F1: Az év versenye a Hungaroringen, Ricciardo nyert

Forma-1 Magyar Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.27. 16.01

Eső, balesetek, biztonsági autó, óriási csata a győzelemért – az idény legjobb futamát produkálta a Magyar Nagydíj. Daniel Ricciardo győzött, mögötte Alonso és Hamilton.


Bár tudni lehetett, hogy eső lesz a 2014-es Magyar Nagydíjon, de ilyen futamra ki számított? Azt követően, hogy a tegnapi tűz miatt a bokszutcából indult Lewis Hamilton a második kanyarban a korlátnak ütközött, de így is a dobogóig jutott. Ám annak tetején nem az élről induló Nico Rosberg állt, hanem a Red Bull-os Daniel Ricciardo, aki a nedves pályán induló, szárazon befejeződő verseny vége előtt 15 körrel feltett lágy gumijaival sorra előzte ellenfeleit, megszerezve idei második győzelmét. 
A második helyen Fernando Alonso végzett, aki briliáns technikával tartotta maga mögött ellenfeleit. Ehhez persze szükség volt a folyamatosan változó körülményekre és a hibázó versenyzőkre, akik miatt a biztonsági autó is járt a pályán.

A három boldog dobogóssal szemben Nico Rosberg igen szomorúan búcsúzott, miután a biztonsági autó miatt hátrányba került, amit nagy igyekezet ellenére sem tudott ledolgozni a végére. Bár az utolsó körre beérte Lewis Hamiltont, megelőzni nem tudta.
 
Így zajlott a 2014-es Magyar Nagydíj


Az időjárás alaposan megkeverte a kártyákat a 29. Magyar Nagydíjra, ugyanis a rajt előtt háromnegyed órával leszakadt az ég a Hungaroringen, de a zápor olyan gyorsan ment is, ahogy jött. A vizes pályán a felvezető körökön az autók még teljes esőgumin is ki-kiszaladtak, Pastor Maldonado még a kavicságyban is járt, de a rajtrácsra már az átmeneti, zöld jelölésű Pirellikkel álltak fel. Későbbre újabb esőt vártak.

A gyorsan száradó, félig-meddig vizes aszfalt mindenkinek feladta a leckét, de a körülmények jó lehetőséget is adtak az ügyesebb pilótáknak. Az élről a bajnoki éllovas Nico Rosberg indult, mögüle a williamses Valtteri Bottas, a két Red Bull-os, Sebastian Vettel és Daniel Ricciardo, majd Fernando Alonso következett. A top10 második felében Felipe Massa, Jenson Button, Jean-Eric Vergne, Nico Hülkenberg és Danyiil Kvjat állt.
Az időmérős eltaktikázás miatt Kimi Räikkönen a 16. helyről várta a startot, míg az időmérő utolsó szakaszában a gumifalnak futó mclarenes Kevin Magnussen, valamint a még a Q1-ben kiégett autójú Lewis Hamilton egy teljesen újjáépített Mercedesszel a bokszutcából rajtolt.
Hozzájuk kényszerűen csatlakozott Kvjat is, a formációs kör előtt lefulladt, le kellett tolni a rajtrácsról.


A lámpák kialvása után Rosberg megtartotta a vezetést, Vettel viszont pozíciókat veszített: az első kanyarban Bottas, a másodikban Alonso is megelőzte, de a német még a kör vége előtt visszavette a 3. helyet. A hideg gumikkal és hideg fékekkel a mezőny után ered Hamilton majdnem rögtön összetörte az autót, kicsúszott a 2. kanyarban, de folytatni tudta.
A sorrend a 2. kör végén Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Massa, Vergne és Perez volt a top10-ben. Räikkönen a 13. helyre lépett előre.
A pálya gyorsan száradt, a 4. körre már a DRS használatát is engedélyezték, de újabb zápor közelített.
Hamilton ugyan panaszkodott az autóra, de szépen lépegetett előre, a 8. körben már Räikkönentől vette el a 13. helyet.
Ugyanakkor a biztonsági autót is beküldték, ugyanis a 3. kanyarban Marcus Ericsson nagyon csúnyán összetörte a Caterhamet.


