Ahogy Silverstone-ban, úgy a Német Nagydíj első körén is a pályára küldték a biztonsági autót, azonban vasárnap Hockenheimben talán még egyszer szükség lett volna rá, mégis a helyén maradt.
A verseny 50. körén Adrian Sutil a célegyenes-ráfordítóban megpördült, majd keresztbe állt a pályán, és az autót nem tudta újraindítani. A német pilóta gyorsan a bokszutcába szaladt, de az autó a kanyarkijáratban maradt, biztonsági autó nem jött, a marshalok a külső ívről beszaladva, dupla sárga zászló mellett tolták ki végül a C33-ast.


Nico Rosberg ekkor kényelmes előnnyel vezetett, Lewis Hamilton azonban rögtön Sutil kipördülésekor kereket cserélt, friss gumikon talán be is érhette volna a kerékcserére már nem készülő csapattársát. “Egyértelműen megijedtem, ugyanis biztos voltam benne, hogy jön a safety car, ez pedig rendesen megnehezítette volna a dolgomat” – mondta a végül a hazai pályán lazán győző Rosberg. 
A végül a 3. helyen leintett – igaz, eredetileg a 20. helyről rajtoló – Hamilton cseppet sem volt elégedett, nem túl burkoltan összeesküvésre utalt:
“Nagyon aggódtam a marshalokért, nagyon. Rég nem láttam ennyire rizikós helyzetet. Azonnal beugrott Tom Pryce balesete” – utalt az 1977-es Dél-Afrikai Nagydíjra, amelyen az angol pilóta Sahdow-ja a célegyenesben gázolt halálra egy átszaladó marshalt (Csak 18 éven felülieknek), akinek a kezében tartott poroltó pedig lefejezte a pilótát. 
“Nem hittem a szememnek. Hogy a fenébe állhat körökön keresztül az autó a pálya közepén úgy, hogy nem küldik be a safety cart? Szerintem mindenki sejti, miért” – célzott arra, hogy Rosberg biztos győzelmének kedvéért maradt el az amúgy logikusnak látszó lépés.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff igyekezett elhessegetni a fenti lehetőséget: “Az FIA korábbi hozzáállása mellett a biztonsági autó biztosan bejött volna, de úgy gondolom, hogy Charlie (Whiting, versenyigazgató) tudatosan döntött úgy, hogy 15 körrel a vége előtt nem fogja megkavarni a versenyt.”