A Magyar Nagydíj egyik érdekes mozzanata volt, amikor a Mercedes a bokszból arra kérte az élmezőnybe felzárkózott Lewis Hamiltont, hogy lassítson és engedje el csapattársát, egyben egyetlen bajnoki riválisát, Nico Rosberget, a német ugyanis más stratégián volt.
Az angol nem engedelmeskedett, nem akart lassítani, hogy bevárja a mögötte támadási távolságon kívül haladó németet – végül a 3. és 4. helyen zárták a futamot. A leintés után a csapatfőnök Toto Wolff ideges volt, szerinte megnyerhették volna a versenyt, de később a technikai főnök Paddy Lowe és a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda is árnyalta a képet.


“A rajt után egészséges előnyt építettünk ki (Rosberggel), amíg a biztonságiu autó a feje tetejére nem állította a versenyt. A safety car megosztotta a mezőnyt, Nico beszorult mögé, nem tudott kereket cserélni a kihívása előtt. Nicót három, Lewist kétkiállásos stratégiára állítottuk, ez vezetett ahhoz a helyzethez, amit mindkét pilótának el is magyaráztunk a rádión. Azonban biztonsági autó következményeképp egyik stratégia sem sem volt alkalmas arra, hogy megnyerhessük a futamot” – magyarázta Lowe.
Lauda utólag megvédte a csapatutasítást, de Hamilton ellenszegülését is:
“Hadd védjem meg a csapatot. Óriási nyomás alatt voltunk, nagyon nehéz volt a futam, ez nem kérdés. Percenként változtatni kellett az elgondoláson. Ebben a stresszes helyzetben szóltak Lewisnak, hogy engedje el Nicót, mert lágyabb gumikon van és még ki kell állnia egyszer. Ha Nico DRS-távolságban lett volna, Lewis el is engedi, de nem ért elég közel.”
“Szóval teljesen megértem, hogy Lewis úgy volt, miért is álljak le a pályán, hogy elengedjem a csapattársamat. A bajnoki címért küzdünk.Szóval én úgy gondolom, hogy Lewisnak igaza volt. Az utasítás pedig egyszerűen azért hangzott el, mert pánikoltunk, valahogy minimalizálni kellett a veszteséget.”


A hungaroringi történtek után a Mercedesnél újraértékelik a csapatutasítások alkalmazását, szögezte le Wolff: 
“Talán itt az ideje, hogy közös megegyezéssel lazítsunk ezen. Felnőttek vagyunk, innen kell továbblépnünk és még jobban kell kezelni a dolgokat legközelebb. Ki kell elemeznünk a dolgokat, át kell beszélnünk velük, mert egyre nő a feszültség. Nem hiszem, hogy az idény második felében elvárhatjuk, hogy a pilóták elengedik a fő riválisukat.”