F1: A Red Bull még teper, a Ferrari feladhatja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.24. 09.30

A Magyar Nagydíjjal végleg lezárul a Mercedes által szinte már megnyert 2014-es idény, de a Red Bull az utolsó pillanatig fejleszt majd. A Ferrari talán nem erőlteti.

A hétvégi Magyar Nagydíj a 2014-es Forma-1-es szezon 11. futama lesz, amelyet aztán a nyári szünet követ – vasárnap délután végképp lezárul az idény első fele, a Mercedes pedig már befoghatatlannak látszik. A bajnokcsapat Red Bull ennek ellenére nem lassít, a csapatfőnök Christian Horner szerint minden idei fejlesztés hasznos lehet 2015-ben is.
“Más csapatok nevében nem beszélhetek, de mi egészen Abu-Dzabiig hajtani fogunk. Minden idén szerzett tapasztalat továbbvihető a jövő évre. Semmit nem adunk fel. Minden versenyhétvége egy újabb lehetőség, bár úgy gondolom, hogy a Mercedesnek valami katasztrofálisat kellene húznia, hogy elbukja ezt a bajnokságot. Viszont van még kilenc lehetőségünk, hogy fejlesszük az autót és tanulságokat vonjunk le a következő idényre, hiszen a szabályok most nem fognak változni” – magyarázta.


A Red Bull korábban többször is komoly lendületet vett az idény második felében, Horner szerint idén azért nem várható ilyesmi, elsősorban ugyanis a motor miatt vannak hátrányban. Azért a Renault-nál is pozitív jeleket lát a csapatfőnök.
“Azt hiszem, idén nehéz lenne (nagyot fejlődni), mert Hockenheimben láthattuk az első és harmadik szektorban, hogy a kasztni erős (aerodinamikailag), a hátrány a második szektorban volt (ahol az egyenesben a motorerő számított). Az üzemanyag terén volt egy kis előrelépés, de ennél több kellene, ez most a fő cél.”
“A Renault vezetésében történt változások pozitívak. Sokkal jobban belehúztak, elfogadták, hogy gond van és keresik a lehetőségeket a változtatásra, hogy felzárkózhassunk a Mercedeshez. Nyilván eltart majd egy darabig, de a megfelelő hozzáállás már megvan, így lehet haladni.”  
Míg a Red Bullnál végig akarják küzdeni 2014-et, folyamatosan fejlesztgetik az alapvetően jó autót, a 2015-re szintén javulni akaró Ferrari egy kicsit más helyzetben van, nem csak a motor nem versenyképes, az F14 T is menthetetlennek tűnik. 


A jövő évi modell tervezését vezető James Allison a héten arra utalt, hogy hamarosan már a 2015-ös járgányra fordíthatják a nagyobb figyelmet.
“Az idény ezen szakaszában mindig megkezdődik az erőforrások átcsoportosítása az aktuális autóról a következő évire. Szóval sok a munka mindkét projekttel, bőven fordítunk még munkát a 2014-es modell tempójának javítására, de közben már hajtunk a 2015-ös projekttel is.”
“A Magyar Nagydíj után egy héttel tilos a munka a gyárban. Szóval igyekszünk a lehető legtöbbet beszorítani még abba a hétbe, hogy felkészülten térhessünk vissza a Belga Nagydíjra (augusztus végén).”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.