Lejáratják az F1-et az alkoholreklámok miatt

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.17. 15.30

Ideje felkészülniük a Forma-1-es csapatoknak arra, hogy az alkoholreklámokat ugyanúgy betiltják a sorozatban, mint évekkel ezelőtt a dohánytermékek hirdetéseit.

Ideje felkészülniük a Forma-1-es csapatoknak arra, hogy az alkoholreklámokat ugyanúgy betiltják a sorozatban, mint évekkel ezelőtt a dohánytermékek hirdetéseit. Korábban is írt már a Vezess.hu arról, hogy gond lehet az alkoholreklámokkal, azóta eldurvult a harc.


Az alkoholreklámok ellen harcoló, egyben a közúti biztonságért küzdő szervezetek elsősorban azt szeretnék elérni, hogy a Forma-1 önként száműzze az alkoholtartalmú termékeket gyártó cégeket. Ha nem így lesz, minden PR-eszközt bevetve indul lejárató kampány a Forma-1 ellen, az első csapást már sikerült is bevinnie az ellenfélnek.

Jean Todt FIA-elnökként pályázott az ENSZ-nél egy állásra, a francia a szervezet égisze alatt lett volna különleges képviselője a közúti biztonságnak. Todt jelölését a lobbisták – egyébként ígéretükhöz híven – megfúrták, az FIA első emberének neve végül fel sem merült komoly opcióként.

Egy brit szervezet, a RoadPeace még az ENSZ-főtitkár Pan Gimunt is bombázta Todt-ellenes levelekkel, teljes sikerrel. “Elégedettek vagyunk, Todt kinevezése teljesen rossz üzenet lett volna” – nyilatkozta egy bennfenntes a Daily Telegraphnak.

Jelenleg három csapatnak van több millió dolláros szponzori szerződése alkoholos termékeket gyártó vállalatokkal. A Williams névadó szponzora a Martini, a McLarennek a Johnnie Walkerrel, a Force Indiának a Smirnoff-fal van szerződése.

Kommentek

Folyik a benzin a BMW villanyautójából

Átfogó visszahívást kezdeményezett a BMW az USA-ban, vélhetően globális folytatása is lesz az ügynek. Az i3-as városi villanyautók hatótávolság-növelőjével van gond.

Beelőzi a BMW M5-öt az Alpina B5!

Az új generációs BMW 5 sportverziója még távolról sincs kész, a márka legfőbb tunere, az Alpina azonban heteken belül bemutatja a maga M5-gyilkosát.

Ford egy BMW és egy Mercedes ellen

Három vadorzó turbómotorral, 500 Nm körüli nyomatékkal. BMW M2, Ford Focus RS, Mercedes A 45 AMG: melyik a leggyorsabb, a legszórakoztatóbb, vagy egyszerűen a legjobb?

Ezek a világ leginkább tiszteletre méltó autógyártói

A Fortune magazin évről évre felállítja az ötven leginkább nagyra becsült nagyvállalat globális rangsorát. Az autógyártók nem képviseltetik magukat nagy számban.

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.