F1: A Mercedest nem üti ki a futóműbalhé

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.10. 16.30

A paddockban mindenki biztosra veszi, hogy a Mercedes vezető pozícióját nem veszélyezteti az FRIC felfüggesztések esetleges betiltása.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden körlevélben arról tájékoztatta a csapatokat, hogy a kapcsolt/szinkronizált első és hátsó felfüggesztések (FRIC) alkalmazása szabályellenes. A megoldás a Technikai Szabályzat 3.15 pontjába ütközhet, amely alapvetően kizárja a mozgó aerodinamikai elemeket, márpedig az FRIC az első és hátsó felfüggesztés szinkronizálásával optimalizálja a hasmagasságot, végső soron az aerodinamikai teljesítményt.


Az FIA már a soron következő Német Nagydíjon betiltaná a rendszer használatát, de a szervezet ezúttal egy menekülőutat is hagyott. Amennyiben a csapatok egyhangúlag megszavazzák, a tilalom csak a következő szezontól lép életbe.

A szakírók szerint majdnem az összes csapat alkalmazza a már 2008 óta fejlesztett FRIC felfüggesztéseket, de a legkifinomultabb rendszert a Mercedes építette. A paddockban ennek ellenére mindenki biztosra veszi, hogy a Mercedes vezető pozícióját nem veszélyezteti a rendszer betiltása.

“Lehet, hogy a Mercedes elveszít valamennyit az előnyéből, de a különbség akkora a riválisokhoz képest, hogy ez nem lesz túl látványos” – írta a Mercedes dolgairól nagyon képben lévő Auto, Motor und Sport. A lap szerint lesznek csapatok, amelyeket jobban, és olyanok is, amelyeket kevésbé érint a tilalom, de a Mercedesnek már csak azért sem kell nagyon aggódnia, mert legközelebbi riválisának, a Red Bullnak hasonlóan hatékony rendszerről kell lemondania tilalom esetén.

A McLaren versenyigazgatóját, Eric Boulliert szó szerint derült égből villámcsapásként érte a tilalom, szerinte ezúttal nem volt feljelentgetés a háttérben, az FIA hivatalból járt el. “Őszintén szólva, meglepett ez a dolog, de nem hiszem, hogy nekünk nagy bajunk lenne a tilalomból” – mondta Boullier.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Egyre népszerűbb Oroszországban a Kamaz

Az orosz gyártó 2016-ban tovább növelte piaci részesedését. A legkeresettebb modellek között szinte csak Kamaz gyártmányokat találunk.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

Legendás francia filmet forgatott újra a Ford

40 éves filmet forgatott újra a Ford modern formában és egy piros Mustanggal a főszerepben.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.