F1: Rosberg győzött, Hamilton 17 helyet javított

Forma-1 Német Nagydíj

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.20. 15.45

Nico Rosberg Hockenheimben lazán nyerte a Német Nagydíjat, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek, Lewis Hamilton pedig óriási versenyt futva ért fel a dobogóra.

Hiába a Mercedes fölénye, igazán izgalmasan alakult a Forma-1-es Német Nagydíj. Lewis Hamilton a 20. helyről zárkózott fel rengeteget előzve, miközben a mezőnyben Fernando Alonso Sebastian Vettellel, illetve Daniel Ricciardóval csatázott látványosan. Emellett Kimi Räikkönen, Jenson Button illetve a Force India és a Sauber-csapat autói is folyamatosan akcióztak. Hullottak a szárnydarabok.


Kalandokban sem volt hiány, miután Felipe Massa az első kanyarban összeakadt Kevin Magnussennel, amitől az autója a levegőben pördült át (Massa balesetéről videó ITT), Danyiil Kvjat autója pedig tűzgolyóvá változva zárta a versenyt. 

Nem kevésbé volt veszélyes Adrial Sutil esete sem. A német autója megpördült a célegyenesben, majd miután a pilóta elhagyta a pályán parkoló Saubert, néhány körig eltartott, mire a pályabírók bemerészkedtek érte. Ki tudja, miért nem küldték be a biztonsági autót?

Nico Rosberg végül lazán nyerte a futamot Hockenheimben, megszerezve a saját, illetve a Mercedes első győzelmét német futamon, Valtteri Bottas a 2. helyet hozta a Williamsnek (sorozatban harmadszor állhatott a dobogóra), Lewis Hamilton pedig óriási versenyt futva – 17 helyet javítva – ért fel a dobogóra.

Így zajlott a futam:

Meleg, de a korábbinál enyhébb (25 fokos levegő- és 34 fokos aszfalthőmérséklet), felhős, esővel fenyegető időben sorakoztak fel az autók a rajtrácsra Hockenheimben a Német Nagydíj startjához.

Az élről a Mercedes német sztárja, Nico Rosberg indult, mögüle az időmérőn remeklő williamsesek, Valtteri Bottas és Felipe Massa, valamint a McLaren újonca, Kevin Magnussen kezdett.


A Red Bull a 3. sort foglalta el Daniel Ricciardóval és Sebastian Vettellel, a 4. sorban Fernando Alonso és a Toro Rossó-s ifjonc, Danyiil Kvjat, az ötödikben a két Force Indiá-s, Nico Hülkenberg és Sergio Perez állt. Két korábbi bajnok, Jenson Button és Kimi Räikkönen a top10-en kívül a 11-12. helyen várta a rajtot.
Az időmérőn fékhiba miatt balesetet szenvedett Lewis Hamilton a 15. pozíciót kapta volna, de sebességváltó-csere miatt öthelyes hátrasorolást kapott, a 20. rajtkockából bízhatott az előretörésben. A bokszutcából való rajtot megúszta, az FIA büntetés nélkül engedélyezte a más gyártótól származó féktárcsák felszerelését.
A mezőny túlnyomó része a szuperlágy gumit választotta, csak Räikkönen, Romain Grosjean és Hamilton döntött a lágy mellett.
A startnál Rosberg simán elhúzott, mögötte viszont komoly baleset történt, Massa és Magnussen az első kanyarban összeért, a brazil Williamse felborult a bukótérben. Silverstone után megint rögtön az első körben búcsúzott, szerencsére saját lábán távozott. Magnussen a bukóteres kitérő miatt a mezőny végére esett vissza.


A biztonsági autót azonnal beküldték, de csak egy körig maradt. Az újrarajtolásnál, a 3. körben a sorrend Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Perez, Kvjat, Räikkönen és Button volt a top10-ben. Hamilton a 16. helyen állt, de gyorsan hámozta át magát a mezőnyön.
A balesetnél kerülni kényszerült Daniel Ricciardo csúnyán visszaesett, a 13. helyen állt. 
A 9. körben Kvjat Perezt támadta, de hibázott, túlságosan ráhúzott a Force Indiára, összeértek, kipördült, visszatért a pályára, de kiment a bokszba.
Ricciardo ezzel a top10 végébe ért fel, Ricciardo a 9., Hamilton a 10. helyen haladt. Räikkönen is feljebb lépett, pont előttük ment.
A 11. körben a hajtűre Perez mögött hárman szinte egy vonalban érkeztek meg, de nem történt döntés. Ricciardo aztán megelőzte Räikkönent, majd Hamilton is próbálkozott a finnel, de neki nem sikerült, csak a 13. körben, akkor viszont egyszerre utasította maga mögé a ferrarist és a Red Bull-pilótát is. A csatában Räikkönen első szárnyának jobb oldaláról letört egy darab.
Hamilton a 14. körben Perezt is megelőzte.
Közben a 13. körben Fernando Alonso megnyitotta a tervezett kerékcserék első hullámát, utána a top10-ből sorra jöttek a többiek is. 
A pályára visszatért Vettel és Alonso csatába kezdett, a 15. körben Räikkönen mögött birkóztak egymással, majd a finnt szendvicsbe fogva fordultak a hajtűben, a Ferrariról újabb elem tört le. 


