F1: A Räikkönen-pótló zárt az élen

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.09. 19.30

A Ferrarinál Kimi Räikkönent helyettesítő Jules Bianchi lett a leggyorsabb a silverstone-i Forma-1-es teszt második napján. A Lotus nagy kerekekkel villogott.


A Ferrarihoz – egyelőre a mai napra – a sérült Kimi Räikkönen helyére beugrott Jules Bianchi volt a silverstone-i Forma-1-es tesztelés szerdai napjának leggyorsabbja. 
Az olasz csapat utánpótlásprogramjához tartozó Marussia-pilóta a nap végén futotta a legjobb idejét, ami a összesítve a kétnapos gyakorlás 3. leggyorsabb köre volt, két századdal maradt el Felipe Massa keddi csúcsától. Bianchi 89 körével egyben a nap egyik legszorgalmasabbja is volt – most először vezette az F14 T-t.
Mögötte a Toro Rosso tehetsége, a nap nagy részében élen álló Danyiil Kvjat, valamint a McLaren újonca, Kevin Magnussen zárt. 


A negyedik a Sauber tartalékosa, Giedo van der Garde lett, aki idő előtt le is zárta a napot, ugyanis 20 perccel a leintés előtt kicsúszott, a szalagkorlát javításra szorult, már nem lehetett körözni.
Szintén eldobta az autót Lewis Hamilton, az angol még délelőtt tette a kavicságyba a Mercedest. A W05-ös nem szenvedett látványos sérülést, a szerelgetés órákig tartott, a 2008-as bajnok mindössze 47 kört ment egész nap.
A címvédő Sebastian Vettel 76 körrel, de csak a 9. idővel végzett, több mint négy másodperccel maradt el Bianchi idejétől.


Ugyancsak nem a köridővel villogott a Lotus, igaz, nem is ez volt a dolguk: a csapat a Pirelli felkérésére a 18 colos kerekekkel demózott a pályán. Az autót a tartalékos, Charles Pic vezette.
A Force Indiánál a már a pénteki szabadedzésen is szerepet kapott Daniel Juncadella ült vissza az autóba, a Caterham azonban F1-szűz pilótának adott lehetőséget: a kolumbiai Julian Leal mutatkozhatott be. A GP2-es versenyző az F1-es szuperlicenszhez szükséges távot igyekezett teljesíteni, de 51 köre nem biztos, hogy elég lesz erre.

Teszt, Silverstone, 2014.07.08.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  J. Bianchi  Ferrari  1:35,262  89
 2.  D. Kvjat  Toro Rosso-Renault  1:35,544  56
 3.  K. Magnussen  McLaren-Mercedes  1:35,593  91
 4.  G. van der Garde  Sauber-Ferrari  1:36,327  84
 5.  L. Hamilton  Mercedes AMG  1:36,680  47
 6.  V. Bottas  Williams-Mercedes  1:37,193  40
 7.  M. Chilton  Marussia-Ferrari  1:37,359  77
 8.  D. Juncadella  Force India-Mercedes  1:37,449  52
 9.  S. Vettel  Red Bull-Renault  1:39,410  76
 10.  C. Pic  Lotus-Renault  1:41,906  38
 11.  J. Leal  Caterham-Renault  1:42,635  51

Kommentek

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.