F1: Még nehezebb lesz előzni a Hungaroringen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.24. 13.30

A Nemzetközi Automobil Szövetség a hétvégére megrövidítette az egyik hungaroringi előzési zónát, pedig tavaly sem volt vészesen hatékony a célegyenesen a DRS.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még 2011-ben vezette be az előzéseket segítő nyitható hátsó szárnyakat és velük a pályákon az alkalmazásukra szánt szakaszokat.
Az FIA az első két év tapasztalatai alapján 2013-ra szinte mindenütt két zónát vezetett be, a Hungaroringen a célegyeneshez társult az első kanyar utáni rövid szakasz is – a két DRS-zóna egy mérési és aktiválási ponttal rendelkezik. 


Ha valahol, hát a szűk és igen kanyargós Hungaroringen tényleg elfér a máshol talán szükségtelen DRS-ezés, tavaly a két zónával sem tűnt túlzásnak az eredmény, idénre azonban mégis módosít az FIA, a rajt-célegyenesen 60 métert rövidül a szakasz.
Az egy másodperc alatti követési távolságot mérő pont marad az utolsó, U-kanyar, a 14-es bejáratánál, a kijárattól viszont 60 méterrel később lesz csak nyitható a szárny. Az 1-es kanyar kijáratánál kezdődő rövid szakaszhoz nem nyúltak – igaz, hosszabbítani nem lehetséges, rövidíteni pedig nem is igen lehetne.
F1: Még nehezebb lesz előzni a Hungaroringen 1

Kommentek

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.