F1: Mindenki ejtette a trükkös felfüggesztést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 09.00

Egyetlen csapat sem akarta kockáztatni a büntetést, a Német Nagydíjra minden autóról lekerült a vitatott szabályosságú felfüggesztési megoldás.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten levélben értesítette a Forma-1-es csapatokat, hogy a Német Nagydíjtól szabálytalannak tekintik a szinkronizált első és hátsó felfüggesztéses rendszereket (FRIC). Az FIA megadta a lehetőséget a betiltás 2015-ig való elnapolására, de ehhez az összes alakulat egyetértését szabta feltételül, ez pedig nem valósult meg.
Az állandó versenyigazgató, Charlie Whiting technikai irányelve persze nem kötelező érvényű, így a napokban folyamatosak voltak a spekulációk arról, lesz-e olyan csapa, amelyik megtartja a rendszert, esetleges óvást és büntetést kockáztatva. 
A csütörtöki műszaki ellenőrzések után megkaptuk a választ: a technikai főellenőr, Jo Bauer közölte, hogy egyetlen autón sem tartották meg az FRIC-t.
A versenyzők a csütörtöki nyilatkozataikban arra utaltak, hogy nem lesz nagy hatása a változásnak. 


“Nyilván mindig keressük a lehetőségeket, néha fél tizedért is módosítunk, és világos, hogy most veszítünk majd egy kis időt, de ha mindenki leszereli, akkor mindannyian veszítünk, szóval szerintem nem nagyon változnak az erőviszonyok. De biztosan más érzés lesz néhány autónál” – mondta a mercedeses Lewis Hamilton.
 
“A silverstone-i teszten már kipróbáltuk az autót nélküle, és tulajdonképpen ugyanolyan volt. Biztosan mindenkinél igazítani kell majd a beállításokon, de a szimulátor alapján úgy érzem, hogy jó alapokkal indulunk, és minden ugyanúgy folyik majd, mint bármelyik versenyhétvégén” – tette hozzá.
Fernando Alonso szerint nem lesz jelentős a változás: “Pár éve már jelen van a Form-1-ben, de nem volt nagy hatással a vezetési stílusra vagy az autó viselkedésére. Mintha a lágy gumikról át kellene állni a közepes keverékre. Rendben, egy kicsit lassabbak leszünk és némelyik csapat egy kicsit lépéshátrányba kerülhet, rosszabbul alkalmazkodik, de azért nem lesz hirtelen a Marussiáé a pole vagy ilyesmi. Pár tized különbséget jelent majd mindenkinél.”


A Red Bull-os Daniel Ricciardo ezt reméli, hogy talán a Mercedes veszít a legtöbbet:
“Nem rossz elképzelni, hogy talán a Mercedesnek különösen trükkös a rendszere és ezért nálunk többet veszítenek ezzel, de ebben csak reménykedem. Majd a pályán kiderül, mi lesz. Ezzel együtt ez a változás nem jelent majd egy másodpercet, csak egy tizedről, két tizedről lesz szó. Sőt, lehet, hogy még gyorsul is az autó!”
A Mercedes mellett a Lotusról hírlik, hogy igen fejlett rendszert alkalmazott, Romain Grosjean egy kicsit tart is az új helyzettől:
“Bízzunk benne, hogy mi sem veszítünk többet, mint más csapatok! Tudjuk, hogy egyes csapatoknak még bonyolultabb, másoknak egyszerűbb rendszere volt és nem hagyatkoztak rá annyira, mint mi. Mindig nehéz megtippelni, hol is állunk majd, szóval majd meglátjuk, mennyit adott.”

Kommentek

Ennyien vezetnek ittasan itthon

Több mint tízezren csatlakoztak a felelős járművezetés fontosságát hangsúlyozó, “Soha ne igyál, ha vezetsz!” elnevezésű kampányhoz, amelyet húsvétkor hirdetett meg az Országos Rendőr-főkapitányság balesetmegelőzési bizottsága és a Diageo Kft.

Lefokozás az útdíjszolgáltató botrányos ügyében

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. közleményben jelentette be, hogy lezárta azt a belső vizsgálatot, amit az Index kedden megjelent cikke után indított.

Rendőrkanyar vakon, avagy mire jó a tolatókamera

Furcsa mutatványt eszelt ki a Nissan a Juke tolatókamerájának népszerűsítésére. Kérünk szépen, ne próbáld ki otthon!

Ecclestone: Rosberg világbajnok, de semmi több

A Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone szerint a visszavonuló Nico Rosbergre nem lehet a sportág egyik nagyjaként tekinteni, igaz, azért így is hiányozni fog.

F1: Még számolnak Hamiltonnal Abu-Dzabiért

Niki Laudával és Paddy Lowe-val ellentétben Toto Wolff azt mondja, nem süllyedt el végleg Lewis Hamilton szezonzárós lázadása, a következő szezon előtt tisztázzák az ügyet.

Újabb komolyabb áremelés a kutakon

A szerdai négy- és ötforintos emelés után pénteken is drágulnak az üzemanyagok.

300 ezer magyar autóban lehet veszélyes fék

Magyarországon 300 ezer autóban lehet veszélyes a fékrendszer a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) szerint.

Hideg tél helyett forró hangulatú képek

Mi fittyet hányunk a hóra és kitartunk! Jöhet zúzmara, marhatja arcunkat metsző szél, itt a Rúzs és Gépzsír rovatban akkor is bikinis lányok, vastag habbal autót mosó gyönyörű szüzek fogják forróvá varázsolni a levegőt!

F1: A Mercin és a Ferrarin röhög a Red Bull-főnök

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner szépen odaszúrt a nagy riválisoknak karácsonyi üdvözlőlapján.

F1: Érdekes számot választott a McLaren-újonc

A Nemzetközi Automobil Szövetség kiadta a 2017-es Forma-1-es idény ideiglenes nevezési listáját. Nico Rosberg helye még üres.

Megint jó buli volt a Mikulás Rallye

A Ranga – Szőke kettős sikerét hozta a 20. Taxi 4 Mikulás Rallye. A škodás páros mögött az Ollé – Tóth páros végzett a második, míg a Kovács – Istovics duó a harmadik pozícióban a fagyos, de napsütéses időben megrendezett Veszprém környéki futamon.

Hétezerért viheted az év karácsonyi ajándékát

Mostantól nincs gyorshajtás a gyerekszobában, a rend őrei lecsapnak a szabályszegő matchboxokra.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.