F1: Betett a Mercedesnek a felfüggesztés-tiltás

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.19. 09.00

Ugyan minden csapat kiszerelte a trükkös felfüggesztéseket a Német Nagydíjra, a legtöbbet talán a Mercedes veszítette. Válogatott nyilatkozatok péntekről.

Látszólag nem változtak az erőviszonyok a Forma-1-ben: a Német Nagydíj mindkét szabadedzését a Mercedes nyerte, a csapat előnye azonban kisebb lett. A nap leggyorsabbja végül Lewis Hamilton lett, aki 24 ezreddel verte csapattársát, az angol szerint érezhető volt a kényszerűen ejtett kapcsolt első-hátsó felfüggesztés hiánya.


“Most azért jóval nehezebb megtalálni a tökéletes beállítást. Keményen dolgozunk rajta. A nagy meleg miatt különösen nehéz volt eltalálni a balanszot, ez amúgy is egy trükkös pálya. Más irányba kell menni a beállításokkal, mint korábban, de azért így is élvezetes vezetni. Nem volt rossz a nap, de a meleg miatt nehéz kezelni a gumikat, idén talán az eddigi legnehezebb” – mondta Hamilton, a kérdésre viszont, hogy a Red Bull a FRIC ejtése miatt került-e közelebb hozzájuk, csak egy “holnap meglátjuk”-kal felelt.

Az elmúlt időszakban az időmérőkön többször is hibázó angol nem mert semmit ígérni: “Majd meglátjuk a kvalifikáció után. Persze a pole mindenütt fontos, de itt van például a hosszú egyenes, amely lehetőséget jelent akkor is, ha mondjuk második az ember. De nyilván mindig könnyebb a pole-ból indulni.”

A bajnoki éllovas Nico Rosberg sokkal határozottabban fogalmazott a FRIC-et illetően. “Igen, a FRIC hiánya biztosan megkeveri a dolgokat. Újra meg kell találni az autó balanszát. De jól haladtunk ma, délelőtt is elégedett voltam az autóval, több dolgot is kipróbáltunk. Most szorosabbnak tűnt a verseny, de pénteken sosem lehet biztosan tudni, mit csinálnak a többiek, mennyi üzemanyag van az autóban, ilyenek, majd vasárnap meglátjuk.”

A német kitért a bokszutcai incidensre is, amikor a második edzésen Hamilton hívatlanul állt be kerékcserére, ő pedig várni kényszerült: “A kedves csapattársam bejelentés nélkül jött ki, szóval eléggé megkavarta a dolgokat.”


A Hamiltontól mindössze egy tizeddel elmaradó Daniel Ricciardo azt mondta, a Red Bullból mindent kihozott, ez a valós tempójuk. “Más péntekekkel ellentétben nem hiszem, hogy lenne még az autóban további fél másodperc. Ma gyakorlatilag mindent kihoztunk belőle, majd meglátjuk, mi lesz a továbbiakban. Talán javul még az aszfalt holnapra, ami segíthet, de azt hiszem, a mai tempónk teljesen reprezentatív volt. Reméljük, hogy a Mercedesé is, és így nyílt lehet majd a küzdelem.”

“A holnapi nap számít. Korábban is megcsinálták már, hogy az időmérőn aztán fél másodpercet adtak mindenkinek.” A csapattársa mögött nyolct izeddel elmaradva a 8. helyen záró Sebastian Vettel így beszélt: “Szerintem még javulhatunk holnapra. Úgy gondolom, hogy a FRIC hiánya nem jelentett nagy különbséget, bár a többiek adatait még nem láttam. Most talán közelebb vagyunk a Mercedeshez, mint korábban, de a Ferrari és a Williams is itt van a nyakunkon.”

“Jó érzés itt lenni, a közelben nőttem fel, nagyon várom a hétvégét” – tette hozzá az alig 40 km-re lévő Heppenheim szülötte.


A Williams számára hozott meglepetéseket az első nap. “Elég nagy a meleg, de így is jobban feküdt a szuperlágy, mint a lágy gumi. Néha vannak ilyen érthetetlen dolgok, de nemcsak nálam volt ez, láttam, hogy mások is tovább bírták a szuperlágyakon, mint a lágy keveréken. A délután jobban ment, mint a délelőtt, komoly munkával sikerült javítani az autó egyensúlyát. Még bőven van dolgunk, de nem volt rossz péntek. Remélem, hogy versenyképes lesz az autó szombaton, vasárnap viszont eshet is, mindenre készen kell állnunk” – mondta Felipe Massa.

