Bár a Williams – vagy legalábbis Valtteri Bottas – nagyon szépen teljesített az elmúlt versenyeken, a hétvégén következő Magyar Nagydíjtól a meleg ellenére is fáznak. A motorerő nem nagyon számít a Hungaroringen, a csapat mumusa, a gumikopás viszont kulcskérdés. 


“A magyar pálya nagy leszorítóerőt kíván, a motorerő viszont nem jelent annyit. Általában nagyon lege szokott lenni, a Pirelli keverékeivel (a közepes és a lágy) ez nehéz verseny lesz. Nagyon fontos futam, a nyári szünet előtti utolsó, így pszichológiailag is lényeges, hogy sok pontot szerezzünk, jó eredménnyel távozhassunk” – magyarázza a vezető versenymérnök, Rob Smedley.
“Ami a pályát illeti, a hátsó gumik szemcsésedése gondot okozhat. Korábban az elsők is szemcsésedtek, szóval nem lesz könnyű ellenőrzés alatt tartani ezt” – tette hozzá.
A Silverstone-ban és Hockenheimben is első körös balesetben kiesett Felipe Massa is elismeri a nehézségeket, de reméli, hogy most végre összejön valami: 
“A Hungaroringen kevésbé számít az erős motor, a kanyarok miatt viszont létfontosságú a jó leszorítóerő. Keményen dolgoztunk rajta, hogy az ilyen pályák is feküdjenek az autónak, és ha jól dolgoztuk, akkor versenyképesek lehetünk. Nagyon remélem, hogy ezen a hétvégén sokkal több pontot gyűjthetek” – mondta a brazil veterán, aki a 2009-es időmérős balesete óta keserédes emlékekkel tér vissza Magyarországra. 
A mostanában remeklő Bottas természetesen a Magyar Nagydíj egyik fő jellegzetességét, a tömegekben jelenlévő finn szurkolókat is kiemelte:


“Tudjuk, hogy ez nem a legkedvezőbb pálya a mi autónk számára, de dolgozunk rajta, hogy jobb legyen a tapadás a kanyarokban. Lesz pár új fejlesztésünk is. Az időmérő kiemelten fontos, ugyanis nehéz előzni. A verseny általában nagyon meleg, így a gumikopás is magas lesz, de a szabadedzéseken megtalálhatjuk a beállításokat. Mindig bőven vannak finn szurkolók, már-már amolyan Finn Nagydíj ez, szóval bízom benne, hogy valami jó eredménnyel örvendeztethetem meg a drukkereket!”