F1: Ecclestone visszavonulót fújt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.29. 13.35

A Forma-1 ura már visszavonatná a 2015-re bevezetett biztonsági autós újrarajtolásos szabályt.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pár hete elfogadta a 2015-ös Forma-1-es idény új szabályait, módosításait, többek között azt, hogy a biztonsági autós szakaszok után a mezőny nem repülő-, hanem állórajttal indul újra. Az újítás célja a “show javítása”, hiszen a rajt a versenyek egyik legizgalmasabb momentuma.
A “show javítása” azóta is napirenden van, a Hungaroringen Ecclestone és a csapatok vezetői egy új, “Népszerűségi Munkacsoport” létrehozását is eldöntötték szombaton, hogy további ötletekkel színesítsék a versenyt.


A vasárnapi futam aztán ékesen bizonyított – idén nem először -, hogy valójában a versenyzéssel nincs gond, a jegyeladások sokkal inkább az irreális árak és egyéb tényezők miatt romlanak.
Az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone a német Auto Motor und Sportnak nyilatkozva most visszavonulót is fújt.
“Nem lesz állórajt a biztonsági szakaszok után. Amit Magyarországon láttunk, az éppen elég jó volt” – ígérte.
Más kérdés, hogy júliustól a következő évre vonatkozó szabályokat már kizárólag az összes csapat egyetértése mellett lehetséges módosítani, erre pedig igen ritkán van példa. Ecclestone vagy csak blöfföl, vagy ha valóban meggondolta magát, akkor elég későn kapott észbe.  
Az F1 ura szerint “elképesztő” volt a Magyar Nagydíj, azaz mégsem kell új szabályokkal megkeverni a dolgokat.


“Csak egy kis finomhangolásra van szükség, nem kellenek olyan hülye, felesleges szabályok, mint amilyeneket az elmúlt években vezettek be” – állította, majd kitért arra, hogy jót tett a versenybírók lazább hozzáállása is. 
“Szóltunk a stewardoknak, hogy ne büntessék a kisebb dolgokat. Én azt szeretném látni, ahogy a pilóták küzdenek egymással, és nem kell állandóan kérdezgetniük, hogy mit szabad és mit nem.” 
Ecclestone azt is elmondta, hogy a fent említett munkacsoportba meghívott egykori Renault-főnök, Flavio Briatore mégsem vesz majd részt a munkában, az ötletelésben.
F1

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.