A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pár hete elfogadta a 2015-ös Forma-1-es idény új szabályait, módosításait, többek között azt, hogy a biztonsági autós szakaszok után a mezőny nem repülő-, hanem állórajttal indul újra. Az újítás célja a “show javítása”, hiszen a rajt a versenyek egyik legizgalmasabb momentuma.
A “show javítása” azóta is napirenden van, a Hungaroringen Ecclestone és a csapatok vezetői egy új, “Népszerűségi Munkacsoport” létrehozását is eldöntötték szombaton, hogy további ötletekkel színesítsék a versenyt.


A vasárnapi futam aztán ékesen bizonyított – idén nem először -, hogy valójában a versenyzéssel nincs gond, a jegyeladások sokkal inkább az irreális árak és egyéb tényezők miatt romlanak.
Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone a német Auto Motor und Sportnak nyilatkozva most visszavonulót is fújt.
“Nem lesz állórajt a biztonsági szakaszok után. Amit Magyarországon láttunk, az éppen elég jó volt” – ígérte.
Más kérdés, hogy júliustól a következő évre vonatkozó szabályokat már kizárólag az összes csapat egyetértése mellett lehetséges módosítani, erre pedig igen ritkán van példa. Ecclestone vagy csak blöfföl, vagy ha valóban meggondolta magát, akkor elég későn kapott észbe.  
Az F1 ura szerint “elképesztő” volt a Magyar Nagydíj, azaz mégsem kell új szabályokkal megkeverni a dolgokat.


“Csak egy kis finomhangolásra van szükség, nem kellenek olyan hülye, felesleges szabályok, mint amilyeneket az elmúlt években vezettek be” – állította, majd kitért arra, hogy jót tett a versenybírók lazább hozzáállása is. 
“Szóltunk a stewardoknak, hogy ne büntessék a kisebb dolgokat. Én azt szeretném látni, ahogy a pilóták küzdenek egymással, és nem kell állandóan kérdezgetniük, hogy mit szabad és mit nem.” 
Ecclestone azt is elmondta, hogy a fent említett munkacsoportba meghívott egykori Renault-főnök, Flavio Briatore mégsem vesz majd részt a munkában, az ötletelésben.
  • Címkék:
  • F1