F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Forma-1 Magyar Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.27. 16.01

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért – az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo győzött, mögötte Alonso és Hamilton.


Bár tudni lehetett, hogy eső lesz a 2014-es Magyar Nagydíjon, de ilyen futamra ki számított? Azt követően, hogy a tegnapi tűz miatt a bokszutcából indult Lewis Hamilton a második kanyarban a korlátnak ütközött, de így is a dobogóig jutott. Ám annak tetején nem az élről induló Nico Rosberg állt, hanem a Red Bull-os Daniel Ricciardo, aki a nedves pályán induló, szárazon befejeződő verseny vége előtt 15 körrel feltett lágy gumijaival sorra előzte ellenfeleit, megszerezve idei második győzelmét. 
A második helyen Fernando Alonso végzett, aki briliáns technikával tartotta maga mögött ellenfeleit. Ehhez persze szükség volt a folyamatosan változó körülményekre és a hibázó versenyzőkre, akik miatt a biztonsági autó is járt a pályán.

A három boldog dobogóssal szemben Nico Rosberg igen szomorúan búcsúzott, miután a biztonsági autó miatt hátrányba került, amit nagy igyekezet ellenére sem tudott ledolgozni a végére. Bár az utolsó körre beérte Lewis Hamiltont, megelőzni nem tudta.
 
Így zajlott a 2014-es Magyar Nagydíj


Az időjárás alaposan megkeverte a kártyákat a 29. Magyar Nagydíjra, ugyanis a rajt előtt háromnegyed órával leszakadt az ég a Hungaroringen, de a zápor olyan gyorsan ment is, ahogy jött. A vizes pályán a felvezető körökön az autók még teljes esőgumin is ki-kiszaladtak, Pastor Maldonado még a kavicságyban is járt, de a rajtrácsra már az átmeneti, zöld jelölésű Pirellikkel álltak fel. Későbbre újabb esőt vártak.

A gyorsan száradó, félig-meddig vizes aszfalt mindenkinek feladta a leckét, de a körülmények jó lehetőséget is adtak az ügyesebb pilótáknak. Az élről a bajnoki éllovas Nico Rosberg indult, mögüle a williamses Valtteri Bottas, a két Red Bull-os, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo, majd Fernando Alonso következett. A top10 második felében Felipe Massa, Jenson Button, Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat állt.
Az időmérős eltaktikázás miatt Kimi Räikkönen a 16. helyről várta a startot, míg az időmérő utolsó szakaszában a gumifalnak futó mclarenes Kevin Magnussen, valamint a még a Q1-ben kiégett autójú Lewis Hamilton egy teljesen újjáépített Mercedesszel a bokszutcából rajtolt.
Hozzájuk kényszerűen csatlakozott Kvjat is, a formációs kör előtt lefulladt, le kellett tolni a rajtrácsról.


A lámpák kialvása után Rosberg megtartotta a vezetést, Vettel viszont pozíciókat veszített: az első kanyarban Bottas, a másodikban Alonso is megelőzte, de a német még a kör vége előtt visszavette a 3. helyet. A hideg gumikkal és hideg fékekkel a mezőny után ered Hamilton majdnem rögtön összetörte az autót, kicsúszott a 2. kanyarban, de folytatni tudta.
A sorrend a 2. kör végén Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Vergne és Perez volt a top10-ben. Räikkönen a 13. helyre lépett előre.
A pálya gyorsan száradt, a 4. körre már a DRS használatát is engedélyezték, de újabb zápor közelített.
Hamilton ugyan panaszkodott az autóra, de szépen lépegetett előre, a 8. körben már Räikkönentől vette el a 13. helyet.
Ugyanakkor a biztonsági autót is beküldték, ugyanis a 3. kanyarban Marcus Ericsson nagyon csúnyán összetörte a Caterhamet.


