F1: Felhúzták a Red Bull-főnököt a Hungaroringen

Horner megmondta, miről kellene kérdezni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.25. 19.05

A Magyar Nagydíj péntek délutáni csapatfőnöki sajtókonferenciáján addig piszkálták a fejeseket, míg a Red Bull csapatfőnöke letorkolta az újságírókat.

A Forma-1-es versenyhétvégék péntek délutáni hagyományos programpontja a csapatfőnökök vagy az alakulatok egyéb vezetőinek (sportigazgatók, csapatigazgatók, technikai főnökök) sajtókonferenciája. A Magyar Nagydíjon elég indulatosa sikerült ez.
Mivel a héten bejelentették, hogy a Forma-1-es naptárba 2015-ben visszatér Mexikó, 2016-ban beszáll Azerbajdzsán, idén ősszel pedig az ukrán-orosz konfliktus, a lelőtt maláj repülőgép esetének árnyékában következik az első Orosz Nagydíj, természetesen az ezeket firtató kérdések sem maradtak el.
A felsorakozott főnökök – Monisha Kaltenborn a Saubertől, Vijay mallya a Force Indiától, Claire Williams a Williamstől, Eric Boullier a McLarentől, Christian Horner a red Bulltól és Marco Mattiacci a Ferraritól – az új helyszínek kapcsán arról beszéletk, hogy fontos megtalálni az egyensúlyt a hagyományos, nagy múltú helyszínek és az új piacok között, de mindig örömteli az újabb országok beszállása.


Amikor az olyan, emberi jogi szempontból problémás helyekről, mint Bahrein, Kína, vagy a mostanában végképp reflektorfénybe került Oroszország kérdezték őket, mindenki igyekezett feltenni a kezét, azzal hárítottak, hogy a sportot nem kívánják keverni a politikával, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) dönti el, hova mennek, ők pedig követik az FIA iránymutatását.
Az egyik kolléga megkockáztatta, hogy ha Bernie Ecclestone Észak-Koreában rendezne Forma-1-es futamot, oda is mennének-e, csak zavart csend uralkodott az emelvényen. Amikor tovább forszírozták az Orosz Nagydíj kérdését, Hornernél elszakadt a cérna.
“Kezd egyre lehangolóbb lenni ez a sajtókonferencia, csak a negatívumokra koncentrálunk” – kezdte, majd szépen lassan egyre jobban belelovalta magát.


“Nézzék, kijön a versenynaptár októberben vagy novemberben, akkor mindannyian eldönthetjük, hogy részt akarunk-e venni a világbajnokságban vagy sem. Mi, akik itt ülünk, azért vagyunk itt, mert szenvedélyünk a Forma-1 és versenyezni akarunk. Amikor benevezünk a bajnokságra, a szervezőbe (FOM, Ecclestone) és az FIA-ba fektetjük a bizalmunkat, és minden versenyre elmegyünk, hacsak nem mondják az ellenkezőjét.”
“Önök, újságírók mind, vagy legalábbis a nagy többségük is ott lesz a versenyeken. Hogy miért? Mert szintén a szenvedélyük a Forma-1, vagy ezzel keresik a pénzüket, szóval szerintem nagyon helytelen politikai témává tenni a sportot.”
 
Horner itt aztán egyszeri Kósa Lajos módjára megmondta, hogy milyen kérdéseket kellene feltenni, amikre aztán pozitív, érdemi válaszokat tudnának adni.


“Ezeken a sajtókonferenciákon a versenyzőkről, a pilótáink között lezajlott látványos küzdelmekről kellene beszélnünk. Azt kellene fejtegetnünk, hogy Lewis Hamilton milyen nagyszerű versenyzéssel kapaszkodott előre legutóbb, ehelyett itt a negatívumokra koncentrálnak! Meg kell mondjam, kezd már unalmassá válni, hogy itt ülünk és hallgatjuk ezeket a kérdéseket. Mi lenne, ha inkább arról kérdeznének, mi lesz a vasárnapi futamon vagy a szombati időmérőn, mert ezeket a politikai kérdéseket inkább Todt úrnak vagy Ecclestone úrnak kellene feltenniük!”
Horner utolsó mondata persze valós problémára világít rá: az immár második ciklusát töltő FIA-elnök, Jean Todt gyakorlatilag minden kényes kérdést, konfrontációt kerül a Forma-1 kapcsán, gyakorlatilag meg sem szólal.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.