F1: Rosbergé a hazai pole, Hamilton a falban

Forma-1 Német Nagydíj kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.19. 15.18

Nico Rosberg megszerezte a pole-t a Német Nagydíj időmérőjén, miközben Lewis Hamilton a Q1-ben összetörte a Mercedest. A Williams a második erő Hockenheimben.

A múlt hét végén házasságot kötő, a héten szerződést hosszabbító Nico Rosberg hétvégéje is pozitívan alakul: pályafutása során első ízben időmérőt nyert a Német Nagydíjon. A mercedeses pilóta karrierje 9., idei 5. pole-ját szerezte.


A németnek azonban nem volt komoly kihívója, a csapattárs, Lewis Hamilton a jobb első féktárcsa meghibásodása miatt a Q1-ben a gumifalnak csapódott, a Q2-be továbbment az ideje alapján, de vasárnap csak a 15. helyről indul majd.
A pénteken még kicsit küszködő Williams az időmérőre nagy formába lendült, Valtteri Bottas a 2., Felipe Massa a 3. időt érte el. A McLarennél az újonc Kevin Magnussen villantott szépet a 4. pozícióval.
A Red Bull a reményei ellenére nem került közelebb a Mercedeshez, a hazai szupersztár, Sebastian Vettel pedig megint kikapott Daniel Ricciardótól. A harmadik sorból indulnak vasárnap.
Kimi Räikkönen a Q2-ben elvérzett, Fernando Alonso a 7. lett a Ferrarival. A Force India felért a top10 végébe.
Míg a pénteki és a szombati nagy hőségben zajlott, vasárnapra pár fokkal hűvösebb időt és zivatarokat jósolnak, így a versenyen alaposan változhat majd a kép.
Így zajlott az időmérő
33 fokos levegő- és 55 fokos aszfalthőmérséklet mellett, azaz komoly hőségben kezdődött a Német Nagydíj kvalifikációja Hockenheimben. A nagy meleg különös kihívást jelentett a szuperlágy gumik életben tartása tekintetében, gyakorlatilag egy optimális kör volt bennük. 
A Mercedesek fölénye biztosnak látszott, a kérdés az volt hogy a 4-4-es pole-arány Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg a javára billen a végén.
A Q1-ben az erősebb csapatok a lágy gumikon kezdtek, de féltáv környékén már meg kellett gondolni, hogy a szuperlágyra váltsanak-e a biztos továbbjutás érdekében. A caterhames Marcus Ericsson műszaki hiba miatt nem tudott kimenni, igaz, valószínűleg csak a 21-22. helyet szerzhette volna meg.
Bő hét perccel a vége előtt Lewis Hamilton kvalifikációs pechszériája újabb fejezettel bővült, amikor a 13. kanyarban kipördült és nagy erővel a gumifalba csapódott. A csapatrádión fékhibát emlegetett, a Mercedes később megerősítette, hogy a jobb első fék adta meg magát. Az angol a második idővel állt, de folytatni nem tudta.

Az autó mentése és a gumifal javítása idejére piros zászlóval megszakították a körözést. 7 perc 21 másodperc maradt.
Az első szakasz hajrájára mindenki feltette a szuperlágyakat. Hamilton a javuló idők ellenére is “továbbjutott” a második szakaszba, Ericsson mellett búcsúzott azonban Max Chilton, Kobajasi Kamui, Pastor Maldonado, Jules Bianchi és Adrian Sutil.


A Q2-ben már mindenki szuperlágyakon kezdett, a szakasz első felében Rosberg mögött a Williamsek, a mclarenes Kevin Magnussen és Sebastian Vettel is gyors volt. Lassúnak bizonyult viszont Jenson Button és Kimi Räikkönen, hiába próbálkoztak, a végén nem sikerült top10-es időt futniuk.
Rajtuk kívül búcsúzott Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez, Romain Grosjean és természetesen Hamilton. Továbbjutott viszont a Toro Rosso üdvöskéje, Danyiil Kvjat és mindkét Force India is.
A Q3-ban Rosberg óriási, 1:16,5-ös idővel nyitott, amit a Williamsek is csak bő fél másodpercre tudott megközelíteni, míg a többiek sorra egy másodperc feletti hátránnyal futottak át a célvonalon.


Az utolsó nekifutásra mindkét williamses javított pár tizedet, de Rosberg annak ellenére is megtartotta a pole-t, hogy ő maga nem futott jobbat az első próbálkozásánál.
A német mögé tehát Bottas és Massa, majd a végig jó formában lévő Magnussen ért fel. Daniel Ricciardo a végén megint megverte Sebastian Vettelt (5-6.), Fernando Alonso a 7. helyet érte el a Ferrarival, Kvjat a 8. lett a Toro Rossóval, az ötödik soron pedig a két Force India-pilóta, Nico Hülkenberg és Sergio Perez osztozik.
Német Nagydíj, kvalifikáció, Hockenheim, 2014.07.19.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.