A mezőny azonnal beözönlött a bokszutcába, a többség slickeket vett fel. Óriási volt a tülekedés, Sergio Perez és Esteban Gutierrez párhuzamosan jött ki, csak az első kanyarban dőlt el, hogy a Force Indiá-s lesz előrébb. Button kiállása lassabb volt, majd ráengedték az egyik Toro Rossóra.
A mezőny eleje csak egy kör késéssel tudott kimenni, alaposan megkeveredett a sorrend.
Ricciardo nem ment ki, vezetett mögötte Button (friss intermediate-en), Massa, Rosberg, Magnussen, Vergne, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Perez és Bottas volt a mezőny első felében.
A safety cart a 11. körre tervezték behívni, de Romain Grosjean is összetörte az autót a 3. kanyarban, így a biztonsági autót kint tartották. Közben Rosberg fékhibával küszködött.


A safety car végül a 14. körre engedte el a mezőnyt.
Button az első kanyarban megelőzte Ricciardót, még ki tudta használni az átmeneti esőgumikat, de a csapadék valószínűsége lecsökkent, így az angolnak sietnie kellett, hogy előnyt szerezzen, amíg tud.
Hátrébb Alonso megelőzte Vettelt, Magnussen és Vergne pedig Rosberget, Hamilton már csak két hellyel volt a csapattárs mögött.
Button két kört bírt, ki kellett mennie slickekért, miközben Hülkenberg az utolsó kanyarban ráfutott Force Indiá-s csapattársára, majd a bukótérben végezte. A német pilóta idei 10 futamos pontszerzési sorozata véget ért.
A lassan rendeződő élmezőnyt a 17. körben Riccardo vezette, mögötte Massa, Alonso, Vergne, Rosberg, Vettel, Hamilton, Perez, Bottas, Gutierrez haladt. Räikkönen a 11., Button csak a 16. volt.


A 23. kör újabb, igen csúnya balesetet hozott: Sergio Perez a célegyenesben megpördült és a pit wall betonfalának csapódott. A biztonsági autót újra beküldték.
Többen is kimentek kereket cserélni, Ricciardo, Bottas, Massa is – érdekes módon a williamsesek közepes keveréket vettek fel, pedig az esőgumis rajt miatt már nem volt kötelező mindkét száraz változatot használni.
Alonso átvette a vezetést, utána Vergne, Rosberg, Vettel, Hamilton, Ricciardo, Massa, Gutierrez, Räikkönen és Sutil volt a top10-ben.
A safety car a 27. körre ment ki megint, újraindult a verseny, de pozíciócsere nem történt az első körön. Hamiltont Vettel megelőzősére biztatták, de ahogy a safety car előtt, utána sem ment a dolog.
A Vergne mögé beragadt Rosberget a 33. körre behívták kerékcserére, Hamilton pedig Vetteltől szabadult meg, amikor a Red Bull-os hajszál híján ugyanúgy a betonfalnak vágta az autót, mint nem sokkal korábban Perez.
Rosberg kiállása nagyon lassú volt, a 13. helyre esett vissza, Vettel a hetedikre, de a kockás gumikat le kellett cserélnie, miután körbeért, ki is ment.
Előrébb Hamilton megelőzte az elkopó gumikkal haladó Vergne-t, a Toro Rosso-pilóta is friss abroncsokat vett fel a kör végén.


Féltávnál, a 35. körben Alonso vezetett, mögötte 6 másodperccel Hamilton, utánuk Ricciardo, Massa, Räikkönen, Button, Sutil, Magnussen, Bottas és Rosberg haladt a pontszerző helyeken.
A Hamiltonhoz képest már nagyjából egy bokszkiállásnyi hátrányban lévő Rosberget a bokszutcából ösztökélték, nem sokkal később meg is előzte Bottast, elvette a 8. helyet.
Alonso a 38. kör végén ment ki kereket cserélni, Hamilton  40. körig bírta – megmaradt a kiállás előtti sorrendjük, a ferraris mögé ért vissza (4-5.). Ricciardo vezetett. 
Räikkönen a 42. körre vette fel az utolsónak szánt szettjét, Vettel elé ért vissza, a német támadni is kezdte, de a finn határozottan tessékelte a pályán kívülre a “tolakodó” címvédőt.
A 45. körben Ricciardo továbbra is vezetett, Massa, Alonso, Hamilton, Rosberg, Bottas, Räikkönen, Vettel, Vergne és Button következett. Az eltérő gumistratégiák miatt az első négyesből még bárki nyerhetett.
Massa a 46. körben vette fel az újabb közepes szettet, a másodikról a 6. helyre tért vissza.


