Két csapat is óvást fontolgatott a Mercedes ellen amiatt, hogy a csapat a parc fermé-időszakban más gyártmányúra cserélte a féktárcsákat Lewis Hamilton autóján a Német Nagydíj időmérője és a verseny között. Hamilton az időmérőn már a Q1-ben kiesett, mert a jobbelső, Brembo gyártotta féktárcsája háromfelé tört, és emiatt nagy sebességgel a gumifalba vágódott.


A Mercedes biztonsági okokra hivatkozva cserélte a Brembo-tárcsákat a Nico Rosberg autójában használt Carbone Industrie-gyártmányokra, de a csapat a német autójához is hozzányúlt a parc fermében. Rosberg csak elöl használt CI-tárcsákat, hátul az ő autójában is Brembók voltak, de ezeket is kicserélte a Mercedes.

A parc fermében alig lehet változtatni az autókon, ha az FIA engedélyével mégis kicserélnek valamit, az új alkatrészek tömegének, súlyelosztásának és funkciójának meg kell egyeznie az eredetiekével. A Mercedes szerint pontosan ez a helyzet állt fenn, de ezzel nagyon nem ért egyet Christian Horner Red Bull-főnök. Az angol szerint érdekes precedenst teremtett az FIA.

“Egy adott alkatrészt ugyanolyanra cserélni egy dolog” – vélekedett Horner. “De az érdekes precedens, ha valaki egy másik gyártó, másmilyen karakterisztikájú termékére cserélhet egy adott elemet, amelyet maga a versenyző is különbözőnek érez.”

Ugyan a Red Bull fontolgatta az óvást, Horner végül nem nyújtott be tiltakozást, de állásfoglalást kért az FIA-től a történtekkel kapcsolatban. “Nem kérdés, hogy magyarázatra van szükség ebben az ügyben. Mert ha egy féktárcsát így ki lehet cserélni, akkor vajon mi mást lehet még? Szerintem mi ugyanazokat a tárcsákat használtuk, mint Lewis, a mi autóinkban biztonságosak voltak.”

Marco Mattiacci, a Ferrari csapatfőnöke is fontolgatta az óvást, de végül az olasz istálló sem tiltakozott. “Beszéltünk erről a dologról, de végül úgy döntöttünk, nem óvunk. Nem akartunk belemenni ebbe az ügybe” – fogalmazott Mattiacci.