F1: Rosberg győzött, Hamilton 17 helyet javított

Forma-1 Német Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.20. 15.45

Nico Rosberg Hockenheimben lazán nyerte a Német Nagydíjat, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek, Lewis Hamilton pedig óriási versenyt futva ért fel a dobogóra.

Hiába a Mercedes fölénye, igazán izgalmasan alakult a Forma-1-es Német Nagydíj. Lewis Hamilton a 20. helyről zárkózott fel rengeteget előzve, miközben a mezőnyben Fernando Alonso Sebastian Vettellel, illetve Daniel Ricciardóval csatázott látványosan. Emellett Kimi Räikkönen, Jenson Button illetve a Force India és a Sauber-csapat autói is folyamatosan akcióztak. Hullottak a szárnydarabok.


Kalandokban sem volt hiány, miután Felipe Massa az első kanyarban összeakadt Kevin Magnussennel, amitől az autója a levegőben pördült át (Massa balesetéről videó ITT), Danyiil Kvjat autója pedig tűzgolyóvá változva zárta a versenyt. 

Nem kevésbé volt veszélyes Adrial Sutil esete sem. A német autója megpördült a célegyenesben, majd miután a pilóta elhagyta a pályán parkoló Saubert, néhány körig eltartott, mire a pályabírók bemerészkedtek érte. Ki tudja, miért nem küldték be a biztonsági autót?

Nico Rosberg végül lazán nyerte a futamot Hockenheimben, megszerezve a saját, illetve a Mercedes első győzelmét német futamon, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek (sorozatban harmadszor állhatott a dobogóra), Lewis Hamilton pedig óriási versenyt futva – 17 helyet javítva – ért fel a dobogóra.

Így zajlott a futam:

Meleg, de a korábbinál enyhébb (25 fokos levegő- és 34 fokos aszfalthőmérséklet), felhős, esővel fenyegető időben sorakoztak fel az autók a rajtrácsra Hockenheimben a Német Nagydíj startjához.

Az élről a Mercedes német sztárja, Nico Rosberg indult, mögüle az időmérőn remeklő williamsesek, Valtteri Bottas és Felipe Massa, valamint a McLaren újonca, Kevin Magnussen kezdett.


A Red Bull a 3. sort foglalta el Daniel Ricciardóval és Sebastian Vettellel, a 4. sorban Fernando Alonso és a Toro Rossó-s ifjonc, Danyiil Kvjat, az ötödikben a két Force Indiá-s, Nico Hülkenberg és Sergio Perez állt. Két korábbi bajnok, Jenson Button és Kimi Räikkönen a top10-en kívül a 11-12. helyen várta a rajtot.
Az időmérőn fékhiba miatt balesetet szenvedett Lewis Hamilton a 15. pozíciót kapta volna, de sebességváltó-csere miatt öthelyes hátrasorolást kapott, a 20. rajtkockából bízhatott az előretörésben. A bokszutcából való rajtot megúszta, az FIA büntetés nélkül engedélyezte a más gyártótól származó féktárcsák felszerelését.
A mezőny túlnyomó része a szuperlágy gumit választotta, csak Räikkönen, Romain Grosjean és Hamilton döntött a lágy mellett.
A startnál Rosberg simán elhúzott, mögötte viszont komoly baleset történt, Massa és Magnussen az első kanyarban összeért, a brazil Williamse felborult a bukótérben. Silverstone után megint rögtön az első körben búcsúzott, szerencsére saját lábán távozott. Magnussen a bukóteres kitérő miatt a mezőny végére esett vissza.


A biztonsági autót azonnal beküldték, de csak egy körig maradt. Az újrarajtolásnál, a 3. körben a sorrend Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Perez, Kvjat, Räikkönen és Button volt a top10-ben. Hamilton a 16. helyen állt, de gyorsan hámozta át magát a mezőnyön.
A balesetnél kerülni kényszerült Daniel Ricciardo csúnyán visszaesett, a 13. helyen állt. 
A 9. körben Kvjat Perezt támadta, de hibázott, túlságosan ráhúzott a Force Indiára, összeértek, kipördült, visszatért a pályára, de kiment a bokszba.
Ricciardo ezzel a top10 végébe ért fel, Ricciardo a 9., Hamilton a 10. helyen haladt. Räikkönen is feljebb lépett, pont előttük ment.
A 11. körben a hajtűre Perez mögött hárman szinte egy vonalban érkeztek meg, de nem történt döntés. Ricciardo aztán megelőzte Räikkönent, majd Hamilton is próbálkozott a finnel, de neki nem sikerült, csak a 13. körben, akkor viszont egyszerre utasította maga mögé a ferrarist és a Red Bull-pilótát is. A csatában Räikkönen első szárnyának jobb oldaláról letört egy darab.
Hamilton a 14. körben Perezt is megelőzte.
Közben a 13. körben Fernando Alonso megnyitotta a tervezett kerékcserék első hullámát, utána a top10-ből sorra jöttek a többiek is. 
A pályára visszatért Vettel és Alonso csatába kezdett, a 15. körben Räikkönen mögött birkóztak egymással, majd a finnt szendvicsbe fogva fordultak a hajtűben, a Ferrariról újabb elem tört le. 