A futam negyedénél a sorrend Rosberg, Hamilton, Bottas, Vettel, Alonso, Räikkönen, Hülkenberg, Maldonado, Button és Magnussen volt a pontszerző helyeken, de Hamilton és a lotusos venezuelai nem járt a bokszban.
Räikkönen gumijai a futam harmadára fogytak el, a finn a 21. körben ment ki friss gumikért. Hamilton jóval tovább bírta, ő a 26. körben hívták ki. A ferrarissal ellentétben újra lágyakat kapott.
A sorrend ekkor Rosberg, Bottas, Vettel, Alonso, Hülkenberg, Button, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen és Magnussen volt a top10-ben.
Romain Grosjean motorhiba miatt kiállt a 28. körben.
Hamilton a 29. körben újra odaért Ricciardo nyakára, majd meg is előzte – a 30. körben Buttont támadta, összeértek, a Mercedes első szárnyának bal vége le is tört. Ez sem akadályozta meg abban, hogy a következő körben ugyanott, a DRS-zóna végén, a hajtűben elmenjen volt csapattársa mellett. A 33. körben az angol Hülkenberg mellett is elment, az 5. helyre lépett fel.


A 32-37. körben újabb kerékcserék következtek az élmezőnyben, Räikkönen is kiment, így borult az eltolt stratégiája. A friss gumikon megint egymásra talált Alonso és Vettel, de a spanyol a már felmelegített abroncsokon könnyűszerrel előzte meg a németet, aki viszont a gyorsabb szuperlágyakon nem szakadt le róla. A 38. körben együtt is előzték meg Hülkenberget a második DRS-zóna végén.
A vezető Rosberg a 42. körre vett fel friss gumikat, majd Hamiltont is kihívták, a kétkiállásos stratégia nem volt tartható.
Rosberg továbbra is kényelmesen vezetett, mögötte Bottas, Alonso, Vettel, Hamilton, Button, Ricciardo, Hülkenberg, Magnussen és Räikkönen állt a top10-ben.


Vettel a 46. körben járt kint utolsó cseréjén, ugyanakkor Danyiil Kvjat lángoló Toro Rossóval állt félre.
A 49. körben Hamilton maga mögé utasította az eltérő stratégián lévő Alonsót, majd két körrel később felvette az utolsó szett gumijait. 
Az 50. körben Adrian Sutil a célegyenes-ráfordítóban megpördült, a célegyenes elején keresztbe állt, lefulladt. A német viszonylag hamar kiszállt, de a stewardok viszonylag lassan tolták le a pályáról a C33-ast. Biztonsági autóra azért nem volt szükség.
Räikkönen és Alonso cseréi, valamint Ricciardo és Button csatája után, 10 körrel a leintés előtt Rosberg zavartalanul vezetett, Bottas spórolósan tartotta a 2. helyet, míg Hamilton a 3. helyen haladt. Mögöttük Vettel, Ricciardo, Alonso, Button, Hülkenberg, Magnussen és Maldonado volt a top10-ben.
Hamilton hatalmas tempóban zárkózott fel Bottasra, a 2. hely sorsa nyitott volt. Alonso a frissebb gumikon előbb Buttont kapta el, majd Ricciardóval keveredett csatába, de az ausztrál keményen védekezett.
Alosno a 63. körben gyűrte le Ricciardót, és Vettel nyomába eredt, míg előrébb Hamilton ért egyre közelebb Bottashoz, de a szintén Mercedes-motorral szerelt Willams nagyon gyors volt az egyenesekben.
Rosberg 67 kör után pályafutása első hazai győzelmét aratta, Bottas megőrizte a 2. helyet, míg a 20. helyről indult Hamilton a 3. lett.
A további pontokon Vettel, Alonso, Ricciardo, Hülkenberg, Button, Magnussen és Perez osztozott.
Német Nagydíj, Hockenheim, 2014.07.20.

Kommentek

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, az hátsókerekes Alpine A120-ról.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

Megállás közben szippant fel áramot a svédek hibrid busza

Olyan dízel-elektromos buszt fejlesztett ki a svéd Scania, melynek akkumulátora a buszmegálló aszfaltjából feltölthető.

Használtan villanyautót? Várj még ezzel pár évet!

Új elektromos modelljének dokumentációjában érdekes adatot tett közzé a General Motors. Röviden: egy évtized múlva a kocsi használati értéke töredéke lesz a mostaninak.

F1: Pilótaszavazást a fejvédőről?

A Toro Rossó-s Danyiil Kvjat szerint az őszi tesztek után a versenyzőknek kellene szavazniuk arról, bevezessék-e a Forma-1-ben 2018-ben a fejvédő gyűrűt.

Börtönbüntetés járhat a dízelbotrány miatt Dél-Koreában

Rekordösszegű bírságot készül kiróni a Volkswagenre Dél-Korea. A cég képviselete örülhet, ha ennyivel megússza a dolgot.

Autópályadíj-botrány: nem a korrupt hivatalnok veszített, hanem mi

Lefokozták az osztályvezetőt, aki elengedte a tesójának a későn vett matrica miatt kapott pótdíjat. Pedig ez volt a leghelyesebb döntése, amióta dolgozik!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.