F1: Felhúzták a Red Bull-főnököt a Hungaroringen

Horner megmondta, miről kellene kérdezni

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.25. 19.05

A Magyar Nagydíj péntek délutáni csapatfőnöki sajtókonferenciáján addig piszkálták a fejeseket, míg a Red Bull csapatfőnöke letorkolta az újságírókat.

A Forma-1-es versenyhétvégék péntek délutáni hagyományos programpontja a csapatfőnökök vagy az alakulatok egyéb vezetőinek (sportigazgatók, csapatigazgatók, technikai főnökök) sajtókonferenciája. A Magyar Nagydíjon elég indulatosa sikerült ez.
Mivel a héten bejelentették, hogy a Forma-1-es naptárba 2015-ben visszatér Mexikó, 2016-ban beszáll Azerbajdzsán, idén ősszel pedig az ukrán-orosz konfliktus, a lelőtt maláj repülőgép esetének árnyékában következik az első Orosz Nagydíj, természetesen az ezeket firtató kérdések sem maradtak el.
A felsorakozott főnökök – Monisha Kaltenborn a Saubertől, Vijay mallya a Force Indiától, Claire Williams a Williamstől, Eric Boullier a McLarentől, Christian Horner a red Bulltól és Marco Mattiacci a Ferraritól – az új helyszínek kapcsán arról beszéletk, hogy fontos megtalálni az egyensúlyt a hagyományos, nagy múltú helyszínek és az új piacok között, de mindig örömteli az újabb országok beszállása.


Amikor az olyan, emberi jogi szempontból problémás helyekről, mint Bahrein, Kína, vagy a mostanában végképp reflektorfénybe került Oroszország kérdezték őket, mindenki igyekezett feltenni a kezét, azzal hárítottak, hogy a sportot nem kívánják keverni a politikával, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) dönti el, hova mennek, ők pedig követik az FIA iránymutatását.
Az egyik kolléga megkockáztatta, hogy ha Bernie Ecclestone Észak-Koreában rendezne Forma-1-es futamot, oda is mennének-e, csak zavart csend uralkodott az emelvényen. Amikor tovább forszírozták az Orosz Nagydíj kérdését, Hornernél elszakadt a cérna.
“Kezd egyre lehangolóbb lenni ez a sajtókonferencia, csak a negatívumokra koncentrálunk” – kezdte, majd szépen lassan egyre jobban belelovalta magát.


“Nézzék, kijön a versenynaptár októberben vagy novemberben, akkor mindannyian eldönthetjük, hogy részt akarunk-e venni a világbajnokságban vagy sem. Mi, akik itt ülünk, azért vagyunk itt, mert szenvedélyünk a Forma-1 és versenyezni akarunk. Amikor benevezünk a bajnokságra, a szervezőbe (FOM, Ecclestone) és az FIA-ba fektetjük a bizalmunkat, és minden versenyre elmegyünk, hacsak nem mondják az ellenkezőjét.”
“Önök, újságírók mind, vagy legalábbis a nagy többségük is ott lesz a versenyeken. Hogy miért? Mert szintén a szenvedélyük a Forma-1, vagy ezzel keresik a pénzüket, szóval szerintem nagyon helytelen politikai témává tenni a sportot.”
 
Horner itt aztán egyszeri Kósa Lajos módjára megmondta, hogy milyen kérdéseket kellene feltenni, amikre aztán pozitív, érdemi válaszokat tudnának adni.


“Ezeken a sajtókonferenciákon a versenyzőkről, a pilótáink között lezajlott látványos küzdelmekről kellene beszélnünk. Azt kellene fejtegetnünk, hogy Lewis Hamilton milyen nagyszerű versenyzéssel kapaszkodott előre legutóbb, ehelyett itt a negatívumokra koncentrálnak! Meg kell mondjam, kezd már unalmassá válni, hogy itt ülünk és hallgatjuk ezeket a kérdéseket. Mi lenne, ha inkább arról kérdeznének, mi lesz a vasárnapi futamon vagy a szombati időmérőn, mert ezeket a politikai kérdéseket inkább Todt úrnak vagy Ecclestone úrnak kellene feltenniük!”
Horner utolsó mondata persze valós problémára világít rá: az immár második ciklusát töltő FIA-elnök, Jean Todt gyakorlatilag minden kényes kérdést, konfrontációt kerül a Forma-1 kapcsán, gyakorlatilag meg sem szólal.

Kommentek

F1: Megmutatjuk Vettel kedvenc zenéit

Szokatlan playlisteket állítottak össze Sebastian Vettelel kapcsolatban, de a rádiós beszólásai alapján telitalálat a két lista.

F1: Torpedóval a fején indul az orosz pilóta

A hazai versenyére érdekes sisakfestést választott a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat. A Vettel-balesettel viccel az orosz pilóta, torpedóval a fején versenyez majd.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

A GM legjobb vicce: kabrió kisteher Corvette-motorral

A Totálisan Értelmetlen Autó, 300-as végsebességgel, platóval és nyitható keménytetővel. Nem tudom, mire, de nagyon jó!

Negyedmillió Toyotából folyik az olaj

Az Egyesült Államokban 228 ezer Toyota Tacoma pickupot hívnak vissza, mert szivárog  a differenciálművükből az olaj.

Mit ér a Lada, ha nem segíti nosztalgia?

Sokak szerint a Lada eddig fogadtatása a Kádár-kor iránt egyesekben élő nosztalgiából fakad. A Vesta azonban egy új korszak autója, amit olyan embereknek mutattunk meg, akiknek ez pont olyan modern kori autó, mint az összes többi.

Kipakol egy kamionsofőr, ezért hagyja ott a pályát

Egy férfi nemrég azzal kereste meg szerkesztőségünket, hogy elmondja miért hagyja abba a kamionvezetést. A hatóságok utaznak a teherautókra, az autósok pedig szidják a kamionsofőröket.

Lengén öltözött hölgyek olasz autókra gerjednek

Az életet igenlő szenvedély, a nagy kanállal habzsolt élvezet minden valamire való olasz autóban megbújik, és az alábbi képek alapján nagyon úgy tűnik, hogy a hölgyek tisztában vannak ezzel a ténnyel. Hiába, egy Ferrari V8-as hörgése többet mond ezer szerelmes szónál.

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.