F1: A Hungaroringen talál magára Räikkönen?

Alonso nem tudja, miért szenved a finn

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.25. 10.00

Fernando Alonso nem tudja, mi a gond Kimi Räikkönennel, de közösen dolgoznak a fejlődésen. A finn jobb hétvégét remél a Magyar Nagydíjon.

Kimi Räikkönen ferraris visszatérésétől sokan igazi adok-kapokot vártak a 2014-es idényben, de a finn pilóta a szezon első felében csúnyán leszerepelt: míg Fernando Alonso a versenyképtelen vörös gépet is minden alkalommal pontszerző helyre rángatta, 97 egységgel az egyéni küzdelem 4. helyén áll, a 2007-es bajnok 19 pontocskával csak a 12. helyen áll.
A Hungaroringen csütörtökön megkérdezték Alonsót a csapattárs küszködéséről.


“Nincs igazán véleményem erről” – mondta. “Nyilvánvaló, hogy az autó nem túl jó, hiányzik a leszorítóerő és a tapadás. Az első pár futamon a hibrid rendszer miatt voltak gondjaink a fékekkel és más, új idei rendszerekkel is. Nála talán hiányzott a bizalom az autó iránt, nem volt elégedett a balansszal.”
“De pillanatnyilag egyikünk sem elégedett a teljesítménnyel, igyekszünk javulni, több pontot szerezni, mert, főleg a konstruktőri bajnokságban, kezdünk hátracsúszni, szóval mindkét autóval a lehető legtöbbször kellene pontokat szereznünk.”
A spanyol hozzátette, hogy a csapat sem csak egy pilótára – őrá – kíván támaszkodni, közösen, jó munkakapcsolatban dolgoznak is a javuláson. Räikkönen tőle közvetlenül nem kért segítséget.


“Igen, sokat dolgozunk közösen, idén pedig különösen hosszúak a megbeszélések, mert sok dolgot kell tisztázni a futamok után. Folyamatosan javaslunk dolgokat, elmondjuk a véleményünket a pályán tapasztaltakról, hogy aztán Maranellóban ezek hasznosítsák az autón. Nincs nagy különbség ahhoz képest, ahogy Felipével és más csapattársakkal dolgoztam korábban. Jó a viszony és mindig igyekszünk segíteni a csapatot.”
Egyesek úgy sejtik, hogy a “telivér” versenyző Räikkönennek a 2014-es, új stílusú Forma-1 nem fekszik, de ő a Hungaroringen azt mondta, hogy nem ez a gond, az autóval van problémája.
“Szerintem nem az új szabályok miatt van ez. Szerintem nem különbözik a vezetés annyira a tavalyi autókétól. Nyilván ez most másik csapat, másféle autó, és a dolgok kicsit másképp működnek, mint ezelőtt. De a legfőbb különbség, hogy az autó nem áll kézre nekem, az ilyesmit pedig nem könnyű megoldani.”


“De biztos vagyok benne, hogy sikerül fordítani, néha már kedvemre való, de csak rövid időre. A múlt hétvégén újra jobban éreztem az autót, azóta megint változtattunk, újítottunk valamit, remélhetőleg lassan a jó irányba kerülünk, és úgy mennek majd a dolgok, ahogy kellene.” 
A 2007-es bajnok úgy véli, hogy a Magyar Nagydíjon versenyképesebb lehet, mint az elmúlt futamokon. 
“Eléggé eltérő pálya, sokkal közelebb áll Monacóhoz, mint a többi helyszínhez. Ott egész jól mentünk, persze majd meglátjuk, hogy milyennek érezzük az autót, meglesz-e az érzés, és hogy problémák nélkül ki tudjuk-e próbálni a szabadedzéseken, amit szeretnénk.”
“Majd pénteken meglátjuk, de általában jó verseny az itteni, és bár sokan azt mondják, hogy ezen a kanyargós pályán nem lehet előzni, láthattuk már korábban, hogy mennyit változhat az eredmény az időmérőhöz képest. Majd kiderül!”
Érdekes “tényező” is segítheti Räikkönent a Hungaroringen: a Michael Schumcherrel holtversenyben megosztva győzelmi rekorder Lewis Hamilton mindegyik diadalánál (2007, 2009, 2012, 2013) a finn pilóta futott be a 2. helyen – Hamilton pedig a Mercedesben ülve ezen a hétvégén is az első számú favorit. Vajon magával húzza-e Räikkönent a dobogóra? Meglátjuk, ahogy a finn mondaná.

Kommentek

Pórázon tartott Tiguan

Megfontolta, kitalálta, elvetette, újra kitalálta, legyártotta. 22 évvel a RAV4 után egy komoly konkurenst állított a SEAT az Ateca modellel a kompakt SUV-oknak.

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.