F1: Massa a leggyorsabb a teszten

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.08. 19.00

A hétvégi Brit Nagydíj után kedden teszteléssel folytatták a munkát a Forma-1-esek Silverstone-ban. A Williams volt a leggyorsabb.


A hétvégi Brit Nagydíj után a Forma-1-esek ezúttal nem pakoltak össze, ugyanis Silverstone-ban tartják az idény harmadik, utolsó előtti kétnapos tesztjét.
Kedden a williamses Felipe Massa volt a leggyorsabb, a brazil pilóta késő délelőtt, a közepes keveréken futotta a legjobb időt, amely héttizeddel volt jobb a versenyhétvége legjobbjánál, amelyet még Lewis Hamilton ért el a pénteki második szabadedzésen.
Mindössze hat ezredmásodperccel volt rosszabb a Red Bull-os Daniel Ricciardo eredménye, igaz, az ausztrál a nap végén teljesítette azt, délelőtt aerodinamikai munkát végzett. Nico Rosberg 89 körrel és harmadik idővel zárt a Mercedesszel.


A legtöbbet, bő két versenytávot a marussiás Jule Bianchi futotta, méghozzá úgy, hogy a francia pilóta az utolsó egy órában már nem ment, egy kisebb motortűz miatt a tervezettnél korábban fejezte be a napot. Bianchi holnap újra vezet, a Ferrarinál a vasárnapi balesetben kisebb sérüléseket szerzett Kimi Räikkönent helyettesíti majd.
A McLaren ifjú tehetségét, a belga Stoffel Vandoorne-t küldte a pályára, aki legutóbb, Bahreinben a tervek ellenére kimaradt. A GP2-es ifjonc aerodinamikai munkát követően délután futott gyorsabb köröket.
Pocsék napja volt a Toro Rossónak: Jean-Eric Vergne végig elektronikai, az akkumulátort illető problémákkal küszködött, négyszer állt le, négyszer került elő miatta a piros zászló.


A Lotusnál Pastor Maldonado vezetett, a Pirelli korábbi ötletének megfelelően a venezuelai kipróbálta, hogy milyen az első és hátsó tengelyeken eltérő keverékekkel vezetni. A Ferrari szintén dolgozott a gumiszállítónak, a veterán tesztelő, Pedro de la Rosa új kísérleti gumikat próbált ki.
A tulajdonosváltáson átesett Caterhamnél egy zöldfülűnek, az angol GP2-es pilóta Will Stevensnek adtak lehetőséget, aki ugyan igen lassú volt, de szép távot teljesített.
A Marussia kigyulladásán és a Toro Rosso leállásain kívül nem történt komolyabb incidens.

Teszt, Silverstone, 2014.07.08.

 #  Pilóta  Csapat  Idő  Kör
 1.  F. Massa  Williams-Mercedes  1:35,242  42
 2.  D. Ricciardo  Red Bull-Renault  1:35,248  71
 3.  N. Rosberg  Mercedes AMG  1:35,573  89
 4.  A. Sutil  Sauber-Ferrari  1:35,674  73
 5.  J. Bianchi  Marussia-Ferrari  1:36,148  108
 6.  S. Vandoorne  McLaren-Mercedes  1:36,462  71
 7.  S. Perez  Force India-Mercedes  1:36,583  79
 8.  J-E. Vergne  Toro Rosso-Renault  1:36,688  28
 9.  P. Maldonado  Lotus-Renault  1:37,131  97
 10.  P. de la Rosa  Ferrari  1:37,988  49
 11.  W. Stevens  Caterham-Renault  1:40,627  95

Kommentek

Lopás miatt pereskedik a Google-cég

Ipari kémkedés, ellopott találmányok: az autonóm mobilitási piac sem a tiszta lelkű Grál-lovagok játéktere.

Luxus-Passatot épít a Volkswagen

A Passat fölé pozícionált kupélimuzinnal kecsegtet a Volkswagen. Az Arteon prémium középkategóriás termék lesz, ha úgy tetszik, az Audi A5 Sportback házon belüli konkurense.

Betiltanák a dízelautók árusítását Magyarországon

Egy most benyújtott parlamenti indítvány azt kezdeményezi, hogy 2020-tól a dízel, majd 2025-től minden belső égésű motoros jármű forgalmazása szűnjön meg Magyarországon.

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

Íme luxusautóként a magyar honvédek orosz gépe

A GAZ 69, vagyis a Magyar Honvédség kötelékében is szolgáló orosz terepjáró meglepő metamorfózison esett át. Igénytelen, terepre termett célszerszámból divatos géppé változott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.