A futam negyedénél a sorrend Rosberg, Hamilton, Bottas, Vettel, Alonso, Räikkönen, Hülkenberg, Maldonado, Button és Magnussen volt a pontszerző helyeken, de Hamilton és a lotusos venezuelai nem járt a bokszban.
Räikkönen gumijai a futam harmadára fogytak el, a finn a 21. körben ment ki friss gumikért. Hamilton jóval tovább bírta, ő a 26. körben hívták ki. A ferrarissal ellentétben újra lágyakat kapott.
A sorrend ekkor Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen és Magnussen volt a top10-ben.
Romain Grosjean motorhiba miatt kiállt a 28. körben.
Hamilton a 29. körben újra odaért Ricciardo nyakára, majd meg is előzte – a 30. körben Buttont támadta, összeértek, a Mercedes első szárnyának bal vége le is tört. Ez sem akadályozta meg abban, hogy a következő körben ugyanott, a DRS-zóna végén, a hajtűben elmenjen volt csapattársa mellett. A 33. körben az angol Hülkenberg mellett is elment, az 5. helyre lépett fel.


A 32-37. körben újabb kerékcserék következtek az élmezőnyben, Räikkönen is kiment, így borult az eltolt stratégiája. A friss gumikon megint egymásra talált Alonso és Vettel, de a spanyol a már felmelegített abroncsokon könnyűszerrel előzte meg a németet, aki viszont a gyorsabb szuperlágyakon nem szakadt le róla. A 38. körben együtt is előzték meg Hülkenberget a második DRS-zóna végén.
A vezető Rosberg a 42. körre vett fel friss gumikat, majd Hamiltont is kihívták, a kétkiállásos stratégia nem volt tartható.
Rosberg továbbra is kényelmesen vezetett, mögötte Bottas, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Magnussen és Räikkönen állt a top10-ben.


Vettel a 46. körben járt kint utolsó cseréjén, ugyanakkor Danyiil Kvjat lángoló Toro Rossóval állt félre.
A 49. körben Hamilton maga mögé utasította az eltérő stratégián lévő Alonsót, majd két körrel később felvette az utolsó szett gumijait. 
Az 50. körben Adrian Sutil a célegyenes-ráfordítóban megpördült, a célegyenes elején keresztbe állt, lefulladt. A német viszonylag hamar kiszállt, de a stewardok viszonylag lassan tolták le a pályáról a C33-ast. Biztonsági autóra azért nem volt szükség.
Räikkönen és Alonso cseréi, valamint Ricciardo és Button csatája után, 10 körrel a leintés előtt Rosberg zavartalanul vezetett, Bottas spórolósan tartotta a 2. helyet, míg Hamilton a 3. helyen haladt. Mögöttük Vettel, Ricciardo, Alonso, Button, Hülkenberg, Magnussen és Maldonado volt a top10-ben.
Hamilton hatalmas tempóban zárkózott fel Bottasra, a 2. hely sorsa nyitott volt. Alonso a frissebb gumikon előbb Buttont kapta el, majd Ricciardóval keveredett csatába, de az ausztrál keményen védekezett.
Alosno a 63. körben gyűrte le Ricciardót, és Vettel nyomába eredt, míg előrébb Hamilton ért egyre közelebb Bottashoz, de a szintén Mercedes-motorral szerelt Willams nagyon gyors volt az egyenesekben.
Rosberg 67 kör után pályafutása első hazai győzelmét aratta, Bottas megőrizte a 2. helyet, míg a 20. helyről indult Hamilton a 3. lett.
A további pontokon Vettel, Alonso, Ricciardo, Hülkenberg, Button, Magnussen és Perez osztozott.
Német Nagydíj, Hockenheim, 2014.07.20.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.