F1: Felhúzták a Red Bull-főnököt a Hungaroringen

Horner megmondta, miről kellene kérdezni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.25. 19.05

A Magyar Nagydíj péntek délutáni csapatfőnöki sajtókonferenciáján addig piszkálták a fejeseket, míg a Red Bull csapatfőnöke letorkolta az újságírókat.

A Forma-1-es versenyhétvégék péntek délutáni hagyományos programpontja a csapatfőnökök vagy az alakulatok egyéb vezetőinek (sportigazgatók, csapatigazgatók, technikai főnökök) sajtókonferenciája. A Magyar Nagydíjon elég indulatosa sikerült ez.
Mivel a héten bejelentették, hogy a Forma-1-es naptárba 2015-ben visszatér Mexikó, 2016-ban beszáll Azerbajdzsán, idén ősszel pedig az ukrán-orosz konfliktus, a lelőtt maláj repülőgép esetének árnyékában következik az első Orosz Nagydíj, természetesen az ezeket firtató kérdések sem maradtak el.
A felsorakozott főnökök – Monisha Kaltenborn a Saubertől, Vijay mallya a Force Indiától, Claire Williams a Williamstől, Eric Boullier a McLarentől, Christian Horner a red Bulltól és Marco Mattiacci a Ferraritól – az új helyszínek kapcsán arról beszéletk, hogy fontos megtalálni az egyensúlyt a hagyományos, nagy múltú helyszínek és az új piacok között, de mindig örömteli az újabb országok beszállása.


Amikor az olyan, emberi jogi szempontból problémás helyekről, mint Bahrein, Kína, vagy a mostanában végképp reflektorfénybe került Oroszország kérdezték őket, mindenki igyekezett feltenni a kezét, azzal hárítottak, hogy a sportot nem kívánják keverni a politikával, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) dönti el, hova mennek, ők pedig követik az FIA iránymutatását.
Az egyik kolléga megkockáztatta, hogy ha Bernie Ecclestone Észak-Koreában rendezne Forma-1-es futamot, oda is mennének-e, csak zavart csend uralkodott az emelvényen. Amikor tovább forszírozták az Orosz Nagydíj kérdését, Hornernél elszakadt a cérna.
“Kezd egyre lehangolóbb lenni ez a sajtókonferencia, csak a negatívumokra koncentrálunk” – kezdte, majd szépen lassan egyre jobban belelovalta magát.


“Nézzék, kijön a versenynaptár októberben vagy novemberben, akkor mindannyian eldönthetjük, hogy részt akarunk-e venni a világbajnokságban vagy sem. Mi, akik itt ülünk, azért vagyunk itt, mert szenvedélyünk a Forma-1 és versenyezni akarunk. Amikor benevezünk a bajnokságra, a szervezőbe (FOM, Ecclestone) és az FIA-ba fektetjük a bizalmunkat, és minden versenyre elmegyünk, hacsak nem mondják az ellenkezőjét.”
“Önök, újságírók mind, vagy legalábbis a nagy többségük is ott lesz a versenyeken. Hogy miért? Mert szintén a szenvedélyük a Forma-1, vagy ezzel keresik a pénzüket, szóval szerintem nagyon helytelen politikai témává tenni a sportot.”
 
Horner itt aztán egyszeri Kósa Lajos módjára megmondta, hogy milyen kérdéseket kellene feltenni, amikre aztán pozitív, érdemi válaszokat tudnának adni.


“Ezeken a sajtókonferenciákon a versenyzőkről, a pilótáink között lezajlott látványos küzdelmekről kellene beszélnünk. Azt kellene fejtegetnünk, hogy Lewis Hamilton milyen nagyszerű versenyzéssel kapaszkodott előre legutóbb, ehelyett itt a negatívumokra koncentrálnak! Meg kell mondjam, kezd már unalmassá válni, hogy itt ülünk és hallgatjuk ezeket a kérdéseket. Mi lenne, ha inkább arról kérdeznének, mi lesz a vasárnapi futamon vagy a szombati időmérőn, mert ezeket a politikai kérdéseket inkább Todt úrnak vagy Ecclestone úrnak kellene feltenniük!”
Horner utolsó mondata persze valós problémára világít rá: az immár második ciklusát töltő FIA-elnök, Jean Todt gyakorlatilag minden kényes kérdést, konfrontációt kerül a Forma-1 kapcsán, gyakorlatilag meg sem szólal.

Kommentek

Jó vétel vagy nagy bukó? – Szörnyeteggé tuningolt Honda CR-X háromötvenért

A Honda CR-X mára átcsúszott a fehér holló ritkaságú típusok közé, pedig jó tizenöt éve minden diszkó előtt parkolt egy-egy, neonnal a lábtérben, tűzköpő hátsó dobbal tiltásig veretve. Most ezt az érzést kaphatjuk meg 350 ezer forintért.

Nem kerüli ki többé a Mercedes a csirkeadót

Teljes egészében amerikai kezek által összerakott Sprintereket kaphat a jövőben az USA. Legalábbis a következő generációtól kezdve.

Kipróbáltuk a legnagyobb Škodát

Ismeretlen terepre merészkedtek a csehek, a Škoda Kodiaq mégis minden részében ismerős. A hétszemélyes újdonságot Mallorca szigetén vezettük először.

Ez történik az autóddal a hidegben

Nem csak az embernek és egyéb élőlényeknek pokoli az éjszaka, ha mondjuk mínusz tíz fokban kell a szabadban tölteni, a fagy autónak is betesz.

F1: A motoroslegendát is érdekelné a Mercedes-ülés

A MotoGP-veterán Valentino Rossi sem mondana nemet, ha a Mercedes-főnök Toto Wolff felhívná.

F1: Oválpályán repesztett Vettel és Räikkönen – videó

A Ferrari rég nem látott dolgot hozott tető alá: vasárnap az USA egyik legendás oválpályáján, Daytonában száguldottak a vörös Forma-1-es autók.

Ismét drágulnak az üzemanyagok

Nem áll meg a drágulás a kutakon, szerdán ismét emelkedik a benzin és a gázolaj ára.

Nézd meg a legújabb magyar KRESZ-táblát!

Új tábla az autósoknak: Magyarországon először az M7-es autópályán helyezték ki az elektromos autók töltési pontjáról informáló közúti jelzést.

Sportosítja terepkombiját a Volvo

A Polestar teljesítményoptimalizációs csomagot emelt hasú luxuskombijára is kiterjesztette a Volvo. A V90 Cross Country érdemben nem lett erősebb, viszont dinamikusabb.

Emily Ratajkowski így is nagyon szexi

Napjaink legnépszerűbb, és talán legszebb modellje Emily Ratajkowski, akiről kerestünk néhány olyan fotót, amivel az autóbuzik is meg lesznek elégedve.

Önvezető BMW-k lepik el München belvárosát

Önállóan közlekedő autók tesztelését kezdi jövőre München belvárosában a BMW.

Az új Fiat platójáról vadásztunk

A vadász legjobb barátja a kutyája és a fegyvere, őket pedig szorosan követi a sorban az autója. Ezért kipróbáltuk éles helyzetben, hogy boldogul a Fiat Fullback egy hivatásos vadász kezei között.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.