F1: Miért sült be a Német Nagydíj?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 10.30

A múlt vasárnapi Német Nagydíj látogatottsága szégyenletesen alacsony volt. Hol rontották el?

Bár Kanadában, Ausztriában és a silverstone-i Brit Nagydíjon tömött lelátók előtt zajlottak a Forma-1-es versenyhétvégék, a Német Nagydíj látogatottsága, Hockenheim üres és jó esetben is foghíjas lelátói sokkal inkább a Kínában, Dél-Koreában látott képeket idézték. 
A Mercedes és Nico Rosberg győzelmét hozó vasárnapi futamon is “csak” 52 ezren voltak a 95 ezer férőhelyen – Silverstone-ba például a semmilyen autós aktivitást nem hozó csütörtökön(!) mentek ki ennyien.
A csapatok főnökei cseppet sem örültek a látottaknak. A Red Bull-főnök Christian Horner így nyilatkozott:
“Nehezen érthető a németországi helyzet. Az előző három futamon nagy tömeg volt – Montrealban telt ház, 120 ezren Ausztriában, Silverstone is teli volt. Aztán jött Németország… Ki tudja, talán még a foci-vb utáni másnaposságot pihenték ki. A verseny promóterének meg kell vizsgálnia a jelenséget. Amilyen jó volt a verseny, sokkal több néző kellett volna.” 


Nico Rosberg hazai győzelme, Lewis Hamilton 20. rajtkockából elért 3. helye az idény fénypontja lehetett volna a Mercedes szeámára, de épp otthon maradtak távol a szurkolók. A csapatfőnök Toto Wolff szerint az új, 2014-es F1-es ért kritikák, például a címvédő Sebastian Vettel “szarozása” is szerepet játszott a távolmaradásban.
“Nyilván ez nem segített. Az idény elején túl sokat fitymáltuk a sportágat, mi is hibásak vagyunk. Emellett magunkévá kellene tenni a nézői kritikákat. Kell duplapontos szezonzáró? Nem kell. Elég jó a motorok hangja? Nem az. Sok dolgot meg kell vizsgálnunk, de egyértelműen nem forradalomra, hanem építkezésre van szükség, minden véleményt meg kell hallgatnunk, hogy a jó irányba vihessük a Forma-1-et.”
“De ha vasárnapi futamot nézzük, nincs itt baj. Nagyszerű sport ez, lenyűgöző képekkel, jó versenyzéssel, és ez biztosan lendületet ad. Azonban alaposan ki kell elemeznünk, miért nem volt több néző Hockenheimben. Szégyenletes volt a látogatottság.”


Egyes vélemények szerint a gyenge promóció és a magas jegyárak álltak a háttérben, pedig a szervezők egy akcióban a Németország-Brazília elődöntő minden egyes német gólja után 11 eurós engedményt ajánlottak, így a döbbenetes 7-1-es eredményt követően 77 euróval olcsóbban lehetett jegyeket venni, ám azok így sem fogytak.
Wolff azt mondja, a gyenge látogatottságról az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nal is tárgyaltak, de a jegyárak nem tartoznak a csapatokra. 
“Bernie a porondmester, és ő a legjobb ebben a szakmában. Szombaton jót beszélgettünk, és még fogunk is tárgyalni. Mi elmondjuk a magunkét, de az nem a mi dolgunk, hogy meghatározzuk a jegyárakat. Ez nem ránk tartozik, nem kell beleszólnunk.” 
 


A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier is aggasztónak találta a hockenheimi számokat, de úgy véli azért nincs ok a pánikra.
“Legyünk őszinték: változások történtek a Forma-1-ben, és sokan panaszolták, hogy nem tetszik nekik az új irányvonal. Azonban más helyeken, például Ausztriában nagy tömeg volt; Silverstone szintén sikeres volt, pedig ugyanakkor zajlott a Tour de France (nagy-britanniai szakasza) és Wimbledon is.”  
“Úgy gondolom, hogy a látogatottság országfüggő. Németországban mindig is nagyon sok Michael Schumacher-szurkoló volt, lehet, hogy ők maradtak most távol. Megvannak az okai. Nem mondom, hogy minden rendben, hogy minden szép és jó, valóban át kell ezt gondolnunk, de szerintem azért nincs akkora tragédia, mint amilyennek beállítják.”
A most hétvégén következő Magyar Nagydíjon – pontosabban a teljes hétvégére – a korábbi évekkel összhangban lévő 200-230 ezres jegyeladásra számítanak.

Kommentek

F1: Kínszenvedés lesz megegyezni az új motorokról

A Forma-1 új motorformulára vált 2021-től, sokan előre látják, hogy nem lesz könnyű megegyezni erről.

F1: Komoly veszélyben volt Wehrlein pályafutása

A Sauber versenyzője, Pascal Wehrlein szerint a Bajnokok Tornáján szerzett hátsérülésére a karrierje is rámehetett volna, ha nem adott volna magának elég időt a felépülésre.

F1: Egyenlítésre készül a Mercedes

A hétvégi Orosz Nagydíjon a Mercedes szeretné 2-2-re felhozni az idei győzelmi arányt, Toto Wolff szerint az egész csapatnak fáj, amikor kikapnak a Ferraritól.

F1: Alonso rátette a kezét az Indy-trófeára

Hétfőn az Andretti Motorsport főhadiszállásán járt Fernando Alonso.

Porsche: három visszahívás egy héten belül!

A német sportautógyár típusait különböző problémák sújtják, de mások sem immúnisak a péntekinadrág-szindrómára.

Figyelem, újra bírságolnak az óbudai kamerák

A III. kerület a polgármesteri iroda honlapján tette közzé, hogy mostantól megint küldik a csekkeket a szabálytalankodóknak, mert továbbra sem bizonyított, hogy jogtalanul bírságolnának kameráik felvételei alapján.

Barbár Mad Max-autó a Mitsubishitől

A Top Gear felkérésére félelmetes sivatagi versenyautót épített a Mitsubishi, majd elkészítették annak civil, megvásárolható kiadását is.

Visszatért a lépcsőshátú Swift!

Bemutatkozott és három hét múlva már meg is vásárolható a Suzuki Swift szedán – igaz, nem Suzuki, nem Swift, és nem is kapható Európában.

A lakótelep közepén sikerült elakadni egy szabadidő-autóval

Újabb eset bizonyítja, hogy a szabadidő-autó nem terepjáró, főleg utcai abroncsokkal nem.

F1: Buttonnak elég lesz 10 kör!

A McLarennél nagyon bíznak a Monacóban Fernando Alonso helyére beugró Jenson Buttonban, úgy gondolják, a pályás tesztelésnek nem lett volna haszna számára.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.