A vermut az F1-ben erősebb a whiskynél

A Martini jobb üzletet kötött, mint a Johnnie Walker

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2014.07.11. 12.30

A dohány időtlen idők óta tabu, de alkoholt még lehet hirdetni a Forma-1-ben. A szponzorációs összegek és a cserébe kapott publicitás azonban nem azonosak.

Évi 15 millió dollárt, azaz 3,3 milliárd forintot ér a Williams és a Martini közötti szponzori szerződés, derül ki a HITC Sport írásából. Az istálló nevét és fizimiskáját is alárendelte az ügyletnek: a Williams Martini Racing autói orruktól a farkukig az ismert vermutmárka kék-fehér-piros színeiben pompázik. 

Kép: Williams Martini Racing

A Johnny Walker marketingeseit alighanem a gutaütés kerülgette, amikor nyilvánosságra kerültek a számok: ők ugyanis 20 millió dollárt (4,5 milliárd Ft) fizetnek évente a McLarennek azért, hogy egy jóval kisebb felületen megjelenhessenek az autókon és reklámcikkeken. 
Az igazság azonban az, hogy az utóbbi összeg/felület arány áll közelebb a reálishoz: a Williams például nagyjából 13 millió dollárt (2,9 milliárd Ft) kap a Banco do Brasiltól, cserébe pedig madárpiszoknyi felületet adnak csak a pénzintézetnek – igaz, a dél-amerikai banknak többet ér az istálló két brazil érdekeltsége, Felipe Nasr tartalék pilóta és a tizenegyszeres GP-győztes Felipe Massa. 

Kép: McLaren Mercedes

Szakértők szerint a Martini annak köszönheti a remek ár-érték arányú szerződést, hogy neve 1968 óta egybeforrt az autósporttal, így az istállónak megtiszteltetést (de főleg extra adag hírverést) jelent, hogy a cég logóját viselheti.

Kommentek

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

F1: Apucival motorozott a kis Räikkönen – fotó

Nem lehet elég korán kezdeni…

F1: Hamilton már nem is emlékszik Rosbergre

Lewis Hamilton végleg lezárta magában azt a fejezetet, amely a Nico Rosberg elleni, házon belüli csatájáról szólt.

F1: Kubica nem zárja ki a második debütálást

Robert Kubica egyre nyíltabban beszél arról, hogy újra megpróbálkozik a Forma-1-gyel.

Százezerszer büntették meg az autósokat

Közel kétmilliárd forintot kellett fizetniük tavaly az autósoknak a fővárosi közterület-felügyelők intézkedései után. Olyan 70 ezer helyszíni bírságot róttak ki rájuk, bő 36 ezer alkalommal szereltek fel kerékbilincset, és közel 4600 autó elszállítását kezdeményezték.

Ezzel a busszal új értelmet nyernek az éjszakai utazások

A Neoplan Skyliner hálóbusszal egészen más értelmet nyernek az éjszakai utazások. Sör és üdítő a hűtőben, a diszkrécióról pedig a kisfüggönyök gondoskodnak.

Megújult a legfiatalosabb Lexus

Még frissebb megjelenés, még gazdagabb technológiai tartalom, még teljesebb körű biztonsági arzenál a Lexus NX kínálatában.

A fehér oldalfalú abroncsok gyártása valódi kézműves meló

Öreg autókra új abroncs, avagy a veteránosok igényeit is ki kell szolgálni.

Finom kis KRESZ-anomáliára bukkantunk Budapesten

Tudod mi az a három úttestű út és hogy hol van ilyen? Mutatjuk.

F1: A szabad gumiválasztást el lehet felejteni!

A Pirelli motorsportfőnöke azt mondja, kizárt, hogy teljesen a csapatokra-pilótákra bízzák, ki milyen gumit használ a versenyhétvégéken.

Csökken az üzemanyagok ára

Szerdán megáll az üzemanyagok árának emelkedése, a benzin és a gázolaj is olcsóbb lesz.

Ősszel jön az 1000 lóerős Mercedes hibrid!

Szeptemberben mutatja be eddigi legextrémebb autóját a Mercedes-AMG. A Project One több mint ezer lóerős lesz.

F1: Átírhatják a túl szigorú motorszabályt

A Forma-1 szabályait előkészítő Stratégiai Munkacsoport mai ülésén lazíthatnak egy motorszabályon, emellett a Honda hóna alá is nyúlhatnak a riválisok.

KRESZ-oktatás, amire régóta vártunk

Ez a két videó a legkisebbeknek tanítja meg a KRESZ alapjait, és ennek nagyon örülünk.

F1: A Renault nem fog Alonsóért kapkodni

A Renault Forma-1-es főnöke nincs meggyőződve arról, hogy 2018-ra meg kellene szerezniük a McLaren-Hondától valószínűleg távozó Fernando Alonsót.

Elképesztő világcsúcsot futott a Honda

Mostantól a Honda Civic Type R tartja az elsőkerék-hajtású autók pályacsúcsát a Nürburgringen. Nem kevéssel verte meg az eddigi bajnokot.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.