F1: Mindenki ejtette a trükkös felfüggesztést

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.18. 09.00

Egyetlen csapat sem akarta kockáztatni a büntetést, a Német Nagydíjra minden autóról lekerült a vitatott szabályosságú felfüggesztési megoldás.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten levélben értesítette a Forma-1-es csapatokat, hogy a Német Nagydíjtól szabálytalannak tekintik a szinkronizált első és hátsó felfüggesztéses rendszereket (FRIC). Az FIA megadta a lehetőséget a betiltás 2015-ig való elnapolására, de ehhez az összes alakulat egyetértését szabta feltételül, ez pedig nem valósult meg.
Az állandó versenyigazgató, Charlie Whiting technikai irányelve persze nem kötelező érvényű, így a napokban folyamatosak voltak a spekulációk arról, lesz-e olyan csapa, amelyik megtartja a rendszert, esetleges óvást és büntetést kockáztatva. 
A csütörtöki műszaki ellenőrzések után megkaptuk a választ: a technikai főellenőr, Jo Bauer közölte, hogy egyetlen autón sem tartották meg az FRIC-t.
A versenyzők a csütörtöki nyilatkozataikban arra utaltak, hogy nem lesz nagy hatása a változásnak. 


“Nyilván mindig keressük a lehetőségeket, néha fél tizedért is módosítunk, és világos, hogy most veszítünk majd egy kis időt, de ha mindenki leszereli, akkor mindannyian veszítünk, szóval szerintem nem nagyon változnak az erőviszonyok. De biztosan más érzés lesz néhány autónál” – mondta a mercedeses Lewis Hamilton.
 
“A silverstone-i teszten már kipróbáltuk az autót nélküle, és tulajdonképpen ugyanolyan volt. Biztosan mindenkinél igazítani kell majd a beállításokon, de a szimulátor alapján úgy érzem, hogy jó alapokkal indulunk, és minden ugyanúgy folyik majd, mint bármelyik versenyhétvégén” – tette hozzá.
Fernando Alonso szerint nem lesz jelentős a változás: “Pár éve már jelen van a Form-1-ben, de nem volt nagy hatással a vezetési stílusra vagy az autó viselkedésére. Mintha a lágy gumikról át kellene állni a közepes keverékre. Rendben, egy kicsit lassabbak leszünk és némelyik csapat egy kicsit lépéshátrányba kerülhet, rosszabbul alkalmazkodik, de azért nem lesz hirtelen a Marussiáé a pole vagy ilyesmi. Pár tized különbséget jelent majd mindenkinél.”


A Red Bull-os Daniel Ricciardo ezt reméli, hogy talán a Mercedes veszít a legtöbbet:
“Nem rossz elképzelni, hogy talán a Mercedesnek különösen trükkös a rendszere és ezért nálunk többet veszítenek ezzel, de ebben csak reménykedem. Majd a pályán kiderül, mi lesz. Ezzel együtt ez a változás nem jelent majd egy másodpercet, csak egy tizedről, két tizedről lesz szó. Sőt, lehet, hogy még gyorsul is az autó!”
A Mercedes mellett a Lotusról hírlik, hogy igen fejlett rendszert alkalmazott, Romain Grosjean egy kicsit tart is az új helyzettől:
“Bízzunk benne, hogy mi sem veszítünk többet, mint más csapatok! Tudjuk, hogy egyes csapatoknak még bonyolultabb, másoknak egyszerűbb rendszere volt és nem hagyatkoztak rá annyira, mint mi. Mindig nehéz megtippelni, hol is állunk majd, szóval majd meglátjuk, mennyit adott.”

Kommentek

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

16 ezer kilométeres túrára indul a Nissan Leaf

Egy e-mobilitási szervezet benevezett egy Nissan Leafet a barátságos, de kíméletlen Mongol-ralira. 16 ezer kilométert kell megtennie a villanyautónak.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

F1: Alonso jutalékot kér Buttontól

Fernando Alonso nyugodtan készül az Indy 500-ra, biztos benne, hogy a McLaren nélküle is meglesz Monacóban. Bár pontszerzési esélye lenne Monte-Carlo utcáin, Indianapolist nagyobb lehetőségnek látja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.