F1: Miért sült be a Német Nagydíj?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 10.30

A múlt vasárnapi Német Nagydíj látogatottsága szégyenletesen alacsony volt. Hol rontották el?

Bár Kanadában, Ausztriában és a silverstone-i Brit Nagydíjon tömött lelátók előtt zajlottak a Forma-1-es versenyhétvégék, a Német Nagydíj látogatottsága, Hockenheim üres és jó esetben is foghíjas lelátói sokkal inkább a Kínában, Dél-Koreában látott képeket idézték. 
A Mercedes és Nico Rosberg győzelmét hozó vasárnapi futamon is “csak” 52 ezren voltak a 95 ezer férőhelyen – Silverstone-ba például a semmilyen autós aktivitást nem hozó csütörtökön(!) mentek ki ennyien.
A csapatok főnökei cseppet sem örültek a látottaknak. A Red Bull-főnök Christian Horner így nyilatkozott:
“Nehezen érthető a németországi helyzet. Az előző három futamon nagy tömeg volt – Montrealban telt ház, 120 ezren Ausztriában, Silverstone is teli volt. Aztán jött Németország… Ki tudja, talán még a foci-vb utáni másnaposságot pihenték ki. A verseny promóterének meg kell vizsgálnia a jelenséget. Amilyen jó volt a verseny, sokkal több néző kellett volna.” 


Nico Rosberg hazai győzelme, Lewis Hamilton 20. rajtkockából elért 3. helye az idény fénypontja lehetett volna a Mercedes szeámára, de épp otthon maradtak távol a szurkolók. A csapatfőnök Toto Wolff szerint az új, 2014-es F1-es ért kritikák, például a címvédő Sebastian Vettel “szarozása” is szerepet játszott a távolmaradásban.
“Nyilván ez nem segített. Az idény elején túl sokat fitymáltuk a sportágat, mi is hibásak vagyunk. Emellett magunkévá kellene tenni a nézői kritikákat. Kell duplapontos szezonzáró? Nem kell. Elég jó a motorok hangja? Nem az. Sok dolgot meg kell vizsgálnunk, de egyértelműen nem forradalomra, hanem építkezésre van szükség, minden véleményt meg kell hallgatnunk, hogy a jó irányba vihessük a Forma-1-et.”
“De ha vasárnapi futamot nézzük, nincs itt baj. Nagyszerű sport ez, lenyűgöző képekkel, jó versenyzéssel, és ez biztosan lendületet ad. Azonban alaposan ki kell elemeznünk, miért nem volt több néző Hockenheimben. Szégyenletes volt a látogatottság.”


Egyes vélemények szerint a gyenge promóció és a magas jegyárak álltak a háttérben, pedig a szervezők egy akcióban a Németország-Brazília elődöntő minden egyes német gólja után 11 eurós engedményt ajánlottak, így a döbbenetes 7-1-es eredményt követően 77 euróval olcsóbban lehetett jegyeket venni, ám azok így sem fogytak.
Wolff azt mondja, a gyenge látogatottságról az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nal is tárgyaltak, de a jegyárak nem tartoznak a csapatokra. 
“Bernie a porondmester, és ő a legjobb ebben a szakmában. Szombaton jót beszélgettünk, és még fogunk is tárgyalni. Mi elmondjuk a magunkét, de az nem a mi dolgunk, hogy meghatározzuk a jegyárakat. Ez nem ránk tartozik, nem kell beleszólnunk.” 
 


A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier is aggasztónak találta a hockenheimi számokat, de úgy véli azért nincs ok a pánikra.
“Legyünk őszinték: változások történtek a Forma-1-ben, és sokan panaszolták, hogy nem tetszik nekik az új irányvonal. Azonban más helyeken, például Ausztriában nagy tömeg volt; Silverstone szintén sikeres volt, pedig ugyanakkor zajlott a Tour de France (nagy-britanniai szakasza) és Wimbledon is.”  
“Úgy gondolom, hogy a látogatottság országfüggő. Németországban mindig is nagyon sok Michael Schumacher-szurkoló volt, lehet, hogy ők maradtak most távol. Megvannak az okai. Nem mondom, hogy minden rendben, hogy minden szép és jó, valóban át kell ezt gondolnunk, de szerintem azért nincs akkora tragédia, mint amilyennek beállítják.”
A most hétvégén következő Magyar Nagydíjon – pontosabban a teljes hétvégére – a korábbi évekkel összhangban lévő 200-230 ezres jegyeladásra számítanak.

Kommentek

SsangYong XAVL: új szabadidőjármű Koreából

Genfben mutatja be új SUV-tanulmányát a SsangYong. Az egykori Korando szellemi utódja meglehetősen távol esett a fájától.

Női szupergonosz a Nissan elektromos nagykövete

Az Öngyilkos osztag című képregény-feldolgozás egyik főgonoszát játszó Margot Robbie ausztrál színésznőt választotta a Nissan elektromos mobilitási nagykövetéül.

Élőben barátságosabb a törtszemű Skoda Octavia

Menetrend szerint érkezett a harmadik generációs Skoda Octavia időközi ráncfelvarrása, ami leginkább két, alig pár centi hosszú lemezdarab miatt igazán érdekes a szokásos új színek, digitális funkciók, vezetéssegédek mellett.

Százszámra gyártanák az elektromos buszokat a lengyelek

2025-től évente ezer buszt gyártanának Lengyelországban. Ennek alapjait most fektethetik le a lengyelek.

Kiderült, hol vannak a legdurvább dugók

A Los Angeles-i autósok vesztegeltek az utakon legtöbbet torlódások miatt 2016-ban a világon: fejenként 104 órát ültek dugókban.

Minden benne van az új Volkswagen Golfban

Kipróbáltuk a felfrissített Golfot! A jóból még jobb lett, a vezetői asszisztensek és a műszaki megoldások száma és fajtája luxusautókat idéz.

A múltba megy előre a kínai szupersportkocsi 

Olasz formatervvel érkezik a kínai Techrules fantasztikus sportautója. A múltidéző vonalak mögött fejlett elektromos hajtáslánc-technológia rejlik.

Újjászületett a nyolcvanas évek egyik legfurcsább járműve

Sir Clive Sinclair fekvő robogója, a kultikus, de életképtelen C5 valamivel praktikusabb formában térhet vissza. Az Iris Sinclair unokaöccsének a munkája.

F1: Hamilton magyarázkodni kényszerült

Lewis Hamilton hétfőn tisztázta a hétvégén a csapaton belüli adatmegosztással kapcsolatos nyilatkozatát. Nincs baja a Mercedesszel és Valtteri Botasszal.

F1: Minden ellenféltől fél a Mercedes

Hiába nyertek zsinórban három világbajnoki címet, a Mercedes csapatfőnöke azt mondja, a 2017-es idény előtt majdnem ugyanúgy tart minden riválistól, mint amikor először munkába állt.

Csökken az üzemanyag ára

Szerdán megáll az üzemanyag árának emelkedése, sőt a gázolaj még olcsóbb is lesz.

Elegáns lett a legújabb Forma-1-es autó

A Sauber-csapat megmutatta 2017-es Forma-1-es modelljét, a C36-ost. A svájci alakulat jubileumi festéssel ünnepli 25. F1-es idényét.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.