Ugyan a Pirelli és a versenyzők is kételyeket fogalmaztak meg, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrég szabályba foglalta, hogy 2015-től a futamok első két és utolsó öt köre kivételével a biztonsági autós szakaszok után állórajttal folytatódnak majd a versenyek.


Az FIA műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting már korábban elmondta, hogy a csapatok egyöntetűen támogatták az újítást, most pedig azt is elárulta, hogy az ötlet a McLarentől származott.
“A McLarentől beszélgettem valakivel, és akkor lyukadtunk ki arra, hogyan lehetne javítani a show-t. A futamon mi a néző számára a legizgalmasabb rész? Hát a rajt. Szóval miért ne legyen még egy?” – mondta Whiting, hozzátéve, hogy ő nem lát különleges rizikót a megoldásban.
 
“Ha ez veszélyes, akkor a verseny elején sem kellene állórajt, nem igaz? Én nem látok ebben semmi rosszat. Csakis izgalmat hoz majd, ami a repülőrajtoknál általában hiányzik – így viszont megnő majd a pozíciócserék esélye. Egyes pilóták tarthatnak tőle, hogy elúszik az előnyük, mások viszont lehetőséget kaphatnak a javításra.”
“Szerintem izgalmas elképzelés. Már szabályba foglalták, szóval ezután a részleteken dolgozunk” – zárta le az érvelést az FIA-fejes.