“A Red Bullnak talán a meleg is segít. Nagy a leszorítóereje, így bár kicsit gyengébb a tempó, jobban tudnak bánni a gumikkal. A Red Bull jó autó, de pályától függ, hogy mennyire versenyképes. Szerintem továbbra is a Mercedes a legerősebb, de majd meglátjuk az időmérőn!”

A grove-i csapat a Silverstone-ban műszaki hiba miatt csak négy kört futott női tesztpilótát, Susie Wolffot megint bevetette a délelőtti edzésen. Most nem volt gond, Massa mögött néhány tizeddel a 15. lett.

“Az autó jó volt ma, szép mennyiségű kört mentem. Körről körre tudtam javítani, sikerült a friss gumikat is kihasználnom. Tudtam, hogy ez az én napom, így amikor az elején meghibásodás adódott, higgadtan vártam a garázsban. Ezután folytatom a szimulátoros munkát, de alig várom, hogy újra lehetőséget kapjak az autóval, nagyon szeretnék még vezetni!”


Tűzközelben volt a Ferrari pénteken, Kimi Räikkönen és Fernando Alonso is egész jó tempót futott. A Ferrari úgy érzi, az FRIC felfüggesztés kiszerelése nem befolyásolta különösebben az autó viselkedését. “Szinte meg sem éreztem” – mondta a futómű átalakításáról Alonso, aki a délelőtti harmadik hely után délután kilencedik lett. “Persze, jó lenne egy közvetlen összehasonlítás, de erre most nincs mód. Alkalmazkodunk a hiányához, és próbálunk a lehető legjobban felkészülni a hétvégére.”

“Igyekeztünk alkalmazkodni a nagy hőséghez, mert egész hétvégén ilyen idő várható. Sem a lágy, sem a szuperlágy gumikkal nem volt nagyobb gond, de még elemeznünk kell, hogy mire számíthatunk a versenyen.”

Räikkönen délelőtt a vízpumpa hibája miatt veszített egy kis időt, délután viszont Alonsót is lepipálta. “Sajnos megint akadt egy műszaki hibánk, ezzel buktam egy etapot a lágy gumikon” – morgott a finn. “A csapat gyorsan megoldotta a hibát, és gyorsan vissza tudtam menni a pályára. Délutánra mintha javult volna az autónk, szóval összességében pozitív napunk volt, de még túl korán van ahhoz, hogy az esélyekről beszéljünk. Az időmérő után többet fogunk tudni.”


Noha a McLaren egykörös tempója jónak tűnt pénteken, Jenson Button tart tőle, hogy a hosszú etapokon tapasztalt gyengélkedés miatt kifejezetten nehéz hétvége előtt áll az istálló. Button hetedik, csapattársa, Kevin Magnussen ötödik lett a délutáni edzésen. “Azt kell mondanom, hogy a hosszú etapjaink nem voltak valami szenzációsak ma” – jelentette ki az angol. “Van egy csomó autó, amelyik gyorsabb nálunk, teljesen más a helyzet, mint Silverstone-ban volt. Nem tudom, miért van ez.”

“Azt hiszem, egy kissé túlmelegítjük a gumikat, és ez a tapadás rovására megy. Az időket nem nézve most azt mondanám, hogy nehéz dolgunk lesz. Ilyen hőségben nagyon nehéz eltalálni a beállításokat úgy, hogy ne melegedjenek túl a gumik. De erre még a Pirelli sem számíthatott, hogy ennyire meleg lesz.”

Magnussen optimistább volt az edzés után, szerinte a McLaren közelebb került a riválisokhoz. “Nem tudom megmagyarázni, hogyan tudtuk csökkenteni a hátrányunkat” – így a dán. “De az is igaz, hogy mindenki a saját programját futotta, különböző benzinmennyiségekkel. Az új hátsó szárny jónak érződik, rosszabbá legalábbis biztosan nem tette az autót, szóval remélhetőleg építhetünk rá.”

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.