Élmény legyen a nyári autózás

Szerző: Hirdetés levél küldés 
Dátum: 2014.07.21. 00.01

Nyáron történik a legtöbb baleset az utakon a remek látási viszonyok, és a zömében száraz utak ellenére. Vajon miért, és mit tehetünk családunk megóvása érdekében?

70-90 százalék – átlagosan ennyivel több ember sérül meg közlekedési balesetben a többnyire száraz július és augusztus hónapokban, mint az általában nedves, borongós, vagy akár havas januárban a statisztikák szerint.

Forgalom és figyelmetlenség

Két egyszerű okra vezethető vissza a balesetek évről évre visszatérő megugrása. Bár az év ezen szakaszában a legjobbak a látási és útviszonyok, nyáron jelentősen megugrik a forgalom. Annak ellenére, hogy nincs iskolaszezon, és a munkahelyekre is ekkor járnak be a legkevesebben, viszont kisebb-nagyobb utazásokra indul gyakorlatilag minden autóval rendelkező, szabadságon lévő család. Sőt, az országon átmenő forgalom is jelentősen növekszik ebben az időszakban.

Az útkezelők adatai szerint a Balatonhoz, illetve Horvátországba vezető M7-es autópálya terhelése a két fő nyári hónapban átlagosan 50 százalékkal emelkedik. De nem csak a magyar autósok növelik a forgalmat, jelentős a külföldről biztos helyismeret nélkül beautózó turisták száma, és az országon jellemzően csütörtök délután és hétfőn este átvonuló vendégmunkások tömege is számottevő.

Természetesen mi magyarok is igyekszünk külföldre eljutni az autónkkal, ahol mi igazodunk ki nehezebben az ismeretlen utakon, ami szintén balesetnövelő tényező. Sajnos ilyenkor nem csak a forgalom, vagy az idegen környezet okoz kellemetlenségeket a sofőröknek, nyáron ők maguk is több hibát vétenek, amelyek egy része megelőzhető, vagy egy jó casco-val a család anyagi helyzete biztosítható.

Az ORFK grafikonja világosan mutatja, hogy nyaranta mennyivel több a baleset

Nyaraláskor a sofőrök figyelmetlensége különösen sok balesetet okoz, amiért részben ők, részben a körülmények okolhatók.  Meglepő, de ilyenkor képesek elfeledkezni a tetőre szerelt kerékpárról, amivel mélygarázsba hajtanak, vagy a mögöttük haladók elöl eltakarni saját féklámpájukat a kocsi farára szerelt bringákkal. Ezeknél tipikusabb balesetokozó a hosszú utakon jellemző fáradtság, a nyári hőség, vagy éppen a sofőr körül jókedvűen a nyaralásra hangolódó családtagok.

Olyan banálisnak tűnő tényezők is okozói nem ritkán balesetnek, mint az autóba repült rovar kergetése, esetleg csípése, vagy az idegen városban a navigáció menet közbeni állítgatása.

Mi tudunk tenni a biztonságunk érdekében?

Két rendkívül fontos dolgot. Egyrészt tegyük rendbe a hosszú útra készülő járművet, és – bármily furcsán is hangzik – magunkat is, hiszen a monoton, órákon át tartó vezetés különösen igénybe veszi a sofőrt. Másrészt kössünk megfelelő casco-t a járműre és utasbiztosítást a családra.

A jogosítvánnyal rendelkező autósok számára evidencia kell, hogy legyen hosszú út előtt a guminyomás (pótkerék is), a lámpák, a folyadékok ellenőrzése az adott esetben a tetőre, vagy a jármű hátuljára szerelt csomagok, kerékpárok mellett. Klímás autókban a megfelelő hűtés is fontos, az egyre kevesebb légkondi nélküli kocsiban pedig különösen fontos a gyakoribb megállás, és a több hűsítő folyadék fogyasztása.

De hiába teszünk meg mi magunk mindent a nyaralásra készülő családtagjaink biztonsága érdekében, bármikor becsúszhat egy hiba, márpedig sajáthibás károkozásnál csak egy jó, kötelezően a lopásra is kiterjesztett casco, valamint a családtagokat védő utasbiztosítás a garancia arra, hogy a bajból a lehető legjobban jöjjünk ki.

További információk

Kommentek

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.