F1: Rendetlenkednek az autók Mogyoródon

Az első nap után

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.26. 09.00

A Magyar Nagydíj pénteki szabadedzései után senki nem volt igazán elégedett az autójával, szokatlanul sokat dolgoztak a csapatok. Válogatott nyilatkozatok.

Hiába lett a Magyar Nagydíj első edzésnapjának legjobbja Lewis Hamilton, a korábbi négyszeres hungaroringi győztes igen óvatosan, inkább a negatívumokra koncentrálva nyilatkozott a nap végén.

“Este lesz még dolgunk a beállításokkal, hogy a hétvégére ideálisan behangoljuk az autót, egyelőre ugyanis nem érzem igazán, bár a versenytempónk nem tűnt rossznak. Át kell még nézni az adatokat, hogy lássuk, hol is állunk valójában. Nagyon fontos lesz a jó rajthely megszerzése az időmérőn, ugyanis ezen a pályán igen nehéz másokat követni és előzni” – mondta az angol, aki az elmúlt három kvalifikáción mindig rosszul járt így vagy úgy.


“A (közepes és lágy keverékű) gumik sem valami jók ide. Nagyon pocsék volt ma a tapadás. Nem tudom, hogy a gumik vagy a pálya miatt van, de nagyon rossz volt. A gumik óvása miatt olyan lassan kell vezetni, hogy már-már unalomba fullad a dolog.”

Nico Rosberg bő két tizedes hátránnyal lett a második, de sokkal pozitívabban beszélt. Valahogy minden jónak tűnt számára. “Úgy tűnik, elég gyorsak voltunk ma, ami egy kicsit meglepő, mert azt hittem, a motorerő nem fog számítani ezen a pályán. Úgy gondoltam, hogy a többiek jóval közelebb lesznek, főleg a Red Bull. De úgy látszik, gyorsak vagyunk – cseppet sem baj!”

“Azt hiszem, a FRIC hiánya is inkább előnyünkre vált, ami szintén nem rossz, persze nem tudom, mi lesz holnap. Itt még jobban koncentrálnom kell majd az időmérőn, mert fontos előrébb lenni (Hamiltonnál). A sok kanyar és hupli miatt olyan, mint egy utcai pálya, egyenesek híján pedig pihenni sem lehet.”


Sebastian Vettel úgy érzi, hogy a Red Bull megint nem ért sokkal közelebb a Mercedeshez, a Williamstől pedig a pénteki gyengébb eredményeik ellenére nagyon is tart. “Azt hiszem, ezen a hétvégén egy kicsit közelebb lehetünk (az élhez), de láttuk már, hogy egyes csapatok – különösen a Williams – mekkorát tudnak előrelépni péntekről szombatra, szóval csak óvatosan! Azt hiszem, mások többet képesek javulni péntekről szombatra, mint mi, de reméljük, hogy mi is eleget lépünk előre, hogy tarthassuk a tempót.”

“Általánosságban a Renault és a Total is keményen hajt, bár a múlt hétvégi fejlesztések nem hozták a várt eredményt. Holnap egy kicsit azért javulunk, mindenkinél friss motorok kerülnek az autókba, bátrabban lehet nyomni. De majd meglátjuk, hol állunk.”

Daniel Ricciardónak pénteken nem igazán ment, nem volt elégedett. “Hogy őszinte legyek, eléggé küszködtem ma a tapadással. Ez a pálya sokat javul a hétvége folyamán, délelőtt még mindenki bajban volt a tapadással, mindenki csúszkált. Reméltem, hogy délutánra javulunk, de nem sikerült a pályával együtt fejlődni. De erre való a péntek, tanulunk, kipróbálunk dolgokat, aztán este készülünk az időmérőre.”

“Viszont a Mercedes megint megmutatta, hogy milyen gyors. Sajnos gyorsabb, mint reméltük. Azt hiszem, a mai napnak nem volt sok pozitívuma.”


Fernando Alonso úgy érzi, nem volt rossz napja a Ferrarinak, sőt egyenesen jó úton jár a csapat. “Általában nem sok minden változik, amikor egy versenyről egyenesen a következőre megyünk, de most pénteken szokatlanul sokat kellett molyolnunk a beállításokkal, hogy a pályához és a magas hőmérséklethez igazítsuk az autót és a gumikat” – magyarázta Alonso. “A szokottnál többet dolgoztunk, de ennek eredménye is volt, folyamatosan javultunk.”

“Természetesen sok dolgunk van még, hogy olyan versenyképesek legyünk, mint szeretném, de azt hiszem, jó úton járunk. Most kisebb a tapadás, mint az elmúlt években, de a helyzet mindenki számára ugyanaz.”

