F1: Alonso szabadon távozhat a Ferraritól?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.23. 15.30

Úgy tudni, a Ferrari idei gyenge teljesítménye megnyitotta az utat Fernando Alonso távozása előtt. Hova mehet a spanyol?


Fernando Alonso egyértelműen további bajnoki címek reményében szerződött a Ferrarihoz 2010-re, de a spanyol pilóta azóta sem ért a csúcsra az olasz csapattal, sőt idén kimondottan gyengén teljesítenek. 
A kétszeres bajnok esetleges távozása már tavaly is felmerült, a legfrissebb híradások szerint pedig immár a jogi alapja is megvan annak, hogy kiléphessen az amúgy 2016 végéig élő szerződéséből. 
A múlt hétvégi Német Nagydíjon a Williams a konstruktőri bajnokság 4. helyére szorította a Ferrarit, márpedig Alonso szerződésében állítólag az áll, hogy a konstruktőri 3. helynél gyengébb szereplés mellett távozhat Maranellóból. Azt nem tudni milyen időbeli megkötések vonatkoznak erre a kitételre, de hagyományosan szeptember eleji dátumok jellemzőek.
Alonsót nem titkoltan szeretné megszerezni a jövőre Honda-motorra váltó McLaren, Hockenheimben pedig már az idén végre jobban teljesítő Williams is felmerült lehetőségként.


Más kérdés, hogy Alonso talán azzal járna a legjobban, ha kivár még egy évet, 2015 folyamán megláthatná, hogy a Lotustól visszatért technikai főnök, James Allison első autója, valamint az erőforrások továbbfejlesztése hogy sikerül, és hogy mennyire ütőképes a McLaren-Honda kombináció, továbbá hogy a Williams képes-e fenntartani az idei szintet vagy csak rövid felvillanásról volt szó.
A Ferrari ügyeiben igen tájékozott olasz újságíró, Leo Turini friss értesülései szerint a csapatfőnök Marco Mattiacci nem csak “vetített”, amikor azt mondta, Kimi Räikkönent megtartják 2015-re is, állítólag ez tényleg határozott szándék, valamint arról is hallott, hogy az olasz csapatnak sikerült külső tanácsadóként megszerezni Ross Brawnt – ez szintén maradásra bírhatja Alonsót.
Az Autosport megkérdezte a spanyol pilótát a Ferrari 2015-ös kilátásairól, de a kétszeres bajnok visszafogottan beszélt, ez is arra utal, hogy komoly lehetőség a távozása.
“Ez a 14. Forma-1-es szezonom, szóval jó néhány jövő évi projektet láttam már július-augusztusban. Augusztusban még mindig mindenki versenyképesnek ígérkezik a következő évre. Novemberben, januárban aztán szuper versenyképesnek, de februárban végül kiderül, hogy csak két vagy három győzelmi esélyes lesz. Varázsgömb kellene ahhoz, hogy most megmondhassuk, mi lesz jövőre” – fejtegette.


“Nyilván egyelőre nem tudhatunk semmit, de azért jól kilátások, jól előérzetek vannak a jövő évi teljesítményünket illetően. A Mercedes idén bizonyította, hogy ebben az új Forma-1-es korszakban is lehetséges dominálni. Mi nem éltünk elég jól az új szabályokkal, még bőven van min javítanunk – nem úgy, mint a korábbi években, amikor nagyjából a határig jutottunk.”
“A 2014-es és 2015-ös autók közti különbség sokkal nagyobb lesz, mint korábban, szóval ebben bízunk, és valószínűleg mindenki más is, hiszen júliusban mindig jók a kilátások.” 

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.