F1: Alonso szabadon távozhat a Ferraritól?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.23. 15.30

Úgy tudni, a Ferrari idei gyenge teljesítménye megnyitotta az utat Fernando Alonso távozása előtt. Hova mehet a spanyol?


Fernando Alonso egyértelműen további bajnoki címek reményében szerződött a Ferrarihoz 2010-re, de a spanyol pilóta azóta sem ért a csúcsra az olasz csapattal, sőt idén kimondottan gyengén teljesítenek. 
A kétszeres bajnok esetleges távozása már tavaly is felmerült, a legfrissebb híradások szerint pedig immár a jogi alapja is megvan annak, hogy kiléphessen az amúgy 2016 végéig élő szerződéséből. 
A múlt hétvégi Német Nagydíjon a Williams a konstruktőri bajnokság 4. helyére szorította a Ferrarit, márpedig Alonso szerződésében állítólag az áll, hogy a konstruktőri 3. helynél gyengébb szereplés mellett távozhat Maranellóból. Azt nem tudni milyen időbeli megkötések vonatkoznak erre a kitételre, de hagyományosan szeptember eleji dátumok jellemzőek.
Alonsót nem titkoltan szeretné megszerezni a jövőre Honda-motorra váltó McLaren, Hockenheimben pedig már az idén végre jobban teljesítő Williams is felmerült lehetőségként.


Más kérdés, hogy Alonso talán azzal járna a legjobban, ha kivár még egy évet, 2015 folyamán megláthatná, hogy a Lotustól visszatért technikai főnök, James Allison első autója, valamint az erőforrások továbbfejlesztése hogy sikerül, és hogy mennyire ütőképes a McLaren-Honda kombináció, továbbá hogy a Williams képes-e fenntartani az idei szintet vagy csak rövid felvillanásról volt szó.
A Ferrari ügyeiben igen tájékozott olasz újságíró, Leo Turini friss értesülései szerint a csapatfőnök Marco Mattiacci nem csak “vetített”, amikor azt mondta, Kimi Räikkönent megtartják 2015-re is, állítólag ez tényleg határozott szándék, valamint arról is hallott, hogy az olasz csapatnak sikerült külső tanácsadóként megszerezni Ross Brawnt – ez szintén maradásra bírhatja Alonsót.
Az Autosport megkérdezte a spanyol pilótát a Ferrari 2015-ös kilátásairól, de a kétszeres bajnok visszafogottan beszélt, ez is arra utal, hogy komoly lehetőség a távozása.
“Ez a 14. Forma-1-es szezonom, szóval jó néhány jövő évi projektet láttam már július-augusztusban. Augusztusban még mindig mindenki versenyképesnek ígérkezik a következő évre. Novemberben, januárban aztán szuper versenyképesnek, de februárban végül kiderül, hogy csak két vagy három győzelmi esélyes lesz. Varázsgömb kellene ahhoz, hogy most megmondhassuk, mi lesz jövőre” – fejtegette.


“Nyilván egyelőre nem tudhatunk semmit, de azért jól kilátások, jól előérzetek vannak a jövő évi teljesítményünket illetően. A Mercedes idén bizonyította, hogy ebben az új Forma-1-es korszakban is lehetséges dominálni. Mi nem éltünk elég jól az új szabályokkal, még bőven van min javítanunk – nem úgy, mint a korábbi években, amikor nagyjából a határig jutottunk.”
“A 2014-es és 2015-ös autók közti különbség sokkal nagyobb lesz, mint korábban, szóval ebben bízunk, és valószínűleg mindenki más is, hiszen júliusban mindig jók a kilátások.” 

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

80 km/h-val 80 km-t a Magyarországon gyártott lyukas gumival

Kipróbáltuk, milyen egy defektes autóval gurulgatni 80-nal az országúton, majd megnéztük a tatabányai gyárat, ahol az új csodagumi készül. És megtudtuk, mi a baj a másféle defekttűrő gumikkal.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.