F1: Életeket kockáztattak Rosbergért?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.21. 16.40

Lewis Hamilton szerint is gyanús, hogy a Német Nagydíjon nem küldték be a biztonsági autót, amikor Adrian Sutil Sauberje keresztbe fordult a célegyenes elején.

Ahogy Silverstone-ban, úgy a Német Nagydíj első körén is a pályára küldték a biztonsági autót, azonban vasárnap Hockenheimben talán még egyszer szükség lett volna rá, mégis a helyén maradt.
A verseny 50. körén Adrian Sutil a célegyenes-ráfordítóban megpördült, majd keresztbe állt a pályán, és az autót nem tudta újraindítani. A német pilóta gyorsan a bokszutcába szaladt, de az autó a kanyarkijáratban maradt, biztonsági autó nem jött, a marshalok a külső ívről beszaladva, dupla sárga zászló mellett tolták ki végül a C33-ast.


Nico Rosberg ekkor kényelmes előnnyel vezetett, Lewis Hamilton azonban rögtön Sutil kipördülésekor kereket cserélt, friss gumikon talán be is érhette volna a kerékcserére már nem készülő csapattársát. “Egyértelműen megijedtem, ugyanis biztos voltam benne, hogy jön a safety car, ez pedig rendesen megnehezítette volna a dolgomat” – mondta a végül a hazai pályán lazán győző Rosberg. 
A végül a 3. helyen leintett – igaz, eredetileg a 20. helyről rajtoló – Hamilton cseppet sem volt elégedett, nem túl burkoltan összeesküvésre utalt:
“Nagyon aggódtam a marshalokért, nagyon. Rég nem láttam ennyire rizikós helyzetet. Azonnal beugrott Tom Pryce balesete” – utalt az 1977-es Dél-Afrikai Nagydíjra, amelyen az angol pilóta Sahdow-ja a célegyenesben gázolt halálra egy átszaladó marshalt (Csak 18 éven felülieknek), akinek a kezében tartott poroltó pedig lefejezte a pilótát. 
“Nem hittem a szememnek. Hogy a fenébe állhat körökön keresztül az autó a pálya közepén úgy, hogy nem küldik be a safety cart? Szerintem mindenki sejti, miért” – célzott arra, hogy Rosberg biztos győzelmének kedvéért maradt el az amúgy logikusnak látszó lépés.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff igyekezett elhessegetni a fenti lehetőséget: “Az FIA korábbi hozzáállása mellett a biztonsági autó biztosan bejött volna, de úgy gondolom, hogy Charlie (Whiting, versenyigazgató) tudatosan döntött úgy, hogy 15 körrel a vége előtt nem fogja megkavarni a versenyt.” 

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.