A mezőny azonnal beözönlött a bokszutcába, a többség slickeket vett fel. Óriási volt a tülekedés, Sergio Perez és Esteban Gutierrez párhuzamosan jött ki, csak az első kanyarban dőlt el, hogy a Force Indiá-s lesz előrébb. Button kiállása lassabb volt, majd ráengedték az egyik Toro Rossóra.
A mezőny eleje csak egy kör késéssel tudott kimenni, alaposan megkeveredett a sorrend.
Ricciardo nem ment ki, vezetett mögötte Button (friss intermediate-en), Massa, Rosberg, Magnussen, Vergne, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Perez és Bottas volt a mezőny első felében.
A safety cart a 11. körre tervezték behívni, de Romain Grosjean is összetörte az autót a 3. kanyarban, így a biztonsági autót kint tartották. Közben Rosberg fékhibával küszködött.


A safety car végül a 14. körre engedte el a mezőnyt.
Button az első kanyarban megelőzte Ricciardót, még ki tudta használni az átmeneti esőgumikat, de a csapadék valószínűsége lecsökkent, így az angolnak sietnie kellett, hogy előnyt szerezzen, amíg tud.
Hátrébb Alonso megelőzte Vettelt, Magnussen és Vergne pedig Rosberget, Hamilton már csak két hellyel volt a csapattárs mögött.
Button két kört bírt, ki kellett mennie slickekért, miközben Hülkenberg az utolsó kanyarban ráfutott Force Indiá-s csapattársára, majd a bukótérben végezte. A német pilóta idei 10 futamos pontszerzési sorozata véget ért.
A lassan rendeződő élmezőnyt a 17. körben Riccardo vezette, mögötte Massa, Alonso, Vergne, Rosberg, Vettel, Hamilton, Perez, Bottas, Gutierrez haladt. Räikkönen a 11., Button csak a 16. volt.


A 23. kör újabb, igen csúnya balesetet hozott: Sergio Perez a célegyenesben megpördült és a pit wall betonfalának csapódott. A biztonsági autót újra beküldték.
Többen is kimentek kereket cserélni, Ricciardo, Bottas, Massa is – érdekes módon a williamsesek közepes keveréket vettek fel, pedig az esőgumis rajt miatt már nem volt kötelező mindkét száraz változatot használni.
Alonso átvette a vezetést, utána Vergne, Rosberg, Vettel, Hamilton, Ricciardo, Massa, Gutierrez, Räikkönen és Sutil volt a top10-ben.
A safety car a 27. körre ment ki megint, újraindult a verseny, de pozíciócsere nem történt az első körön. Hamiltont Vettel megelőzősére biztatták, de ahogy a safety car előtt, utána sem ment a dolog.
A Vergne mögé beragadt Rosberget a 33. körre behívták kerékcserére, Hamilton pedig Vetteltől szabadult meg, amikor a Red Bull-os hajszál híján ugyanúgy a betonfalnak vágta az autót, mint nem sokkal korábban Perez.
Rosberg kiállása nagyon lassú volt, a 13. helyre esett vissza, Vettel a hetedikre, de a kockás gumikat le kellett cserélnie, miután körbeért, ki is ment.
Előrébb Hamilton megelőzte az elkopó gumikkal haladó Vergne-t, a Toro Rosso-pilóta is friss abroncsokat vett fel a kör végén.


