F1: A Hungaroringen talál magára Räikkönen?

Alonso nem tudja, miért szenved a finn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.25. 10.00

Fernando Alonso nem tudja, mi a gond Kimi Räikkönennel, de közösen dolgoznak a fejlődésen. A finn jobb hétvégét remél a Magyar Nagydíjon.

Kimi Räikkönen ferraris visszatérésétől sokan igazi adok-kapokot vártak a 2014-es idényben, de a finn pilóta a szezon első felében csúnyán leszerepelt: míg Fernando Alonso a versenyképtelen vörös gépet is minden alkalommal pontszerző helyre rángatta, 97 egységgel az egyéni küzdelem 4. helyén áll, a 2007-es bajnok 19 pontocskával csak a 12. helyen áll.
A Hungaroringen csütörtökön megkérdezték Alonsót a csapattárs küszködéséről.


“Nincs igazán véleményem erről” – mondta. “Nyilvánvaló, hogy az autó nem túl jó, hiányzik a leszorítóerő és a tapadás. Az első pár futamon a hibrid rendszer miatt voltak gondjaink a fékekkel és más, új idei rendszerekkel is. Nála talán hiányzott a bizalom az autó iránt, nem volt elégedett a balansszal.”
“De pillanatnyilag egyikünk sem elégedett a teljesítménnyel, igyekszünk javulni, több pontot szerezni, mert, főleg a konstruktőri bajnokságban, kezdünk hátracsúszni, szóval mindkét autóval a lehető legtöbbször kellene pontokat szereznünk.”
A spanyol hozzátette, hogy a csapat sem csak egy pilótára – őrá – kíván támaszkodni, közösen, jó munkakapcsolatban dolgoznak is a javuláson. Räikkönen tőle közvetlenül nem kért segítséget.


“Igen, sokat dolgozunk közösen, idén pedig különösen hosszúak a megbeszélések, mert sok dolgot kell tisztázni a futamok után. Folyamatosan javaslunk dolgokat, elmondjuk a véleményünket a pályán tapasztaltakról, hogy aztán Maranellóban ezek hasznosítsák az autón. Nincs nagy különbség ahhoz képest, ahogy Felipével és más csapattársakkal dolgoztam korábban. Jó a viszony és mindig igyekszünk segíteni a csapatot.”
Egyesek úgy sejtik, hogy a “telivér” versenyző Räikkönennek a 2014-es, új stílusú Forma-1 nem fekszik, de ő a Hungaroringen azt mondta, hogy nem ez a gond, az autóval van problémája.
“Szerintem nem az új szabályok miatt van ez. Szerintem nem különbözik a vezetés annyira a tavalyi autókétól. Nyilván ez most másik csapat, másféle autó, és a dolgok kicsit másképp működnek, mint ezelőtt. De a legfőbb különbség, hogy az autó nem áll kézre nekem, az ilyesmit pedig nem könnyű megoldani.”


“De biztos vagyok benne, hogy sikerül fordítani, néha már kedvemre való, de csak rövid időre. A múlt hétvégén újra jobban éreztem az autót, azóta megint változtattunk, újítottunk valamit, remélhetőleg lassan a jó irányba kerülünk, és úgy mennek majd a dolgok, ahogy kellene.” 
A 2007-es bajnok úgy véli, hogy a Magyar Nagydíjon versenyképesebb lehet, mint az elmúlt futamokon. 
“Eléggé eltérő pálya, sokkal közelebb áll Monacóhoz, mint a többi helyszínhez. Ott egész jól mentünk, persze majd meglátjuk, hogy milyennek érezzük az autót, meglesz-e az érzés, és hogy problémák nélkül ki tudjuk-e próbálni a szabadedzéseken, amit szeretnénk.”
“Majd pénteken meglátjuk, de általában jó verseny az itteni, és bár sokan azt mondják, hogy ezen a kanyargós pályán nem lehet előzni, láthattuk már korábban, hogy mennyit változhat az eredmény az időmérőhöz képest. Majd kiderül!”
Érdekes “tényező” is segítheti Räikkönent a Hungaroringen: a Michael Schumcherrel holtversenyben megosztva győzelmi rekorder Lewis Hamilton mindegyik diadalánál (2007, 2009, 2012, 2013) a finn pilóta futott be a 2. helyen – Hamilton pedig a Mercedesben ülve ezen a hétvégén is az első számú favorit. Vajon magával húzza-e Räikkönent a dobogóra? Meglátjuk, ahogy a finn mondaná.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.