F1: Trükkös felfüggesztés nélkül is a Merci a leggyorsabb

Forma-1 Német Nagydíj 1. szabadedzés

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 12.00

A Német Nagydíj első szabadedzése nem hozott változást az erőviszonyokban, az autók kicsit jobban csúszkáltak, de így is a két Mercedes zárt az élen, mögöttük Alonso.

A Német Nagydíjra az összes Forma-1-es csapat ejtette a kétséges szabályosságú kapcsolt első-hátsó felfüggesztést (FRIC), de ahogy a versenyzők csütörtökön tippelték, a lépés nem hozott nagy változást az erőviszonyokat tekintve.


A hockenheimi pályán a hazai kedvenc és bajnoki éllovas Nico Rosberg zárt a legjobb idővel délelőtt, mögötte pedig bő hat századdal mercedeses csapattársa, Lewis Hamilton végzett. A frissen szerződést hosszabbított németnek szerencsét hozott a világbajnoki sisak.
Fernando Alonso és Daniel Ricciardo hozta a szabadedzéseken már-már hagyományosnak számító legközelebbi üldözői eredményt, a ferraris háromtizedet, a Red Bull ausztrálja viszont már több mint fél másodpercet kapott Rosbergtől az amúgy rövid pályán. Az újabb komoly fejlesztési csomaggal felszerelt McLarent Jenson Button az 5. helyre hozta fel.
A top10 második felében sorakozott a címvédő Sebastian Vettel, Kevin Magnussen a másik McLarennel, és Kimi Räikkönen, akit megint kisebb műszaki probléma hátráltatott az edzés elején. A Toro Rossó-s újonc, Danyiil Kvjat és a sauberes Adrian Sutil ért fel a 9-10. helyre.


A Williams Silverstone után másodszorra is pályára küldte női tesztpilótáját, Susie Wolffot. A pilótanő első köre ijesztőre sikerült, ugyanis rögtön sebességváltó-hibára panaszkodott, de az autót vissza tudta vinni, javították a problémát, így a múltkori négy kör helyett most sikerült normális edzést futnia, 22 kört ment. Wolff bő kéttizeddel volt lassabb veterán csapattársánál, Felipe Massánál. A bokszutcában viszont a kelleténél gyorsabb volt, két 1000 eurós (összesen 620 ezer Ft) bírságot is begyűjtött.
A FRIC eltávolítása talán a Lotusnak vágott oda legjobban, Romain Grosjean és Pastor Maldonado a régiek és a két mezőny végi kiscsapat közti “senki földjén” zárt az időket tekintve. A szinkronizált felfüggesztés hiánya amúgy főképp az autók kanyarbeli csúszkálásában, idegességében mutatkozott meg.
Komoly incidens nem történt: Grosjean autóján a hátsó szárny és a DRS adta meg magát, míg a marussiás Max Chilton autójában motorhiba adódott.
Német Nagydíj, 1. szabadedzés, Hockenheim, 2014.07.18.

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.