Féltávnál, a 35. körben Alonso vezetett, mögötte 6 másodperccel Hamilton, utánuk Ricciardo, Massa, Räikkönen, Button, Sutil, Magnussen, Bottas és Rosberg haladt a pontszerző helyeken.
A Hamiltonhoz képest már nagyjából egy bokszkiállásnyi hátrányban lévő Rosberget a bokszutcából ösztökélték, nem sokkal később meg is előzte Bottast, elvette a 8. helyet.
Alonso a 38. kör végén ment ki kereket cserélni, Hamilton  40. körig bírta – megmaradt a kiállás előtti sorrendjük, a ferraris mögé ért vissza (4-5.). Ricciardo vezetett. 
Räikkönen a 42. körre vette fel az utolsónak szánt szettjét, Vettel elé ért vissza, a német támadni is kezdte, de a finn határozottan tessékelte a pályán kívülre a “tolakodó” címvédőt.
A 45. körben Ricciardo továbbra is vezetett, Massa, Alonso, Hamilton, Rosberg, Bottas, Räikkönen, Vettel, Vergne és Button következett. Az eltérő gumistratégiák miatt az első négyesből még bárki nyerhetett.
Massa a 46. körben vette fel az újabb közepes szettet, a másodikról a 6. helyre tért vissza.


A 48-50. körre Rosberg lassan felzárkózott Hamiltonra, az angolnak a csapat jelezte, hogy a csapattársra vár még egy kiállás, ezért ne tartsa fel. Rosberg azonban nem tudott erőből előzni, a rádión kérte, hogy szóljanak rá Hamiltonra, aki viszont azt válaszolta, hogy lassítani nem fog, majd akkor engedi el a németet, ha valóban utoléri. 
Ricciardo gumijai az 55. körre fogytak el, az élről kiállva a 4. helyre, Alonso, Hamilton és Rosberg mögé tudott visszamenni, viszont a friss abroncsokon nekiállhatott levadászni őket. Rosberg két körrel később ejtette meg az utolsó kerékcserét, a 7. helyre állt be.
10 körrel a leintés előtt Alonso vezetett, Hamilton 2,6 másodperccel követte, mögötte 2,4-del Ricciardo haladt. A további pontszerző helyeken Bottas, Massa, Räikkönen, Rosberg, Vettel, Vergne és Button állt.
A kör elején Bottas kiment a bokszba, Rosberg pedig megelőzte Räikkönent, majd egy körrel később Massát is. Gyorsan változott a sorrend. Rosberg, Massa, Räikkönen, Vettel és Bottas ment a 4-8. helyen.


A 63. körre Alonso, Hamilton és Ricciardo már egészen egymás nyakára ért, hét körük volt, hogy eldöntsék, ki is nyeri a Magyar Nagydíjat.
Ricciardo a 65. kör elején támadott a 2. kanyarban, de túl nagy volt a lendület, kiszaladt, maradt a sorrend. Időközben Rosberg is hatalmas tempóban közeledett, az utolsó két-három körre az első hármas mögé érhetett. 
A Red Bull ausztrálja a 67. körben kihasználta Hamilton rossz kanyarvételét, és a 3. kanyarban elvette a 2. helyet az angoltól, egy körrel később pedig Alonsót is elkapta a 2. kanyarban. Ezután Hamilton gyűrte a gumikkal szenvedő, csúszkáló Alonsót, Rosberg pedig már egészen odaért mögéjük. Az utolsó körön múlott a dobogós sorrend.


Rosberg a 2. kanyarban támadta Hamiltont, sikertelenül, Alonso pedig lélegzethez jutott. Ricciardo befutott, megszerezte második Forma-1-es győzelmét, mögötte Alonso és Hamilton lett a 2. és 3., Rosberg lemaradt a dobogóról.
A további pontokon Massa, Räikkönen, Vettel, Bottas, Vergne és Button osztozott az év futamán.
A világbajnokság háromhetes nyári szünet után a Belga Nagydíjjal folytatódik majd.
Magyar Nagydíj, Hungaroring, 2014.07.27.

Kommentek

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

F1: 2020-ig maradnak a Mercedes-főnökök

A Mercedes-csapat két vezetője, az elnök Niki Lauda és a csapatfőnök Toto Wolff szerződést hosszabbított.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.