F1: Miért sült be a Német Nagydíj?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.22. 10.30

A múlt vasárnapi Német Nagydíj látogatottsága szégyenletesen alacsony volt. Hol rontották el?

Bár Kanadában, Ausztriában és a silverstone-i Brit Nagydíjon tömött lelátók előtt zajlottak a Forma-1-es versenyhétvégék, a Német Nagydíj látogatottsága, Hockenheim üres és jó esetben is foghíjas lelátói sokkal inkább a Kínában, Dél-Koreában látott képeket idézték. 
A Mercedes és Nico Rosberg győzelmét hozó vasárnapi futamon is “csak” 52 ezren voltak a 95 ezer férőhelyen – Silverstone-ba például a semmilyen autós aktivitást nem hozó csütörtökön(!) mentek ki ennyien.
A csapatok főnökei cseppet sem örültek a látottaknak. A Red Bull-főnök Christian Horner így nyilatkozott:
“Nehezen érthető a németországi helyzet. Az előző három futamon nagy tömeg volt – Montrealban telt ház, 120 ezren Ausztriában, Silverstone is teli volt. Aztán jött Németország… Ki tudja, talán még a foci-vb utáni másnaposságot pihenték ki. A verseny promóterének meg kell vizsgálnia a jelenséget. Amilyen jó volt a verseny, sokkal több néző kellett volna.” 


Nico Rosberg hazai győzelme, Lewis Hamilton 20. rajtkockából elért 3. helye az idény fénypontja lehetett volna a Mercedes szeámára, de épp otthon maradtak távol a szurkolók. A csapatfőnök Toto Wolff szerint az új, 2014-es F1-es ért kritikák, például a címvédő Sebastian Vettel “szarozása” is szerepet játszott a távolmaradásban.
“Nyilván ez nem segített. Az idény elején túl sokat fitymáltuk a sportágat, mi is hibásak vagyunk. Emellett magunkévá kellene tenni a nézői kritikákat. Kell duplapontos szezonzáró? Nem kell. Elég jó a motorok hangja? Nem az. Sok dolgot meg kell vizsgálnunk, de egyértelműen nem forradalomra, hanem építkezésre van szükség, minden véleményt meg kell hallgatnunk, hogy a jó irányba vihessük a Forma-1-et.”
“De ha vasárnapi futamot nézzük, nincs itt baj. Nagyszerű sport ez, lenyűgöző képekkel, jó versenyzéssel, és ez biztosan lendületet ad. Azonban alaposan ki kell elemeznünk, miért nem volt több néző Hockenheimben. Szégyenletes volt a látogatottság.”


Egyes vélemények szerint a gyenge promóció és a magas jegyárak álltak a háttérben, pedig a szervezők egy akcióban a Németország-Brazília elődöntő minden egyes német gólja után 11 eurós engedményt ajánlottak, így a döbbenetes 7-1-es eredményt követően 77 euróval olcsóbban lehetett jegyeket venni, ám azok így sem fogytak.
Wolff azt mondja, a gyenge látogatottságról az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone-nal is tárgyaltak, de a jegyárak nem tartoznak a csapatokra. 
“Bernie a porondmester, és ő a legjobb ebben a szakmában. Szombaton jót beszélgettünk, és még fogunk is tárgyalni. Mi elmondjuk a magunkét, de az nem a mi dolgunk, hogy meghatározzuk a jegyárakat. Ez nem ránk tartozik, nem kell beleszólnunk.” 
 


A McLaren versenyfőnöke, Eric Boullier is aggasztónak találta a hockenheimi számokat, de úgy véli azért nincs ok a pánikra.
“Legyünk őszinték: változások történtek a Forma-1-ben, és sokan panaszolták, hogy nem tetszik nekik az új irányvonal. Azonban más helyeken, például Ausztriában nagy tömeg volt; Silverstone szintén sikeres volt, pedig ugyanakkor zajlott a Tour de France (nagy-britanniai szakasza) és Wimbledon is.”  
“Úgy gondolom, hogy a látogatottság országfüggő. Németországban mindig is nagyon sok Michael Schumacher-szurkoló volt, lehet, hogy ők maradtak most távol. Megvannak az okai. Nem mondom, hogy minden rendben, hogy minden szép és jó, valóban át kell ezt gondolnunk, de szerintem azért nincs akkora tragédia, mint amilyennek beállítják.”
A most hétvégén következő Magyar Nagydíjon – pontosabban a teljes hétvégére – a korábbi évekkel összhangban lévő 200-230 ezres jegyeladásra számítanak.

Kommentek

Vége a pénzbehajtásnak Újpesten

Pár hete írutunk arról a sokak szerint nem egyértelmű forgalmi helyzetről, ahol csak úgy hullottak az 50 ezres büntetések. Mára változott a helyzet.

Kitiltják a dízeleket több nagyvárosból

Párizs, Madrid, Athén és Mexikóváros összefogott, majd közösen bejelentette: 2025-től kitiltják az útjaikról a dízelüzemű járműveket.

Tíz autó ütközött az M1-esen

Két balesetben hat és négy autó ütközött össze egymástól pár száz méterre.

Hegyszorosban reptetett siklóernyőst a Volvo

Ez a világon az első olyan mutatvány, amelyben egy teherautó és egy siklóernyős szerepel. De arra sem volt még példa, hogy siklóernyőst keresztül vontassak egy híd alatt.

Szebb is, erősebb is a Hyundai új raliautója

Bemutatta WRC versenyautójának harmadik kiadását a Hyundai. Nagyobb teljesítményét az új WRC szabályzatnak, dögös külsejét a kupé karosszériának köszönheti

Buszbaleset Győrben, súlyos sérültek

Turistabusszal ütközött egy taxi és egy személyautó Győr belvárosában.

A bizarr nő hat órán keresztül rongálta válogatott módszerekkel az utcán álló autót

Los Angelesben egy térfigyelő kamera rögzítette a meglehetősen bizarr esetet.

Megmérték a halálút szélességét

Sorra történnek halálos balesetek a Győrt Pápával összekötő 83-as főút lakott területen kívüli részén, amiben az ott lakók szerint benne van az út is.

F1: Rosberg átvette a bajnoki kupát – videó

Pénteken este Bécsben megtartották a Nemzetközi Automobil Szövetség díjkiosztó gáláját, amelyen a visszavonuló Forma-1-es világbajnok, Nico Rosberg is átvette a kupáját. Képek és videó az eseményről.

Meglepte a világot a leghíresebb tévés

Rosberg megdöbbentő bejelentéséig leginkább az foglalkoztatta a sajtót, hogy megérdemelte-e a vébécímet, és, hogy Hamilton miként taktikázott ellene. Jeremy Clarkson meglepő választ adott a kérdésre: kinek kellett volna nyerni a vébét?

Menekülő halálos gázolót fogtak a zsaruk

Egy gyalogos halálra gázolása után megállás nélkül menekült az az autós, akit pár órával később elfogtak a rendőrök.

Bevezetik a szürke rendszámot

Külön rendszámtáblát lehet igényelni tavasztól a kerékpárszállításhoz a kormány tervei szerint.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.