F1: A versenyigazgató visszaszólt Laudának

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.09. 12.50

A Forma-1 versenyigazgatójának nagyon nem tetszett, hogy a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda kritizálta a Brit Nagydíj megszakítását.


Kimi Räikkönen a Brit Nagydíj első körén bukott nagyot, amikor a Wellington egyenes elején a bukótérből visszatérve az autója megugrott és előbb a szalagkorlátnak csapódott, majd a pályára pördült.
A futamot piros zászlóval megszakították, az újrarajtolás egy óra múlva következett, miután kicserélték a megsérült korlátot.
A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a leállás alatt arra panaszkodott, hogy a Forma-1 túlszabályozott, szerinte a megszakításra semmi szükség nem lett volna, ugyanis annak az esélye, hogy valaki pontosan ugyanoda ütközzön, “nulla”.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki és biztonsági főmegbízottja, egyben a Forma-1 állandó versenyigazgatója, Charlie Whiting nem vette jó néven a megjegyzést: 


“Egyáltalán nem volt igaza. A nyilatkozata nem volt valami hasznos, csak annyit bizonyított vele, hogy fogalma sincs a biztonságról. Egyszerűen nevetséges azt állítani, hogy ugyanott nem történhet még egy baleset” – mondta a német Auto Motor und Sportnak.
“Ha Felipe Massa 2009-es balesete után azt mondtuk volna, hogy soha senkit nem találhat már fejen egy rugó, akkor nem lettek volna megerősített bukósisakok. Azt se feledjük, hogy Kimi gyakorlatilag sértetlenül úszta meg ezt a nagy balesetet, ami újabb bizonyíték arra, hogy milyen komoly biztonsági munka folyt az elmúlt években.”
Whiting egy dologban azért egyetértett Laudával, Räikkönennek szerinte is óvatosabba kellett volna visszatérnie a pályára, azt viszont leszögezte, hogy a Ferrarit megdobó hupli miatt nem érdemes a silverstone-i szervezőkre mutogatni: “Ez minden pályán meglévő probléma, a füves részeket lehetetlen szintre hozni az aszfalttal. A pilóták ezután talán ésszerűbb sebességgel térhetnének vissza a versenypályára.”

Kommentek

Lemondott a világ egyik legbefolyásosabb autóipari vezetője

Carlos Ghosn a Renault-fúzió óta vezeti a Nissant, de áprilistól másnak adja át helyét a japán vállalat vezérigazgatói posztján.

Alfa Stelvio: SUV, ami sportkocsinak képzeli magát

Még a hivatalos menetpróba előtt vezethettük az Alfa új szabadidőautóját. Kapaszkodhat a konkurencia!

Hirdetőtáblát vett a hátára a legújabb Forma-1-es

Szerda délután a Silverstone-ban a Force India is lerántotta a leplet 2017-es Forma-1-es modelljéről. Szerencse, hogy a VJM10-es nem szépségversenyen indul.

Logan MCV Stepway: terepkombi a Daciától

A Sandero, a Dokker és a Lodgy után egy igazi terepkombival bővült a Dacia Stepway életmódcsaládja.

Alternatív üzemanyagot talált fel egy pécsi férfi? Nem, csak bosszúra szomjazott

Egyszerű bosszú vezérelte a férfit, aki mosóport és vajat öntött a szomszéd autójába. Zavarta a gyerekek zajongása.

F1: Így ismerhetjük fel idén Ricciardót

Max Verstappen után a Red Bull másik pilótája, Daniel Ricciardo is megmutatta 2017-es sisakdizájnját.

Itt az új Suzuki Wagon R

Két kivitelben mutatta be új törpeautóit a Suzuki. A japán piac legtakarékosabb mikroegyterűi automata vészfékrendszerrel és távfényaktiválással érkeztek a piacra.

F1: Bottas szigorú szabályokra számít

Valtteri Bottas úgy véli, a korábbi évek történései után a Mercedesnél szigorú szabályai lesznek a csapattársak közötti versenynek.

F1: Vettel még nem ábrándult ki a Ferrariból

Sebastian Vettel azt mondja, a tavalyi, nem túl fényes idény után is hisz még a Ferrariban – előbb-utóbb csak bajnokok lesznek együtt.

Kívül-belül megújult a Škoda Rapid

Friss formavilág, xenon fényszórók, fedélzeti wifi, modernizált kezelőszervek és új motor a Škoda köztes modellcsaládjában.

Off-road buszokon járhatnak iskolába a gyerekek

Az Iveco iskolabuszok eltérnek az amerikai változatoktól, ugyanakkor jól boldogulnak terepen és még mozgáskorlátozott gyerekek szállítására is alkalmasak.

F1: Labdába sem rúgnak idén a kisebb csapatok?

A Renault főnöke szerint a 2017-es Forma-1-es idény újabb fegyverkezési versenyt hoz, ami még esélytelenebbé teheti a független kis- és középcsapatokat.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.