F1: Rosbergé a hazai pole, Hamilton a falban

Forma-1 Német Nagydíj kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.19. 15.18

Nico Rosberg megszerezte a pole-t a Német Nagydíj időmérőjén, miközben Lewis Hamilton a Q1-ben összetörte a Mercedest. A Williams a második erő Hockenheimben.

A múlt hét végén házasságot kötő, a héten szerződést hosszabbító Nico Rosberg hétvégéje is pozitívan alakul: pályafutása során első ízben időmérőt nyert a Német Nagydíjon. A mercedeses pilóta karrierje 9., idei 5. pole-ját szerezte.


A németnek azonban nem volt komoly kihívója, a csapattárs, Lewis Hamilton a jobb első féktárcsa meghibásodása miatt a Q1-ben a gumifalnak csapódott, a Q2-be továbbment az ideje alapján, de vasárnap csak a 15. helyről indul majd.
A pénteken még kicsit küszködő Williams az időmérőre nagy formába lendült, Valtteri Bottas a 2., Felipe Massa a 3. időt érte el. A McLarennél az újonc Kevin Magnussen villantott szépet a 4. pozícióval.
A Red Bull a reményei ellenére nem került közelebb a Mercedeshez, a hazai szupersztár, Sebastian Vettel pedig megint kikapott Daniel Ricciardótól. A harmadik sorból indulnak vasárnap.
Kimi Räikkönen a Q2-ben elvérzett, Fernando Alonso a 7. lett a Ferrarival. A Force India felért a top10 végébe.
Míg a pénteki és a szombati nagy hőségben zajlott, vasárnapra pár fokkal hűvösebb időt és zivatarokat jósolnak, így a versenyen alaposan változhat majd a kép.
Így zajlott az időmérő
33 fokos levegő- és 55 fokos aszfalthőmérséklet mellett, azaz komoly hőségben kezdődött a Német Nagydíj kvalifikációja Hockenheimben. A nagy meleg különös kihívást jelentett a szuperlágy gumik életben tartása tekintetében, gyakorlatilag egy optimális kör volt bennük. 
A Mercedesek fölénye biztosnak látszott, a kérdés az volt hogy a 4-4-es pole-arány Lewis Hamilton vagy Nico Rosberg a javára billen a végén.
A Q1-ben az erősebb csapatok a lágy gumikon kezdtek, de féltáv környékén már meg kellett gondolni, hogy a szuperlágyra váltsanak-e a biztos továbbjutás érdekében. A caterhames Marcus Ericsson műszaki hiba miatt nem tudott kimenni, igaz, valószínűleg csak a 21-22. helyet szerzhette volna meg.
Bő hét perccel a vége előtt Lewis Hamilton kvalifikációs pechszériája újabb fejezettel bővült, amikor a 13. kanyarban kipördült és nagy erővel a gumifalba csapódott. A csapatrádión fékhibát emlegetett, a Mercedes később megerősítette, hogy a jobb első fék adta meg magát. Az angol a második idővel állt, de folytatni nem tudta.

Az autó mentése és a gumifal javítása idejére piros zászlóval megszakították a körözést. 7 perc 21 másodperc maradt.
Az első szakasz hajrájára mindenki feltette a szuperlágyakat. Hamilton a javuló idők ellenére is “továbbjutott” a második szakaszba, Ericsson mellett búcsúzott azonban Max Chilton, Kobajasi Kamui, Pastor Maldonado, Jules Bianchi és Adrian Sutil.


A Q2-ben már mindenki szuperlágyakon kezdett, a szakasz első felében Rosberg mögött a Williamsek, a mclarenes Kevin Magnussen és Sebastian Vettel is gyors volt. Lassúnak bizonyult viszont Jenson Button és Kimi Räikkönen, hiába próbálkoztak, a végén nem sikerült top10-es időt futniuk.
Rajtuk kívül búcsúzott Jean-Eric Vergne, Esteban Gutierrez, Romain Grosjean és természetesen Hamilton. Továbbjutott viszont a Toro Rosso üdvöskéje, Danyiil Kvjat és mindkét Force India is.
A Q3-ban Rosberg óriási, 1:16,5-ös idővel nyitott, amit a Williamsek is csak bő fél másodpercre tudott megközelíteni, míg a többiek sorra egy másodperc feletti hátránnyal futottak át a célvonalon.


Az utolsó nekifutásra mindkét williamses javított pár tizedet, de Rosberg annak ellenére is megtartotta a pole-t, hogy ő maga nem futott jobbat az első próbálkozásánál.
A német mögé tehát Bottas és Massa, majd a végig jó formában lévő Magnussen ért fel. Daniel Ricciardo a végén megint megverte Sebastian Vettelt (5-6.), Fernando Alonso a 7. helyet érte el a Ferrarival, Kvjat a 8. lett a Toro Rossóval, az ötödik soron pedig a két Force India-pilóta, Nico Hülkenberg és Sergio Perez osztozik.
Német Nagydíj, kvalifikáció, Hockenheim, 2014.07.19.

Kommentek

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

Elextra: ha igazi, nagyot szól majd!

Svájci-német-dán koprodukcióban készülhet el a Tesla Model S új kihívója. Az Elextra egyelőre nem több egyetlen hatalmas, színpompás ígéretnél.

Gigaüzlet lehet a PSA-nak az Opel megszerzése

Mintegy kétmilliárd euró (615 milliárd forint) megtakarítást hozhat a PSA konszernnek az Opel felvásárlása.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.