Ilyen lehetne a jövő Hungaroringje

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.07.26. 10.00

Magyar diák álmodta meg a hazai versenypálya modernizált változatát.

Aki járt már a Hungaroringen, az tudja, hogy a lelátók, a paddock vagy éppen a kiszolgáló épületek elkészítésénél nem a design volt a legfontosabb , sokkal inkább a hatékonyságra törekedtek a tervezők. De ezzel semmi gond, hiszen mindenért kárpótol az aszfaltcsík remek vonalvezetése, és az eseménydús, izgalmas versenyek. 
A tavalyi évben diplomázott Tóth Máté azonban úgy gondolta, hogy a külföldi pályákhoz hasonlóan a motorsportok hazai szentélye is megérdemelne egy olyan épületet, ami nem csak praktikus, de szép is, így az ember nem csak arra emlékszik, hogy ki nyerte az aktuális futamot.
Máté a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki karán készítette diplomamunkáját, ami egy többfunkciós épület terve a Hungaroringre. Mi pedig megmutatjuk nektek, milyennek is álmodta meg a Forma-1 Magyar Nagydíj helyszínéül szolgáló komplexum egyik bejáratát. 

Az ötlet

(innentől a tervező, Tóth Máté írása)
A diplomamunka alapötlete onnan jött, hogy összefogjam a Hungaroring területén ma is többé-kevésbé megtalálható funkciókat, de a Forma-1-hez sokkal méltóbb módon.
Off-road park, vezetéstechnikai centrum, motocross-pálya, motoros tanpálya, gokartpálya, röviden szólva itt minden lehetőség adott, hogy az ember valamilyen motorizált eszközzel jól érezze, vagy továbbképezze magát. Ennek ellenére sokan ma is azt gondolják, hogy ezen a pályán egész évben nem történik semmi, csak mikor a Forma-1 ide látogat. 
Valójában egész idényben nyitva áll a Hungaroring a különböző versenyesemények számára (WSR, Forma-1, WTCC, Porsche Supercup, DTM, stb.), illetve a csapatoknak felkészülési, tesztelési lehetőséget biztosít az év folyamán bármikor.  

A helyszín

Az általam tervezett épület legjobb elhelyezésének a mostani gazdasági bejárat bizonyult, ahol a különböző események alkalmával sokezres tömeg vándorol a nyolcas kapuhoz, amin keresztül a lelátókat érik el a nézők. Az autóval érkezők parkolhatnának a Hungaroringtől északra található, jelenleg kihasználatlan placcon, így a jegyek ellenőrzése után, a helyeik felé haladva átsétálnának az épületen.  

Az épület

Belépve kimondottan a Zengő Motorsport részére (Magyarország egyik legsikeresebb versenycsapata, akik a WTCC nemzetközi mezőnyében állnak rajthoz) kialakított versenyistállót látná az itt áthaladó. A hazai székhelyű csapat ide költözve bármikor tudna tesztelni, megkönnyítve ezzel a  felkészülésüket. 
Tovább haladva, az épület szívébe egy előadóteremben találnák magukat. Ez a helyiség a széttárható falai miatt versenyek alkalmával tökéletes helyszíne lehetne szimulátoroknak, vagy egyéb versenyzéssel kapcsolatos játékoknak, mini kiállításoknak. Innen lehet lejutni a földszintre, ahol pályaautózásra átalakított, különböző kategóriájú autókat lehetne közelebbről megnézni. 
Végül az épület utolsó részében – ami a pályához legközelebb esik – kapnának helyet a Hungaroring managementjéhez tartozó irodák. Ennek az épületrésznek az emeltéről remek rálátás lenne a pálya első kanyarjára, oda, ahol a legtöbb előzés történik. Ide terveztem egy teraszt, ahonnan a szervezők vendégei nézhetik a futamokat.
A három dobozt, a három különböző funkciót egy külső üveghéj fogja össze, ami bár nem teljesen zárt, nagyban csökkenti a zajt, illetve a kialakításának köszönhetően télen fűti, nyáron hűti az alatta lévő épületeket. Mindhárom épületrész tetején “zöldtető” van, hogy a már most is nagymértékben burkolt területből minél több maradjon növényekkel beültetve.

Szavazás

Neked tetszik Máté elképzelése?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

F1: Ilyen, amikor Verstappen nagyon hülyén néz ki

A Red Bullnál Mikulás-napi rendezvény volt december 6-án, Max Verstappennek sikerült hülyét csinálnia magából.

F1: A pechvogel is jelentkezett a Mercinél – videó

A Forma-1 történetének egyik legmókásabb balesetét produkáló japán sereghajtó, Taki Inoue is bejelentkezett Nico Rosberg mercedeses üléséért.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.