F1: A Red Bull még teper, a Ferrari feladhatja

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.24. 09.30

A Magyar Nagydíjjal végleg lezárul a Mercedes által szinte már megnyert 2014-es idény, de a Red Bull az utolsó pillanatig fejleszt majd. A Ferrari talán nem erőlteti.

A hétvégi Magyar Nagydíj a 2014-es Forma-1-es szezon 11. futama lesz, amelyet aztán a nyári szünet követ – vasárnap délután végképp lezárul az idény első fele, a Mercedes pedig már befoghatatlannak látszik. A bajnokcsapat Red Bull ennek ellenére nem lassít, a csapatfőnök Christian Horner szerint minden idei fejlesztés hasznos lehet 2015-ben is.
“Más csapatok nevében nem beszélhetek, de mi egészen Abu-Dzabiig hajtani fogunk. Minden idén szerzett tapasztalat továbbvihető a jövő évre. Semmit nem adunk fel. Minden versenyhétvége egy újabb lehetőség, bár úgy gondolom, hogy a Mercedesnek valami katasztrofálisat kellene húznia, hogy elbukja ezt a bajnokságot. Viszont van még kilenc lehetőségünk, hogy fejlesszük az autót és tanulságokat vonjunk le a következő idényre, hiszen a szabályok most nem fognak változni” – magyarázta.


A Red Bull korábban többször is komoly lendületet vett az idény második felében, Horner szerint idén azért nem várható ilyesmi, elsősorban ugyanis a motor miatt vannak hátrányban. Azért a Renault-nál is pozitív jeleket lát a csapatfőnök.
“Azt hiszem, idén nehéz lenne (nagyot fejlődni), mert Hockenheimben láthattuk az első és harmadik szektorban, hogy a kasztni erős (aerodinamikailag), a hátrány a második szektorban volt (ahol az egyenesben a motorerő számított). Az üzemanyag terén volt egy kis előrelépés, de ennél több kellene, ez most a fő cél.”
“A Renault vezetésében történt változások pozitívak. Sokkal jobban belehúztak, elfogadták, hogy gond van és keresik a lehetőségeket a változtatásra, hogy felzárkózhassunk a Mercedeshez. Nyilván eltart majd egy darabig, de a megfelelő hozzáállás már megvan, így lehet haladni.”  
Míg a Red Bullnál végig akarják küzdeni 2014-et, folyamatosan fejlesztgetik az alapvetően jó autót, a 2015-re szintén javulni akaró Ferrari egy kicsit más helyzetben van, nem csak a motor nem versenyképes, az F14 T is menthetetlennek tűnik. 


A jövő évi modell tervezését vezető James Allison a héten arra utalt, hogy hamarosan már a 2015-ös járgányra fordíthatják a nagyobb figyelmet.
“Az idény ezen szakaszában mindig megkezdődik az erőforrások átcsoportosítása az aktuális autóról a következő évire. Szóval sok a munka mindkét projekttel, bőven fordítunk még munkát a 2014-es modell tempójának javítására, de közben már hajtunk a 2015-ös projekttel is.”
“A Magyar Nagydíj után egy héttel tilos a munka a gyárban. Szóval igyekszünk a lehető legtöbbet beszorítani még abba a hétbe, hogy felkészülten térhessünk vissza a Belga Nagydíjra (augusztus végén).”

Kommentek

F1: Mégsem lesz éjszakai futam Szocsiban

Az Orosz Nagydíj szervezői meggondolták magukat, Szocsiban nem szeretnének villanyfényes Forma-1-es versenyt.

F1: A Red Bullnál röhögnek az FIA-n

A Red Bullnál komolytalannak tartják a Nemzetközi Automobil Szövetség állítását, miszerint a Mercedes-, a Ferrari- és a Renault-motor háromtized másodpercen belülre került idén.

F1: Bejelentették a Sauber Honda-szerződését

A Forma-1-es Orosz Nagydíj délelőttjén hivatalosan is bejelentették, hogy 2018-tól a Sauber-csapat is a Honda erőforrásaival.

F1: A McLaren Mercedes-motorra vált jövőre?

Érdekes sztorit dobott be az egykori csapattulajdonos Eddie Jordan, de a McLaren gyorsan cáfolt.

Meglépett az autóval a kisfiú, kecskét is vitt magával

Ennek a fiúnak az apja szerint a vezetést nem lehet elég korán elkezdeni. A csomagtartóban utazó kecske ennek tükrében már nem is olyan meglepő.

Ezt a BMW reklámot betiltották Angliában

Az angolok szerint veszélyes közúti huligánkodásra buzdít a BMW plakátja, ezért gyorsan be is tiltották.

Ismét csökkent az üzemanyagok ára

A benzin literenkénti árát 4 forinttal, a gázolajét pedig 3 forinttal csökkentette a Mol.

Csúcskivitel belépőmotorral: jön a Mazda CX-3 GT Sport

Bizarr termékfilozófiát követ a Mazda: a CX-3 crossover nyáron debütáló új csúcskiadása nem a legerősebb motort kapja meg.

Hihetetlen balesetet úszott meg egy kamionos

Nehéz napja volt annak az őrangyalnak, aki erre a kamionosra vigyázott. Az utolsó pillanatban állt meg a szerelvény a szakadék felett.

Használt autó: melyik a legjobb üzleti limuzin?

Erősek, mint egy dízelmozdony, pallérozott a modoruk, keveset fogyasztanak és jutányosan az áruk. Melyik használt német üzleti limuzint válasszuk?

F1: Alonso oda megy, ahol nyerhet

Fernando Alonso egyértelmű üzenetet küldött a McLaren-Hondának, ha csak nem történik valami csoda, távozni fog, ugyanis olyan csapatnál akar vezetni, ahol lehetősége van a győzelemre.

Könnyfakasztó vadászautó Lada Niva helyett

Csupán három darab ilyen Aston Martin V8 vadászkombi készült az angliai gyárban, most pedig eladó az egyik legjobb kondícióban lévő példány.

F1: Massa csak tette, amit a mérnök mondott

Felipe Massa nagyon elégedetten nyilatkozott az Orosz Nagydíj időmérője után, a 6. helye azt mutatja, hogy a Williams immár versenyben van a Red Bull-lal.

Ricciardo: Az ötödik hely volt a mai maximum

A Red Bull továbbra is csak fut az élmezőny után, de Daniel Ricciardo igyekszik pozitívan hozzáállni a szezonhoz. Csapattársa, Max Verstappen viszont továbbra is küzd az autójával.

F1: Lakáscserében fogadott Massa, Ricciardo és Verstappen

A Red Bull pilótái és a williamses Felipe Massa a vasárnapi Orosz Nagydíjon az valószínűleg egymással küzd majd, a “házon belüli” csatának érdekes tétje lesz.

F1: Hamilton szuboptimális formában

Lewis Hamilton elismerte, hogy a Forma-1-es Orosz Nagydíj időmérőjén egyszerűen nem volt elég gyors, ugyanakkor az előzmények alapján a futamtól sem remélhet sokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.