F1: Szabályváltoztatással állítják meg a Mercedest?

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.09. 10.30

Brit sajtóértesülés szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség betiltaná a szinkronizált első és hátsó felfüggesztéseket. A Mercedes veszíthet a legtöbbet.

A brit Autopsort értesülése szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kedden körlevélben arról tájékoztatta a csapatokat, hogy az elemzéseik alapján a kapcsolt/szinkronizált első és hátsó felfüggesztések (FRIC) alkalmazása szabályellenes.


A megoldás a Technikai Szabályzat 3.15 pontjába ütközhet, amely alapvetően kizárja a mozgó aerodinamikai elemeket, márpedig a FRIC az első és hátsó felfüggesztés szinkronizálásával optimalizálja a hasmagasságot, végső soron az aerodinamikai teljesítményt. 
A rendszerrel még 2008-ban kezdett el kísérletezni a Renault gyári csapata (ma a Lotus), de tökélyre az idén hatalmas fölénnyel domináló Mercedes fejlesztette, azaz ők talán járhatnak a legrosszabbul a betiltással.
Adja magát a feltételezés, hogy az FIA a “szokásos” év közbeni szabálymódosítással próbálja feldobni az amúgy máris lefutott világbajnokságot, azonban az Autosport hozzáteszi, hogy az FIA a csapatok véleményét is kikérte.
A levélben szavazásra kérték fel az alakulatokat: ha minden csapat egyetért, akkor 2015-re léptetik csak életbe a tilalmat, ha viszont nincs egyhangú álláspont, akkor már a jövő hétvégi Német Nagydíjtól tilos lesz a rendszerek használata.
Az FIA álláspontja egyben alapot teremt arra is, hogy bármelyik rivális “feljelentse” bármelyik másik csapat FRIC rendszerét.

Kommentek

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

Hároméves autók, amik nem hagynak cserben

A világ legnagyobb autós ügyfélelégedettségi felmérésekkel foglalkozó ügynöksége, a J.D. Power megnézte, a 2014-es eresztésből melyek ma a legmegbízhatóbb járművek.

Egyszerre áremelés és árcsökkentés a kutakon

A Mol szerdán emeli a benzin árát, a gázolajé ugyanakkor csökkenni fog.

Így spórol a gázolajjal a Škoda

Négy gázüzemű teherautót állított munkába a Škoda a Mladá Boleslav-i gyárában. Ily módon nemcsak a károsanyag-kibocsátás, de a gázolajra fordítandó összegek is csökkenhetnek.

F1: A jövő héten visszatérhet a sérült pilóta

Sajtóértesülések szerint az első barcelonai tesztet nyaksérülés miatt kihagyni kényszerülő Pascal Wehrlein a jövő héten már beülhet a Sauberbe.

F1: Máris elromlott a McLaren és a Red Bull

Alig kezdődött meg a Forma-1-es tesztelés, két nagycsapat máris komoly műszaki hibákba futott bele. A Red Bullt tréleren kellett a garázsba szállítani.

Már ezért is többet kell fizetniük az autósoknak

Az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért szintet (71 600 Ft).

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.