A gyors pilótákat büntetnék a Forma-1-ben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.26. 17.40

Újabb nagyszerű ötlet a “show javítására”: a Forma-1-ben is bevezetnék a túraautóknál alkalmazott ballasztokat, az eredményesebb versenyzőket súlyokkal lassítanák.

Az immár negyedik évében járó, de továbbra is vitákat kiváltó DRS, valamint az idénre bevezetett, szinte univerzálisan elutasított duplapontos szezonzáró után újabb ragyogó, forradalmi ötlettel “javítanák a show-t” a Forma-1-ben.


A csapatfőnökök szombaton a Hungaroringen Bernie Ecclestone vezetése mellett üléseztek, a megbeszélésen pedig felmerült, hogy az erőviszonyok kiegyenlítésére az F1-ben is bevezethetnék az egyes túraautó-szériákban alkalmazott ballasztokat, azaz a gyorsabb, eredményesebb autók/pilóták a következő alkalommal plusz súlyt cipelnének.
Az egyik variáció szerint a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) használt rendszer szerint a legutóbbi győztes konstruktőr összes (az F1-ben kettő) autóját terhelnék, míg a kifinomultabb szisztéma alapján a versenyzőket málháznák – 20 kg a legutóbbi 1. helyezettnek, 18 a másodiknak, 15 a harmadiknak és így tovább. Ballaszt csak az első tíz autóra kerülne.
Úgy tudni, hogy az elképzelést a csapatfőnökök többsége jónak tartja, más kérdés, hogy mit szólnak ehhez a szurkolók.
A megbeszélésen megegyeztek egy új munkacsoport felállításáról, amelybe Ecclestone a volt Renault-főnök Flavio Britorét is tanácsadóként vonja majd be. Briatore show-csináló szakértelme megkérdőjelezhetetlen, a 2008-as Szingapúri Nagydíjon egy, a futam menetét alapjaiban felforgató szándékos versenybalesetet is simán levezényelt…
F1

Kommentek

A Lada nyugati hódításának nyomát fotózták Magyarországon

Ha ez a Zsiguli mesélni tudna! Biztos kalandos út vezetett a szovjet gyárból Angliába, majd valahogy a magyar utakra.

Tíz dolog, ami mindig legyen az autódban

Ha nem csak a boltba szaladunk el vagy a szomszéd településre, akkor nem árt, ha ez a tíz dolog bent van az autóban, így nem érhet minket túl sok meglepetés.

Komoly baj van a magyar jogosítványok megújításánál

Nem minden háziorvos végzi el az alvászavar szűrővizsgálatát a jogosítványok megújításakor, holott erről 2015 óta jogszabály rendelkezik.

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.