33. születésnapját ünnepli Fernando Alonso

Szerző: Kovács Miklós levél küldés 
Dátum: 2014.07.29. 17.30

Ezen a napon tölti be 33. életévét a spanyolok kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso.

Ezen a napon tölti be 33. életévét a spanyolok kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso.

Eddigi pályafutása dióhéjban:

Alonso kétgyermekes családban született Spanyolország Asztúria tartományában. Édesanyja egy áruházban dolgozott, édesapja szerelőként robotolt egy robbanószergyárban.

Édesapja amatőr gokartversenyzőként fertőzte meg a versenyzés szeretetével fiát, Fernando Alonsót, aki eddig egyetlen spanyol F1-es világbajnokként történelmet írt

Édesapja, José Luis amatőr gokartversenyzőként szerette volna, ha gyermekei is osztoznak szenvedélyében. Épített egy kis, Forma-1-es autót formázó gokartot akkor nyolc esztendős lányának, aki azonban nem mutatott érdeklődést a sport iránt. Fiának, az ekkor három esztendős Fernandónak azonban megtetszett a gokartozás és ez meg is határozta a jövőjét.

Innentől kezdve édesapja különböző spanyolországi gokartversenyekre nevezte be fiát, Alonso pedig sorban szállította a kiemelkedő eredményeket. Nyert három spanyol gokartbajnokságot (1994, 1996, 1997), második helyezést szerzett a Gokart Európa-bajnokságon és 1996-ban megnyerte a Junior Gokart Világbajnokságot.

Alonso 1999-ben kezdett el formaautókkal versenyezni a Formula Nissan Open sorozatban. Ekkor találkozott az egykori spanyol Forma-1-es versenyzővel, Adrián Camposszal, aki a menedzsere lett. Alonso megnyerte a bajnokságot, 2000-ben pedig a Forma 3000-ben folytatta pályafutását. Ebben a sorozatban egy futamot nyert (Spa-Francorchamps) és a bajnokság negyedik helyén végzett.

Teljesítményére felfigyelt a Benetton-csapat főnöke, Flavio Briatore és menedzseri szerződést kötött vele 2000 decemberében. A 2001-es szezont mindössze 19 évesen a Minardi-csapat versenyzőjeként kezdhette meg, és a dörzsölt üzletember szárnyai alatt lódult neki igazán autóversenyzői karriere.
 

A Minardi csapatnál töltött első év nyomás nélkül, a tanulásról szólt, de Alonso már ekkor megmutatta, hogy több átlagos F1-es pilótától

A fiatal tehetség 2002-ben tesztpilótaként már a Renault-csapatnál szerepelt, 2003-ban pedig lehetőséget kapott a teljes szezonra. 2005-2006-ban pedig jött a Renault gyári csapatának aranykora, Fernando Alonso ekkor szerezte két világbajnoki címét, 2006-ban nagy küzdelmet vívva a legendás, hétszeres világbajnok Michael Schumacher ellen.

Komoly váltásként a Renault-t elhagyva a Mclarenhez szerződött a spanyol, ahol a 2007-es év emlékezetes rivalizálást hozott közte és akkori csapattársa Lewis Hamilton között. A kényelmetlen helyzetből volt csapata mentette ki, 2007. december 10-én bejelentették, hogy Alonso 1+1 éves szerződést írt alá a Renault-val.

A Briatore fiúk. Jarno Trulli és Fernando Alonso fogják közre a Forma-1 egyik legdörzsöltebb figuráját, Flavio Briatorét.

Két nyögvenyelős év jött a gyengélkedő Renault alakulatnál, mire 2009 őszén bejelentették, hogy Alonso a Ferrari csapatnál folytatja pályafutását. Az olaszokkal akkor három éves szerződést írt alá, és bár világbajnoki címet a Red Bullokkal küzdve nem eddig sikerült szerezni, egyelőre csak pletykák terjednek az esetleges jövőbeni váltásról.

Alonso pályafutásának statisztikái eddig: 228 versenyhétvége, 227 nagydíj, 32 győzelem, 22 rajtelsőség, 21 leggyorsabb kör, 97 dobogós helyezés, 35 kiesés és 1721 pont.

Forrás: Wikipédia

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

F1: Ecclestone Hamiltonra fogad 2017-ben

A Forma-1 volt irányítója, Bernie Ecclestone szerint a Mercedes angol pilótája kerül majd ki győztesen a ferraris Sebastian Vettellel folytatott bajnoki küzdelemből idén.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.