunk azzal, hogy Lewis úgy döntött, tartja a pozícióját.”
“Versenycsapatként a győzelmek, bajnoki címek megszerzése a célunk, és azt hittük, hogy még mindkét pilótánk nyerhet, szóval ennek megfelelően cselekedtünk. Amikor az eltérő stratégián lévő csapattársak találkoznak, általában nem jelent problémát az elengedés, de el kell ismernünk, hogy ez a helyzet már nem szokásos” – utalt a két pilóta között folyó bajnoki csatára.


Wolff leszögezte, hogy Rosberg és Hamilton az idény második felében is szabadon versenyezhet majd.
“Az idény elején Paddyvel (Lowe, technikai csapatfőnök) közösen megbeszéltük a pilótákkal, hogy szabadon küzdhetnek a győzelemér – ameddig van esélyük. Emellett viszont csapatként elsődleges számunkra, hogy maximalizáljuk a győzelmi esélyeket, függetlenül attól, hogy melyik versenyző nyerhet. A vasárnapi döntések és utasítások összhangban voltak a fentiekkel.”
A Mercedes főnök hangsúlyozta, hogy a csapatutasításos “balhénál” sokkal fontosabb, komolyabb problémával kell szembenézniük:


“Nem lehetünk rövidlátók, ez a csapatutasításos vita csak elvonja a figyelmet az igazi problémánkról, a megbízhatóságról. Ha a pilótáinknak olyan autót adunk, amellyel minden körön maximálisan nyomhatják, akkor az élen fognak küzdeni, és szabadon, külső befolyásoló tényezők nélkül versenyezhetnek a győzelemért. Mostanában viszont nem sikerült ezt elérnünk, ez okozott gondokat. De jobb munkával elkerülhetnénk a problémákat.”

Kommentek

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.