Ilyen lehetne a jövő Hungaroringje

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.07.26. 10.00

Magyar diák álmodta meg a hazai versenypálya modernizált változatát.

Aki járt már a Hungaroringen, az tudja, hogy a lelátók, a paddock vagy éppen a kiszolgáló épületek elkészítésénél nem a design volt a legfontosabb , sokkal inkább a hatékonyságra törekedtek a tervezők. De ezzel semmi gond, hiszen mindenért kárpótol az aszfaltcsík remek vonalvezetése, és az eseménydús, izgalmas versenyek. 
A tavalyi évben diplomázott Tóth Máté azonban úgy gondolta, hogy a külföldi pályákhoz hasonlóan a motorsportok hazai szentélye is megérdemelne egy olyan épületet, ami nem csak praktikus, de szép is, így az ember nem csak arra emlékszik, hogy ki nyerte az aktuális futamot.
Máté a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki karán készítette diplomamunkáját, ami egy többfunkciós épület terve a Hungaroringre. Mi pedig megmutatjuk nektek, milyennek is álmodta meg a Forma-1 Magyar Nagydíj helyszínéül szolgáló komplexum egyik bejáratát. 

Az ötlet

(innentől a tervező, Tóth Máté írása)
A diplomamunka alapötlete onnan jött, hogy összefogjam a Hungaroring területén ma is többé-kevésbé megtalálható funkciókat, de a Forma-1-hez sokkal méltóbb módon.
Off-road park, vezetéstechnikai centrum, motocross-pálya, motoros tanpálya, gokartpálya, röviden szólva itt minden lehetőség adott, hogy az ember valamilyen motorizált eszközzel jól érezze, vagy továbbképezze magát. Ennek ellenére sokan ma is azt gondolják, hogy ezen a pályán egész évben nem történik semmi, csak mikor a Forma-1 ide látogat. 
Valójában egész idényben nyitva áll a Hungaroring a különböző versenyesemények számára (WSR, Forma-1, WTCC, Porsche Supercup, DTM, stb.), illetve a csapatoknak felkészülési, tesztelési lehetőséget biztosít az év folyamán bármikor.  

A helyszín

Az általam tervezett épület legjobb elhelyezésének a mostani gazdasági bejárat bizonyult, ahol a különböző események alkalmával sokezres tömeg vándorol a nyolcas kapuhoz, amin keresztül a lelátókat érik el a nézők. Az autóval érkezők parkolhatnának a Hungaroringtől északra található, jelenleg kihasználatlan placcon, így a jegyek ellenőrzése után, a helyeik felé haladva átsétálnának az épületen.  

Az épület

Belépve kimondottan a Zengő Motorsport részére (Magyarország egyik legsikeresebb versenycsapata, akik a WTCC nemzetközi mezőnyében állnak rajthoz) kialakított versenyistállót látná az itt áthaladó. A hazai székhelyű csapat ide költözve bármikor tudna tesztelni, megkönnyítve ezzel a  felkészülésüket. 
Tovább haladva, az épület szívébe egy előadóteremben találnák magukat. Ez a helyiség a széttárható falai miatt versenyek alkalmával tökéletes helyszíne lehetne szimulátoroknak, vagy egyéb versenyzéssel kapcsolatos játékoknak, mini kiállításoknak. Innen lehet lejutni a földszintre, ahol pályaautózásra átalakított, különböző kategóriájú autókat lehetne közelebbről megnézni. 
Végül az épület utolsó részében – ami a pályához legközelebb esik – kapnának helyet a Hungaroring managementjéhez tartozó irodák. Ennek az épületrésznek az emeltéről remek rálátás lenne a pálya első kanyarjára, oda, ahol a legtöbb előzés történik. Ide terveztem egy teraszt, ahonnan a szervezők vendégei nézhetik a futamokat.
A három dobozt, a három különböző funkciót egy külső üveghéj fogja össze, ami bár nem teljesen zárt, nagyban csökkenti a zajt, illetve a kialakításának köszönhetően télen fűti, nyáron hűti az alatta lévő épületeket. Mindhárom épületrész tetején “zöldtető” van, hogy a már most is nagymértékben burkolt területből minél több maradjon növényekkel beültetve.

Szavazás

Neked tetszik Máté elképzelése?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Bűnös és fizet a gyilkos légzsákok gyártója

A Takata hivatalosan is bűnösnek vallotta magát az általa gyártott, világszerte legalább 15 emberéletet követelő hibás légzsákok miatt, és beleegyezett az egymilliárd dolláros büntetőbírság kifizetésébe – közölte az amerikai igazságügyi minisztérium.

Magyar ötlettel alakulhat át az autós kárrendezés

A gépjármű-kárrendezési folyamatokat támogatja a KárWeb nevű hazai startup. A szolgáltatás próbaüzeméhez már csatlakozott az egyik vezető biztosító.

Nagy változás jön egy Budapestet érintő viszonylaton

Másfél év után végleg kivonul a Lux Express busztársaság a közép-európai térségből. Csak a Varsót a Baltikummal összekötő járatok maradnak meg. Megszűnik a Budapest-Krakkó-Varsó buszjárat is.

Kiderült, mikor és mitől kapnak defektet a magyarok

Tízből legalább négy magyar autósnak volt már defektje az elmúlt öt évben, ráadásul ezeknek több mint fele jellemzően délután és este, sötétedés után történt, minden másodikat pedig szög vagy kátyú okozott.

Kompakt terepkupé a Mitsubishitől

Kompakt szabadidőjárművel erősíti kínálatát a Mitsubishi. Az ASX mellé, nem helyette érkezik a divatcentrikus crossover.

Kitakarította az autóját, azonnal milliomos lett

Autója takarítása közben talált meg egy rég elveszett lottószelvényt, és lett egy csapásra milliomos egy nagypapa a kelet-ausztráliai Newcastle-ben.

Két percig küzdött a tankolással a srác egy hazai önkiszolgáló benzinkúton

A fiatal srác nem tudott megbirkózni a tankolás feladatával, és mivel önkiszolgáló kút szerepel a felvételen, így a személyzet segítségére sem számíthatott. Kétpercnyi elkeseredett küzdelem után feladta a harcot, és tankolatlanul távozott.

Elkormányoz, ha veszélyt szimatol a Volvo új szabadidőjárműve

Folytatja biztonságtechnológiai offenzíváját a Volvo. A hamarosan színre lépő XC60 fedélzetén olyan ütközésmegelőző rendszer működik, amely kikerüli az akadályt.

Tudod, mi az a lekaparható rész a jogsi hátulján?

Mindenki tudja, hogy a jogosítványán van egy kaparós sorsjegy rubrika, de azt csak nagyon kevesen, hogy ez pontosan mit is takar. Most képbe hozunk.

Alonso: Ilyen kezdés után nehéz mit mondani

Fernando Alonso a műszaki hibákat hozó első tesztnap után nem tudott sok jót mondani a McLaren-Hondáról. A lehető leggyorsabb javítást kéri a csapattól.

Rendőri felvezetést kapott Budapesten egy terhes hölgy és az apuka

A felvétel nem friss, ettől függetlenül le a kalappal a rendőrök előtt.

Háromhengeres szedán a BMW-től

Megkezdte legkisebb limuzinjának forgalmazását a BMW. A lépcsőshátú 1-es Kínában készül, és sajnos csak ott kapható.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.