Lauda: Hamiltonnak igaza volt

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.28. 11.30

A Mercedes-csapat elnöke úgy véli, Lewis Hamilton jól tette, hogy nem engedelmeskedett a csapattársa elengedéséről szóló utasításnak a Magyar Nagydíjon.

A Magyar Nagydíj egyik érdekes mozzanata volt, amikor a Mercedes a bokszból arra kérte az élmezőnybe felzárkózott Lewis Hamiltont, hogy lassítson és engedje el csapattársát, egyben egyetlen bajnoki riválisát, Nico Rosberget, a német ugyanis más stratégián volt.
Az angol nem engedelmeskedett, nem akart lassítani, hogy bevárja a mögötte támadási távolságon kívül haladó németet – végül a 3. és 4. helyen zárták a futamot. A leintés után a csapatfőnök Toto Wolff ideges volt, szerinte megnyerhették volna a versenyt, de később a technikai főnök Paddy Lowe és a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda is árnyalta a képet.


“A rajt után egészséges előnyt építettünk ki (Rosberggel), amíg a biztonságiu autó a feje tetejére nem állította a versenyt. A safety car megosztotta a mezőnyt, Nico beszorult mögé, nem tudott kereket cserélni a kihívása előtt. Nicót három, Lewist kétkiállásos stratégiára állítottuk, ez vezetett ahhoz a helyzethez, amit mindkét pilótának el is magyaráztunk a rádión. Azonban biztonsági autó következményeképp egyik stratégia sem sem volt alkalmas arra, hogy megnyerhessük a futamot” – magyarázta Lowe.
Lauda utólag megvédte a csapatutasítást, de Hamilton ellenszegülését is:
“Hadd védjem meg a csapatot. Óriási nyomás alatt voltunk, nagyon nehéz volt a futam, ez nem kérdés. Percenként változtatni kellett az elgondoláson. Ebben a stresszes helyzetben szóltak Lewisnak, hogy engedje el Nicót, mert lágyabb gumikon van és még ki kell állnia egyszer. Ha Nico DRS-távolságban lett volna, Lewis el is engedi, de nem ért elég közel.”
“Szóval teljesen megértem, hogy Lewis úgy volt, miért is álljak le a pályán, hogy elengedjem a csapattársamat. A bajnoki címért küzdünk.Szóval én úgy gondolom, hogy Lewisnak igaza volt. Az utasítás pedig egyszerűen azért hangzott el, mert pánikoltunk, valahogy minimalizálni kellett a veszteséget.”


A hungaroringi történtek után a Mercedesnél újraértékelik a csapatutasítások alkalmazását, szögezte le Wolff: 
“Talán itt az ideje, hogy közös megegyezéssel lazítsunk ezen. Felnőttek vagyunk, innen kell továbblépnünk és még jobban kell kezelni a dolgokat legközelebb. Ki kell elemeznünk a dolgokat, át kell beszélnünk velük, mert egyre nő a feszültség. Nem hiszem, hogy az idény második felében elvárhatjuk, hogy a pilóták elengedik a fő riválisukat.”

Kommentek

Ezek az autók most a vevők kedvencei

Német autómárkák kerültek az amerikai Consumer Reports magazin éves márkarangsorának az élére az idén, az amerikai márkák messze mögöttük kullognak. A listát a tulajdonosok elégedettsége alapján állították össze.

Badár Sándor üldözte be a Lada Vestát a magyar piacra

Az első alaposabb körbejárás, beülés után Škoda Rapidok, Dacia Loganok, akár akciós Ford Focusok lehetséges alternatívájának tűnik a Lada Vesta.

F1: Rosberg ijesztőt jósolt az idei szezonra

A tavaly visszavonult címvédő, Nico Rosberg szerint annyira nehéz lesz vezetni az idei autókat, hogy a pilóták akár futamgyőzelmeket is bukhatnak a fáradtság miatt.

Nagyon pörgött a magyar autópiac februárban

Februárban az egy évvel korábbinál 20,7 százalékkal több, 8000 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

F1: A Mercedes megállíthatatlan a teszten

A Mercedes folytatja: a barcelonai teszt harmadik napjának délelőttjén is az ezüst nyíl futotta a legtöbbet, Valtteri Bottas ráadásul félelmetes köridőt is autózott. A McLaren ezúttal úgy-ahogy működik.

F1: Kanada is szerződést hosszabbított

Oroszország után Kanada is meghosszabbította Forma-1-es szerződését, 2029-ig biztos a montreali futam jövője.

Bajnokságon kívüli versenyen kísérleteznének az F1-gyel

A Forma-1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn felvetette, hogy a világbajnokságon kívüli futamon kísérletezhetnének a versenyhétvégék formátumával.

Így sikerült a Volkswagen és az Ikarus összeházasítása

Kész szenzáció volt, amikor a budai várban először megjelentek a kis kerekű midibuszok. Ennek ellenére nem húzták sokáig, a BKV 5 év után lecserélte őket.

Erről a sebességhatárról biztosan nem tudtál

Nemrég Lengyelországban jártunk, és olyan sebességhatárokkal találkoztunk, amiről eddig nem is tudtunk.

F1: Egy csapat már elhasalt a trükkös felfüggesztéssel

A Nemzetközi Automobil Szövetség lépése után az egyik Forma-1-es csapat már biztosan kénytelen lesz változtatni a “trükkös” felfüggesztésén.

Nyolcéves csúcson a magyar gumiabroncspiac

2016-ban 5,1 százalékkal nőtt a hazai személygépkocsiabroncs-piac a 2015-ös évhez képest.

Az EU-s országok nem akartak új fogyasztásmérést

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.