Lauda: Szar a McLaren, szar a Ferrari

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.21. 10.35

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda két korábbi csapatát is leszarozta.

A Ferrarival 1975-ben és ’77-ben, a McLarennel 1984-ben bajnoki címet nyerő Niki Lauda nem finomkodik. Az immár a Mercedes-csapat elnökeként dolgozó osztrák legenda siralmasnak tartja a nagynevű Forma-1-es alakulatok 2014-es teljesítményét.


“A McLarenben ugyanaz a motor van, mint nálunk, de az autójuk szar. Hol vannak? Sehol. Ugyanez van a Ferrarinál, szintén egy szar autó. Jövőre azért más lesz, akkorra a fél motor kicserélhetik” – mondta a spanyol EL Paísnak.
Ahogy Lauda is utalt rá, a motorfejlesztés teljes befagyasztása miatt az idén lépéshátrányból indulók egész évét meghatározza az erőforrás versenyképessége, de nem hiszi, hogy valamilyen módon segíteni kellene a küszködőkön.
“A szabályok világosak. Nem Brixworth-öt (a Mercedes motorközpontja) kellene büntetni, amiért mások elhülyéskedték a munkát.”
Másokkal együtt az osztrák legenda is az egyik legjobbnak tartja Fernando Alonsót, aki a “szar” Ferrariban csak a középmezőnyben küzdhet. Sajnálja a spanyolt.


“Biztos vagyok benne, hogy nagyon frusztrált, de azért a fizetése egy kicsit enyhítheti a fájdalmát. Nem ülhet át a McLarenbe csak úgy, hiszen szerződése van, csak akkor léphet le, ha kirúgják. Néha sikerül a rossz autót választani. Emlékeznek Ronnie Petersonra? Ő volt a legjobb, de mindig a rossza csapatnál versenyzett” – utalt a hatalmas tehetségnek tartott, kétszer bajnoki másodikként végző, 1978-ban versenybalesetben elhunyt March- és Lotus-pilótára.
A Ferrari főnöke, Marco Mattiacci nem akarta felvenni a kesztyűt, amikor Lauda szavaival szembesítették: “Nem szeretnék egy interjúból kiragadott kifejezésre reagálni. Számomra Niki Lauda az autóversenyzés egyik legendája, minden idők egyik legintelligensebb versenyzője, végtelenül tisztelem” – mondta az olasz Autosprintnek.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.