Amikor a vásárnapi Magyar Nagydíjon a bokszutcából rajtoló Lewis Hamilton és a biztonsági autó rossz időzítése miatt visszaesett Nico Rosberg egymásra talált, a Mercedes arra kérte az angolt, hogy engedje el a más stratégián lévő csapattársát, Hamilton azonban nem engedelmeskedett. Végül a 3-4. helyen értek be.
A csapatutasítás és annak megtagadása alaposan felbolygatta a kedélyeket, a Mercedesnél még szerdán is szükségét érezték, hogy tisztázzák a történteket. A csapatfőnök, Toto Wolff az alakulat hivatalos oldalán magyarázta a bizonyítványt:


“Amikor a biztonsági autó kijött, úgy döntöttünk, hogy megosztjuk a stratégiákat, hogy így előnybe kerülhessünk az előttünk lévő autókkal szemben és lehetőséget teremtsünk a győzelemre, vagy legrosszabb esetben a dobogós helyezésekre”
“Amikor meghoztuk a döntést, Nico két hellyel Lewis előtt állt. Nicót aztán agresszív háromkiállásos stratégiára állítottuk, Lewis pedig hosszú utolsó etapos két kiállásosra. Így aztán valamikor óhatatlanul össze kellett találkozniuk, a helyzetet pedig meg kellett oldani.”
“Lewist megkértük, hogy engedje el Nicót, mert úgy véltük, hogy még mindkettejüknek esélye van a győzelemre, ha végigvisszük a stratégiát. Azonban Nico nem tudott elég közel kerülni Lewishoz, hogy előzzön, és végső soron nem volt gondunk azzal, hogy Lewis úgy döntött, tartja a pozícióját.”
“Versenycsapatként a győzelmek, bajnoki címek megszerzése a célunk, és azt hittük, hogy még mindkét pilótánk nyerhet, szóval ennek megfelelően cselekedtünk. Amikor az eltérő stratégián lévő csapattársak találkoznak, általában nem jelent problémát az elengedés, de el kell ismernünk, hogy ez a helyzet már nem szokásos” – utalt a két pilóta között folyó bajnoki csatára.


Wolff leszögezte, hogy Rosberg és Hamilton az idény második felében is szabadon versenyezhet majd.
“Az idény elején Paddyvel (Lowe, technikai csapatfőnök) közösen megbeszéltük a pilótákkal, hogy szabadon küzdhetnek a győzelemér – ameddig van esélyük. Emellett viszont csapatként elsődleges számunkra, hogy maximalizáljuk a győzelmi esélyeket, függetlenül attól, hogy melyik versenyző nyerhet. A vasárnapi döntések és utasítások összhangban voltak a fentiekkel.”
A Mercedes főnök hangsúlyozta, hogy a csapatutasításos “balhénál” sokkal fontosabb, komolyabb problémával kell szembenézniük:


“Nem lehetünk rövidlátók, ez a csapatutasításos vita csak elvonja a figyelmet az igazi problémánkról, a megbízhatóságról. Ha a pilótáinknak olyan autót adunk, amellyel minden körön maximálisan nyomhatják, akkor az élen fognak küzdeni, és szabadon, külső befolyásoló tényezők nélkül versenyezhetnek a győzelemért. Mostanában viszont nem sikerült ezt elérnünk, ez okozott gondokat. De jobb munkával elkerülhetnénk a problémákat.”