F1: A Mercedest nem üti ki a futóműbalhé

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.10. 16.30

A paddockban mindenki biztosra veszi, hogy a Mercedes vezető pozícióját nem veszélyezteti az FRIC felfüggesztések esetleges betiltása.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden körlevélben arról tájékoztatta a csapatokat, hogy a kapcsolt/szinkronizált első és hátsó felfüggesztések (FRIC) alkalmazása szabályellenes. A megoldás a Technikai Szabályzat 3.15 pontjába ütközhet, amely alapvetően kizárja a mozgó aerodinamikai elemeket, márpedig az FRIC az első és hátsó felfüggesztés szinkronizálásával optimalizálja a hasmagasságot, végső soron az aerodinamikai teljesítményt.


Az FIA már a soron következő Német Nagydíjon betiltaná a rendszer használatát, de a szervezet ezúttal egy menekülőutat is hagyott. Amennyiben a csapatok egyhangúlag megszavazzák, a tilalom csak a következő szezontól lép életbe.

A szakírók szerint majdnem az összes csapat alkalmazza a már 2008 óta fejlesztett FRIC felfüggesztéseket, de a legkifinomultabb rendszert a Mercedes építette. A paddockban ennek ellenére mindenki biztosra veszi, hogy a Mercedes vezető pozícióját nem veszélyezteti a rendszer betiltása.

“Lehet, hogy a Mercedes elveszít valamennyit az előnyéből, de a különbség akkora a riválisokhoz képest, hogy ez nem lesz túl látványos” – írta a Mercedes dolgairól nagyon képben lévő Auto, Motor und Sport. A lap szerint lesznek csapatok, amelyeket jobban, és olyanok is, amelyeket kevésbé érint a tilalom, de a Mercedesnek már csak azért sem kell nagyon aggódnia, mert legközelebbi riválisának, a Red Bullnak hasonlóan hatékony rendszerről kell lemondania tilalom esetén.

A McLaren versenyigazgatóját, Eric Boulliert szó szerint derült égből villámcsapásként érte a tilalom, szerinte ezúttal nem volt feljelentgetés a háttérben, az FIA hivatalból járt el. “Őszintén szólva, meglepett ez a dolog, de nem hiszem, hogy nekünk nagy bajunk lenne a tilalomból” – mondta Boullier.

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.