A 48-50. körre Rosberg lassan felzárkózott Hamiltonra, az angolnak a csapat jelezte, hogy a csapattársra vár még egy kiállás, ezért ne tartsa fel. Rosberg azonban nem tudott erőből előzni, a rádión kérte, hogy szóljanak rá Hamiltonra, aki viszont azt válaszolta, hogy lassítani nem fog, majd akkor engedi el a németet, ha valóban utoléri. 
Ricciardo gumijai az 55. körre fogytak el, az élről kiállva a 4. helyre, Alonso, Hamilton és Rosberg mögé tudott visszamenni, viszont a friss abroncsokon nekiállhatott levadászni őket. Rosberg két körrel később ejtette meg az utolsó kerékcserét, a 7. helyre állt be.
10 körrel a leintés előtt Alonso vezetett, Hamilton 2,6 másodperccel követte, mögötte 2,4-del Ricciardo haladt. A további pontszerző helyeken Bottas, Massa, Räikkönen, Rosberg, Vettel, Vergne és Button állt.
A kör elején Bottas kiment a bokszba, Rosberg pedig megelőzte Räikkönent, majd egy körrel később Massát is. Gyorsan változott a sorrend. Rosberg, Massa, Räikkönen, Vettel és Bottas ment a 4-8. helyen.


A 63. körre Alonso, Hamilton és Ricciardo már egészen egymás nyakára ért, hét körük volt, hogy eldöntsék, ki is nyeri a Magyar Nagydíjat.
Ricciardo a 65. kör elején támadott a 2. kanyarban, de túl nagy volt a lendület, kiszaladt, maradt a sorrend. Időközben Rosberg is hatalmas tempóban közeledett, az utolsó két-három körre az első hármas mögé érhetett. 
A Red Bull ausztrálja a 67. körben kihasználta Hamilton rossz kanyarvételét, és a 3. kanyarban elvette a 2. helyet az angoltól, egy körrel később pedig Alonsót is elkapta a 2. kanyarban. Ezután Hamilton gyűrte a gumikkal szenvedő, csúszkáló Alonsót, Rosberg pedig már egészen odaért mögéjük. Az utolsó körön múlott a dobogós sorrend.


Rosberg a 2. kanyarban támadta Hamiltont, sikertelenül, Alonso pedig lélegzethez jutott. Ricciardo befutott, megszerezte második Forma-1-es győzelmét, mögötte Alonso és Hamilton lett a 2. és 3., Rosberg lemaradt a dobogóról.
A további pontokon Massa, Räikkönen, Vettel, Bottas, Vergne és Button osztozott az év futamán.
A világbajnokság háromhetes nyári szünet után a Belga Nagydíjjal folytatódik majd.
Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2014.07.27.

Kommentek

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

F1: Nagyon csúnyát mondtak Rosbergről

Úgy tűnik, Jacques Villeneuve nem tartja sokra Nico Rosberget amiatt, hogy a német a bajnoki címét követően visszavonult.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autó a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

Dühös tulajdonosok perelik a Teslát

Csoportos keresetet adtak be a Tesla ellen a cég kaliforniai ügyfelei. Állításuk szerint életveszélyes kísérletbe kényszerítette  őket a cég az Autpilot szoftver idő előtti aktiválásával.

Nem tetszik a KRESZ-tábla? Beperelheted a kihelyezőjét

Jövőre jogi lehetőség nyílik az autósok, gyalogosok, vagy bárki számára, hogy levetethessék a nekik valamilyen okból nem tetsző KRESZ-táblákat.

Szégyen, ebből nagy baj lesz Vitézy szerint

Szégyen, lépkedünk vissza az időben – állítja Vitézy Dávid volt BKK-vezér egy óbudai buszsáv megszüntetéséről. Szerinte Budapest távolabbi pontjai is megérzik majd a rossz döntés következményeit egészen Kőbányáig.

Csodaszép buszt vásárolt a BKV

Internetes hirdetés útján vásárolt 35 millió forintért ritka Ikarus 630-ast a BKV – írja a Blikk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.