A gyors pilótákat büntetnék a Forma-1-ben

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.26. 17.40

Újabb nagyszerű ötlet a “show javítására”: a Forma-1-ben is bevezetnék a túraautóknál alkalmazott ballasztokat, az eredményesebb versenyzőket súlyokkal lassítanák.

Az immár negyedik évében járó, de továbbra is vitákat kiváltó DRS, valamint az idénre bevezetett, szinte univerzálisan elutasított duplapontos szezonzáró után újabb ragyogó, forradalmi ötlettel “javítanák a show-t” a Forma-1-ben.


A csapatfőnökök szombaton a Hungaroringen Bernie Ecclestone vezetése mellett üléseztek, a megbeszélésen pedig felmerült, hogy az erőviszonyok kiegyenlítésére az F1-ben is bevezethetnék az egyes túraautó-szériákban alkalmazott ballasztokat, azaz a gyorsabb, eredményesebb autók/pilóták a következő alkalommal plusz súlyt cipelnének.
Az egyik variáció szerint a Német Túraautó-bajnokságban (DTM) használt rendszer szerint a legutóbbi győztes konstruktőr összes (az F1-ben kettő) autóját terhelnék, míg a kifinomultabb szisztéma alapján a versenyzőket málháznák – 20 kg a legutóbbi 1. helyezettnek, 18 a másodiknak, 15 a harmadiknak és így tovább. Ballaszt csak az első tíz autóra kerülne.
Úgy tudni, hogy az elképzelést a csapatfőnökök többsége jónak tartja, más kérdés, hogy mit szólnak ehhez a szurkolók.
A megbeszélésen megegyeztek egy új munkacsoport felállításáról, amelybe Ecclestone a volt Renault-főnök Flavio Britorét is tanácsadóként vonja majd be. Briatore show-csináló szakértelme megkérdőjelezhetetlen, a 2008-as Szingapúri Nagydíjon egy, a futam menetét alapjaiban felforgató szándékos versenybalesetet is simán levezényelt…
F1

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.