F1: Ecclestone-t fúrja a Mercedes

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.27. 09.30

A Mercedes fővezére óvatosan támadta az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t: nem ért a marketinghez és rosszul osztja a pénzeket.

A Mercedes anyacége, a Daimler elnöke, Dieter Zetsche oda-odaszúrt Bernie Ecclestone-nak. Valószínűleg szívesen látnák az angol kisember távozását.
A Frankfurter Allgemeine Zeitungnak nyilatkozva Zetsche először a rossz marketing és promóció miatt bírálta az F1 urát, arra utalva, hogy a hockenheimi siralmas látogatottság – 52 ezer néző a vasárnapi versenyen – oka ezekben rejlik.


“Melyik cégnél végez mindent egyedül a főnök? Nagyon is el tudnám képzelni, hogy a Forma-1 marketingjét egy az internethez is értő szakember vegye át. Óriási kiaknázásra váró potenciál rejlik még a marketingben, főleg a digitális területen” – utalt arra, hogy a Forma-1 hivatalosan alig láthatóan van jelen az újmédiában, a közösségi hálózatokon, Ecclestone ugyanis hírhedten nem szereti/érti az internetet.
“Függetlenül attól, hogy ki áll az F1 élén, ezen a területen változásokra van szükség” – szögezte le, hozzátéve, hogy a Daimlernél is minden szakterületnek megvan a maga hozzáértő vezetője. “Miért ne lehetne ezt bevezetni a Forma-1-ben is?”
Zetsche a Forma-1-es pénzek elosztására is panaszkodott, hiszen a jogtulajdonos CVC a bevételek közel kétharmadát lenyeli, a maradékot pedig nagyon aránytalanul osztják szét a csapatok között – a kicsit emiatt folyamatosan a csőd szélén táncolnak, de még a nagyok között is vannak “egyenlőbbek”: a Ferrari 100, a Red Bull 70 millió dollárt kap garantáltan, az elért eredményektől függetlenül, míg a Mercedesnek csak 12 millió jut.
“Emiatt aztán felmerül a kérdés, hogy megéri-e részt vennünk. Jelentősen javítottunk a teljesítményünkön, ami valamelyest javít az egyenlőtlenségen” – utalt az eredmények alapján kiosztandó összegekre. “Azonban a Mercedes nem minden áron akar versenyezni. A cél a gazdaságosság.”


A Mercedes-vezér a világbajnokságról is beszélt, cáfolta, hogy bármilyen összeesküvés lenne, hogy Lewis Hamilton kárára a német Nico Rosberget “tolnák”:
“A világ minden táján értékesítjük az autóinkat. Német csapat vagyunk, de nem feltétlenül kell német pilótának győznie” – állította még a Hamiltont a Magyar Nagydíj időmérőjén sújtó újabb meghibásodás előtt.

Kommentek

Minden évben jön egy-egy elektromos Mercedes

Felső fokozatba kapcsol a Mercedes-Benz villanyautó-projektje: kilenc éven belül tíz vadonatúj elektromos modellnek kell piacra kerülnie.

Felejts el mindent, amit eddig a Suzuki Ignisről gondoltál!

Az új Suzuki Ignis csak nevében hasonlít a korábbi, szomorú, szögletes kisautóra. Az új divatos, okos belül és vezetni is jó.

34 évet vezetett jogosítvány nélkül a magyar férfi

Próbálkozott a vizsgával, végül nem jött össze, így 34 évig vezetett jogsi nélkül, most kapták el a rendőrök.

15 pusztítóan kontár módon tuningolt autó

Stílusérzéket és mértékletességet nyomokban sem tartalmazó autók Mekkmester-díjas tunerektől.

Önvezető autóban gondolkozik az Apple

Komolyan gondolkozik az önvezető autó fejlesztésén az Apple, de ehhez a hatóságok és a többi fejlesztő segítsége is szükséges lesz.

Hihetetlen látvány a porban csapató 6-os BMW

Rallyautó bármiből lehet, még egy olyan luxuskupéból is, mint a BMW 650i.

Elektromos buszt álmodott meg a Škodák tervezője

A Czechbus kiállításon megtekintettük a csehek legújabb büszkeségét, melyet az a férfi tervezett, aki korábban Škoda buszokat is megálmodott.

F1: Rosberg vállalná Hamilton oktatását

Lewis Hamilton azt tervezi, hogy még 10 évig marad a Mercedesnél, és később már németül szólhat a márka hazai szurkolóihoz. A visszavonuló Nico Rosberg vállalná a nyelvtanári szerepet.

Csak egy darab készült ebből a Ferrariból

Dr. Rick Workman nem szeretett volna olyan Ferrarit, amilyen bárkinek lehet, inkább felkérte az olasz gyártót, hogy építsenek egyet csakis neki.

Jelentősen drágulhat az üzemanyagok ára

Akár 10 forinttal is drágulhat az üzemanyagok ára a jövő héten a piaci változások alapján.

Új 5-ös BMW – Káprázat és parasztvakítás

Ne higgyétek, hogy a gazdagok élete csupa játék és mese! A Harman Kardon vagy Bowers & Wilkins hifi csak az egyik kérdés, amit a G30 kódú új BMW 5 kapcsán el kell dönteni.

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.