A 18-as felni nem F1-es autóra való!

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.10. 14.30

A silverstone-i teszt második napja a Pirelli új, kísérleti abroncsairól is szólt. A Lotus tesztpilótája, Charles Pic szerint nagy kihívás lesz a 18-as felnikre váltás.

A silverstone-i teszt második napja a Pirelli új, kísérleti abroncsairól is szólt. A Lotus tesztpilótája, Charles Pic szerint nagy kihívás lesz a 18-as felnikre való átállás, a csapatoknak és a versenyzőknek is bőven lesz bajuk a nagyobb mérettel.


A Lotus a Pirelli kérésére tesztelte Silverstone-ban a nagyobb felniket és az alacsonyabb oldalfalú gumikat, de előre szólt, hogy a prototípusok fejlesztése még nagyon kezdeti fázisban tart. Az átállást eleve csak 2017-re tervezik (ha mindenki rábólint), nagyon indokolt esetben talán 2016-ra is fel tudnak készülni az olaszok.

Pic mindössze 14 kört tett meg a kísérleti gumikkal, amelyekhez csak minimális mértékben módosítottak a Lotuson. “Ha jönnek ezek a gumik, mindenkinek fel lesz adva a lecke” – mondta Pic. “A csapatoknak a nagyobb felni miatt teljesen új autókat kell tervezniük, a pilótáknak pedig teljesen új karakterisztikához kell alkalmazkodniuk.”

“A tapadás elég alacsony volt, 5-6 másodperccel voltak lassabbak a gumik a mostaniaknál, de ennek oka, hogy az autó többi részét a jelenlegi abroncsokra, és nem a prototípusra optimalizálták.”

“Sokkal idegesebben reagálnak, mint a mostani gumik, és a leszorítóerő egy része is elszállt. A kezelhetőség egyelőre tehát pocsék – de ez a teszt nem is erről szólt. Ez még csak a kezdet, és biztosan sokat fognak még javítani ezeken a gumikon.” Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint a GP2 ideális terep lenne a felkészülésre, a sorozatban akár már jövőre bevezethetik a nagyobb felniket össznépi tesztelés céljából.

Kommentek

Bajban van az Aston Martin

Jelentősen, 27 százalékkal nőtt az Aston Martin sportautógyártó tavalyi adózás előtti vesztesége, és ezzel már a hatodik egymást követő évet zárta mínuszban.

Fotón, ahogy az új Ladák Budapestre érkeznek

Begurult az első két kamion. Rakományuk friss, ropogós Lada Vesta.

Prémium Peugeot? Már majdnem igen!

A legtöbb népautós gyártó két kézzel kapar a prémium jelzőért, az új 5008 GT kétharmada ki is érdemli.

Oldalszél-stabilizátort kapnak a Ford haszonjárművek

Alapáron szereli fel a Transit és Transit Custom haszonjárműveket oldalszél elleni elektronikus védelemmel a Ford.

F1: Alonso nem vár sokat az új McLarentől

Fernando Alonso szerint kár azt várni, hogy a McLaren hirtelen visszakerül az élre, a spanyolnak nincsenek túlzott elvárásai az idei szezonnal kapcsolatban.

F1: Kerülj egyet az új Mercivel – fedélzeti videó

Fedélzeti panorámavideó az új Mercedes és Lewis Hamilton első köréről.

F1: Räikkönen kipróbálta az új Ferrarit – videó

A délelőtti leleplezés után a Ferrari azonnal pályára is küldte 2017-es Forma-1-es autóját. Kimi Räikkönen fordult vele elsőként.

F1: “Sereghajtót” leplezett le a McLaren

A McLaren pénteken délelőtt Wokingban és Tokióban leleplezte 2017-es Forma-1-es modelljét, az MCL32-est. Meglepő külsőt kapott az autó.

Erősen szennyezett a talaj az Óbudai Autóbuszgarázsban

Hamarosan megkezdődhet az Óbudai autóbuszgarázs területének kármentesítése. A talaj mellett a talajvíz is erősen szennyezett.

F1: Jön a narancssárga McLaren, nézd élőben itt!

A McLaren-Honda péntek délben mutatja be vadonatúj autóját, az MCL32-est, élő közvetítés a leleplezésről.

Ez lehetett volna az orosz Porsche

Az ötlet nem volt rossz, aztán mégis elhasalt a Zaporozsec kupé.

Ezért nincsenek szponzorok az F1-ben?

A Force India tulajdonos-főnöke szerint a Forma-1 nemrég megbuktatott ura, Bernie Ecclestone hozzáállása és nyilatkozatai miatt fogyatkoztak meg a szponzorok.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.