F1: Érik a botrány a Mercedesnél

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.27. 17.10

A bokszból indult újjáépített autóval, a második kanyarban a szalagkorlátnak csúszott, mégis harmadik lett a Magyar Nagydíjon Lewis Hamilton. Mégsem elégedett a Merci.

A bokszból indult újjáépített autóval, a második kanyarban a szalagkorlátnak csúszott, mégis harmadik lett a Magyar Nagydíjon Lewis Hamilton. Emiatt akár elégedett is lehetne a Mercedes, csakhogy a pole-ból rajtolt Nico Rosberg csupán negyedik lett, ráadásul úgy, hogy a verseny második felében arra kérték Hamiltont, hogy engedje el más stratégián lévő csapattársát.


Rosberg háborgott a rádión, hogy miért nem engedi el Hamilton, de egy kis logikával ő és a csapat is kitalálhatta volna, hogy ha Hamilton csapattársa miatt lelassít, elveszíti Alonsót, ez pedig még a világbajnoki helyzetet figyelmen kívül hagyva is túl nagy luxus lett volna. Toto Wolff csapatfőnök-sportigazgató láthatóan ideges volt a verseny után.

“Ezt a versenyt meg kellett volna nyernünk” – mondta Wolff. “A biztonsági autós szakaszok nem segítettek nekünk. Lewis fel tudott zárkózni ugyan, de aztán nem úgy alakultak a dolgaink, ahogy előzetesen és a verseny közben terveztük. Mindkét autónak a dobogón kellett volna lennie, az egyik győzelmével, de nem sikerült.”

“A jó dolog, hogy a bajnokságot még vezetjük, Nico és Lewis küzd a címért. A versenyen történtekről el fogunk beszélgetni a versenyzőinkkel, elemeznünk kell a történteket, és azt, hogy mi történt Lewis és Nico között.”

Rosberg is csalódottan beszélt a verseny után, szerinte a csapat döntése volt, hogy Hamiltonnak el kell engednie. “Ezt a versenyt meg kellett volna nyernem” – értett egyet főnökével Rosberg. “Csalódott vagyok. A körülmények nehezek voltak ugyan, de a fékekkel ismét volt egy kis gond, aminek utána kell néznünk. Nem az első eset volt, hogy bajt okoznak.”

“A versenyem a safety car miatt ment el, már túlmentem a bokszutcán, amikor beküldték. Az ilyesmi benne van a pakliban, emiatt nem hibáztatok senkit. A végén így is majdnem megelőztem Lewist, közel voltam, de nem sikerült. Nem én találtam ki, hogy el kellene engednie, a csapat döntött így. Ezt át fogjuk beszélni, a pontos részleteket még én sem ismerem.”

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.