F1: Nem kockáztatják a kizárást a csapatok

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 14.30

Úgy tűnik, a Német Nagydíjra a Forma-1-es csapatok megszabadulnak a szabálytalannak nyilvánított felfüggesztésektől, senki nem akar büntetést kockáztatni.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a múlt héten levélben értesítette a Forma-1-es csapatokat, hogy a Német Nagydíjtól szabálytalannak tekintik a szinkronizált első és hátsó felfüggesztéses rendszereket (FRIC). Az FIA megadta a lehetőséget a betiltás 2015-ig való elnapolására, de ehhez az összes alakulat egyetértését szabta feltételül.


Bár a hírek szerint hét csapat benne lett volna a halasztásban, nagyon úgy néz ki, hogy nem sikerült az egységes álláspont kialakítása, ugyanis a McLaren nyíltan közölte, hogy Hockenheimre megszabadulnak a vitatott megoldástól.
“A McLaren nem tervezi a FRIC felfüggesztés használatát a Német Nagydíjon. A csapat a kérdésben igazodik az FIA álláspontjához” – mondta a wokingi csapat szóvivője az Autosportnak.
A német Auto Motor und Sport értesülése szerint ugyanígy tesz majd a Mercedes és a Red Bull is.
Miután az élmenők egy része a FRIC ejtése mellett döntött, szinte biztos, hogy mindenki más is igazodik, ugyanis senki nem kíván óvást és esetleges büntetést – műszaki szabálytalanság esetén automatikusan kizárás – kockáztatni.

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.