Kimi Räikkönennek meggyűlt a baja a gumikkal. “Délután egy második etapot is mentem a közepes gumikkal, mert ez a keverék rosszabbnak tűnt, ahogy emelkedett a hőmérséklet. Ez befolyásolta az autó viselkedését, a lágyakkal nem volt gondom” – mondta a finn. “A versenyszimulációmba belerondított, hogy volt egy kis gond a bal hátsóval, így a tervezettnél korábban kellett kiállnom. A telemetria nem jelzett semmilyen hibát, szóval remélem, az adatok segítenek majd kibogozni, hol is tartunk.”


A Williamsnél úgy érzik, ezúttal a szokásosnál messzebb vannak az élmezőnytől. “Tudjuk, hogy itt nehezebb dolgunk lesz” – nyilatkozta Valtteri Bottas. “Szeretnénk a Red Bull és a Ferrari előtt végezni, de itt nagyon szoros verseny lesz közöttünk. Nagyon keményen kell dolgoznunk a beállításokon, hogy további tizedeket, vagy akár századokat találjunk.”

Felipe Massa délelőtt zavartalanul körözött, délután furcsa érzése volt. “A jobbos kanyarokban furcsán viselkedett az autóm, a balosokban teljesen más érzés volt vezetni – meg kell vizsgálnunk a hátsó futóművet, hogy megtudjuk, mi okozta ezt. Holnapra valószínűleg minden rendben lesz. A Hungaroring nem a legideálisabb pálya számunkra, azt mondanám, hogy ezen a pályán talán egy kicsit nehezebb dolgunk lesz, de majd a holnapi időmérő után fogjuk jobban látni, hogy hol tartunk.”

A McLarenek a szokásos se nem túl jó, se nem túl rossz napjukat futották. “Magas üzemanyagszinttel elég jó etapot futottam a lágy gumikon, ennek örülök” – árulta el Jenson Button, aki 1,7 másodperces lemaradással a 9. helyen zárta a délutáni gyakorlást. “Egy körön azonban nem túl jó az autónk balansza, ezen ma este még dolgoznunk kell. Nehéz volt kiegyensúlyozott köröket futni, az autómat kanyarról kanyarra, körről körre másnak éreztem.”


“Elég jó napunk volt, nem szembesültünk komolyabb problémákkal” – összegzett Kevin Magnussen. “Sikerült teljesítenünk az egész tesztprogramunkat, ez is pozitívum. A Németországban bevetett új alkatrészeket még mindig jónak érzem, egyre többet tudunk kihozni belőlük, de persze még finomítanunk kell rajtuk. Lehet, hogy ötödikként fejeztem be a második szabadedzést, de szerintem itt kicsit nehezebb dolgunk lesz, mint múlt hétvégén.”

Kommentek

Borsos áron eladó a Need For Speed egyik sztárja

A GTA Spano másolata igazi sztár. Nem csak a Need For Speed moziban tűnt fel, de a világ egyik legnépszerűbb előadójának klipjében is. Most bárki licitálhat rá.

Fontos határidő jön a kötelezőnél

Annak a 120 ezer személyautó-tulajdonosnak, aki év végi évfordulóval kötötte újra kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását, március elsejéig kell rendeznie az esedékes, baleseti adóval növelt díjrészletét.

Ráhajtottak a magyarok a kedvezményes e-autókra

Jelentős érdeklődés mutatkozik az elektromos autókra az állami támogatásnak köszönhetően.

Napokon belül elintézik az Opel eladását

Március elejére elkészül a megállapodás arról, hogy az Opel az amerikai General Motorstól (GM) átkerül a francia PSA Peugeot Citroën tulajdonába.

Szavazz! Melyik legyen Az Év Autója?

Március 6-án kiderül, melyik típus nyeri a hét döntős közül Az Év Autója 2017 címet. Addig szavazzon Ön is!

Kiderült, hogy az autósok nem hülyék

Az adatok azt mutatják, hogy az autósok odafigyelnek úthasználati jogosultságuk lejárati idejére – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt.

Videóra vették, ahogy a rendőr beléjük rohan a Kálvárián

Kollégánk feleségének autójába rongyolt egy szirénázó rendőr a Kálvária téren, miközben gyermekük az első ülésen utazott, gyerekülésben.

A legerősebb Porsche… egy hibrid szedán!

680 lóerős rendszerteljesítmény, 310 km/óra végsebesség, 2,9 liter/100 km átlagfogyasztás: a Panamera új csúcsmodellje a Turbo S E-Hybrid.

Lopás miatt pereskedik a Google cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozicionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.