F1: Alonso adjon még egy évet a Ferrarinak!

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.08. 12.30

A kétszeres világbajnok Emerson Fittipaldi szerint Fernando Alonso 2015-ben még egy utolsó esélyt adhatna a Ferrarinak a javulásra.

A Ferrari 2014-ben alapvetően versenyképtelen, az olasz csapat eddigi legjobb eredménye egyetlen 3. hely, még a Kínai Nagydíjról. Fernando Alonso a múlt hétvégi silverstone-i versenyen a 6. lett, de Nico Rosberg kiesése nélkül még hátrébb végzett volna csak.


Alonso már tavaly óta egyre frusztráltabb, és bár elvileg 2016 végéig él a szerződése a Ferrarival, a McLaren már a jövő évre szeretné visszacsalogatni a spanyolt. A kétszeres világbajnok ex-McLaren-pilóta, Emerson Fittipaldi azt javasolja a spanyolnak, hogy maradjon még.
“Először is szeretném leszögezni, hogy Alonso egy mester! Jelenleg ő a Forma-1 mestere, és több bajnoki címet érdemelne” – mondta a brazil legenda.
“Bármelyik csapathoz mehetne és jól szerepelhetne, de szerintem a Ferrariban is megvan a potenciál, megvannak a képességeik és erőforrásaik ahhoz, hogy olyan autót adjanak neki, amilyet megérdemel. Szóval ha engem kérdeznek, szerintem világos, hogy mit kellene tennie: maradni kellene a Ferrarinál. Legalább még egy évet.”


A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci a múlt hétvégén arról beszélt, hogy szerinte minkét jelenlegi versenyzőjük velük marad 2015-ben is – igaz, az olasz tudja, hogy nagy változásokra lesz szükség Maranellóban.
“Egyértelműen dolgoznunk kell a javuláson, mert itt a 6. helyen végeztünk. Nem vagyunk elégedettek a 6. hellyel, szóval 2015-re egy másféle csapatot kell összehoznunk” – mondta a Brit Nagydíj után.
Úgy tudni, hogy a Ferrari leváltotta korábbi motorfőnökét, Luca Marmorinit, a háttérben pedig több más szakembert is igazolt a riválisoktól, azonban Mattiacci nem kívánt részletekbe menni ezt illetően:
“Nem szeretnék konkrét személyeket hibáztatni” – felelt a Marmorinit illető kérdésre. Átalakítjuk, megerősítjük a csapatot, konkrét személyekről nem akarok beszélni. Nincs mit bejelentenem, a legjobb bejelentés a jó eredmény lesz.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.