Ilyen lehetne a jövő Hungaroringje

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2014.07.26. 10.00

Magyar diák álmodta meg a hazai versenypálya modernizált változatát.

Aki járt már a Hungaroringen, az tudja, hogy a lelátók, a paddock vagy éppen a kiszolgáló épületek elkészítésénél nem a design volt a legfontosabb , sokkal inkább a hatékonyságra törekedtek a tervezők. De ezzel semmi gond, hiszen mindenért kárpótol az aszfaltcsík remek vonalvezetése, és az eseménydús, izgalmas versenyek. 
A tavalyi évben diplomázott Tóth Máté azonban úgy gondolta, hogy a külföldi pályákhoz hasonlóan a motorsportok hazai szentélye is megérdemelne egy olyan épületet, ami nem csak praktikus, de szép is, így az ember nem csak arra emlékszik, hogy ki nyerte az aktuális futamot.
Máté a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Építészmérnöki karán készítette diplomamunkáját, ami egy többfunkciós épület terve a Hungaroringre. Mi pedig megmutatjuk nektek, milyennek is álmodta meg a Forma-1 Magyar Nagydíj helyszínéül szolgáló komplexum egyik bejáratát. 

Az ötlet

(innentől a tervező, Tóth Máté írása)
A diplomamunka alapötlete onnan jött, hogy összefogjam a Hungaroring területén ma is többé-kevésbé megtalálható funkciókat, de a Forma-1-hez sokkal méltóbb módon.
Off-road park, vezetéstechnikai centrum, motocross-pálya, motoros tanpálya, gokartpálya, röviden szólva itt minden lehetőség adott, hogy az ember valamilyen motorizált eszközzel jól érezze, vagy továbbképezze magát. Ennek ellenére sokan ma is azt gondolják, hogy ezen a pályán egész évben nem történik semmi, csak mikor a Forma-1 ide látogat. 
Valójában egész idényben nyitva áll a Hungaroring a különböző versenyesemények számára (WSR, Forma-1, WTCC, Porsche Supercup, DTM, stb.), illetve a csapatoknak felkészülési, tesztelési lehetőséget biztosít az év folyamán bármikor.  

A helyszín

Az általam tervezett épület legjobb elhelyezésének a mostani gazdasági bejárat bizonyult, ahol a különböző események alkalmával sokezres tömeg vándorol a nyolcas kapuhoz, amin keresztül a lelátókat érik el a nézők. Az autóval érkezők parkolhatnának a Hungaroringtől északra található, jelenleg kihasználatlan placcon, így a jegyek ellenőrzése után, a helyeik felé haladva átsétálnának az épületen.  

Az épület

Belépve kimondottan a Zengő Motorsport részére (Magyarország egyik legsikeresebb versenycsapata, akik a WTCC nemzetközi mezőnyében állnak rajthoz) kialakított versenyistállót látná az itt áthaladó. A hazai székhelyű csapat ide költözve bármikor tudna tesztelni, megkönnyítve ezzel a  felkészülésüket. 
Tovább haladva, az épület szívébe egy előadóteremben találnák magukat. Ez a helyiség a széttárható falai miatt versenyek alkalmával tökéletes helyszíne lehetne szimulátoroknak, vagy egyéb versenyzéssel kapcsolatos játékoknak, mini kiállításoknak. Innen lehet lejutni a földszintre, ahol pályaautózásra átalakított, különböző kategóriájú autókat lehetne közelebbről megnézni. 
Végül az épület utolsó részében – ami a pályához legközelebb esik – kapnának helyet a Hungaroring managementjéhez tartozó irodák. Ennek az épületrésznek az emeltéről remek rálátás lenne a pálya első kanyarjára, oda, ahol a legtöbb előzés történik. Ide terveztem egy teraszt, ahonnan a szervezők vendégei nézhetik a futamokat.
A három dobozt, a három különböző funkciót egy külső üveghéj fogja össze, ami bár nem teljesen zárt, nagyban csökkenti a zajt, illetve a kialakításának köszönhetően télen fűti, nyáron hűti az alatta lévő épületeket. Mindhárom épületrész tetején “zöldtető” van, hogy a már most is nagymértékben burkolt területből minél több maradjon növényekkel beültetve.

Szavazás

Neked tetszik Máté elképzelése?

Kérjük várjon ... Kérjük várjon ...

Kommentek

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.