F1: Jövőre is gyenge lesz a Renault?

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.15. 12.30

A Renault szerint könnyen elképzelhető, hogy még jövőre is bajban lesz a későn elkezdett V6-os projekt miatt. De már nem lehet visszacsinálni.

A Renault szerint könnyen elképzelhető, hogy még jövőre is bajban lesz a későn elkezdett V6-os projekt miatt. A francia gyártó botladozva kezdte az idei szezont, első számú csapata, a Red Bull egyenesen elfogadhatatlannak nevezte a Renault teljesítményét. Noha a Renault már túl van a menedzsment átszervezésén, és a Red Bull is bízik a Mercedes utolérésében jövőre, a Renault óvatosabb a kilátásokkal kapcsolatban.


“Tudjuk, hogy a 2015-ös motor előrelépés lesz, de ez mindig relatív” – jelentette ki Remi Taffin, a Renault főmérnöke. “Mondhatjuk, hogy elégedettek vagyunk, mert mondjuk tízszázalékos pluszt tűztünk ki célul, és ezt el is értük. De ha a riválisok 15 százalékot találnak, akkor kiestünk.”

“Minden azon múlik, hogy helyesen tűzzük ki a célt, teljesítsük, és legyen is rá időnk. Csakhogy már július van, vagyis el kell kezdenünk a jövő évi motor alkatrészeit gyártó gépek felállítását, ez pedig eléggé megnehezíti a helyzetet.”

A Renault az elmúlt hónapokban nem csinált titkot abból, hogy saját magát hozta nehéz helyzetbe azzal, hogy későn állt neki a V6-os motor megtervezésének. Noha a télen lesz mód a specifikációk módosítására, Taffin szerint az elvesztegetett időt már nem lehet pótolni.

“A fejlesztési ciklust jelentősen befolyásolja, ha valaki egy évvel később áll neki a munkának. Ha változtathatnánk valamin, az biztos az lenne, hogy egy évvel hamarabb elkezdjük a munkát. De megvan a tervünk, és próbáljuk követni. Nyugodtan kijelenthetjük azonban, hogy jövőre sem lesz könnyű dolgunk.”

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. A buherálók az állampolgárok egészségével szórakoznak.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Idő előtt lelepleződött egy újabb Forma-1-es

Az autóbemutatót csak holnap tartják, de az amerikai Haas-csapat már szombaton filmezett Barcelonában. Lebukott a 2017-es autó.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.