F1: Vettel szerint Alonso túl messzire ment

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.06. 18.00

A Brit Nagydíjon elképesztő csatát vívott egymással Sebastian Vettel és Fernando Alonso, a körökön át tartó párharcot végül a négyszeres világbajnok nyerte.

A Brit Nagydíjon elképesztő csatát vívott egymással Sebastian Vettel és Fernando Alonso, a körökön át tartó párharcot végül a négyszeres világbajnok nyerte. A csata hevében folyamatosan ment a panaszkodás, hol Alonso árulkodott Vettelre, hol fordítva, a német végül ritkán látható kerék a kerék elleni csata után előzte meg a spanyolt, jelezve, hogy nagyon nem felejtett el vezetni.


“Jópofa, hogy mindketten panaszkodtunk arra, hogy a másik elhagyja a pályát” – kezdte az ötödikként, egy hellyel Alonso előtt célba ért Vettel, célozva arra, hogy igazából oda-vissza ment a dolog. “A csapat szólt, hogy tartsam tiszteletben a pálya határait, ebből gondoltam, hogy Fernando panaszkodik. Mindig ezt csinálja.”

“Kétszer is úgy éreztem, hogy a hatos kanyarban túl messzire ment. Kívülről próbáltam elmenni, az autóm orra már előtte volt, ezt tiszteletben kellett volna tartania. Fékeznem kellett, hogy elkerüljem az ütközést, de Fernandónak nem szokása túl nagy helyet hagyni.”

Vettelnek említették, hogy Alonso tiltott helyen való DRS-nyitásra is panaszkodott, és hogy emiatt vissza kellett volna adnia a pozíciót. “Ennek a kijelentésnek semmi értelme” – utalt Vettel arra, hogy a DRS nyitását az elektronika szabályozza. “Nem tudom, végül ki nyerte a panaszkodást, a lényeg a sikeres előzés.”

“Ami a versenyt illeti, a stratégia döntött. Nem tudom, talán harmadik is lehettem volna, de világos, hogy rossz taktika mellett döntöttünk. Várom a hazai versenyt, az mindig különleges, remek lenne dobogón állni.”

A verseny után Alonso próbálta jelentéktelenné tenni az előzést, és kisebbíteni Vettel érdemeit. “Abban a körben, amikor megelőzött, háromszor vagy négyszer ment le a pályáról” – nyilatkozta Alonso. “De azt hiszem, a következő körben mindenképp megelőzött volna, mert túl lassúak voltunk.”

Alonso utólag a pillanat hevével magyarázta a DRS miatti kifakadást. “Igazság szerint a verseny rossz pillanatában akadtunk össze. Már két körrel Sebastian kiállása előtt arról beszélgettünk a csapattal, hogy feladjuk a versenyt, mert voltak gondok a hátsó szárnnyal és az akkumulátorral is. A szárny konkrétan beragadt, és ez befolyásolta az autó viselkedését. A verseny vége felé ráadásul az üzemanyaggal is spórolnunk kellett.”

Alonso a Twitteren gyors gyógyulást kívánt csapattársának, Kimi Räikkönennek, aki az első körben szenvedett nagy balesetet.

Kommentek

F1: Szocsiban talán már célba ér Alonso

A Honda a hétvégén következő Orosz Nagydíjra megbízhatósági javításokat visz, a múlt heti teszt után bizakodnak a McLarennél.

F1: Mégsem nyúlnak a DRS-zónákhoz

Bár az előzések száma jelentősen csökkent a Forma-1-ben 2016-hoz képest, a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, nem módosít a DRS-zónákon.

F1: Napokon belül bejelenthetik a Sauber-Hondát

Ahogy közeleg a határidő, egyre erősebbek a Saubert a Hondával összekapcsoló hírek. Jövőre már két csapatnak szállíthat a japán gyártó.

F1: Ilyen, amikor Verstappen trollkodik

Max Verstappen rajongói csak egy életnagyságú bábúval akartak fotózkodni, de a függöny mögött bujkált az igazi is.

Városban száguldozó kretének rontják a BMW-sek jó hírét

Az ilyen videók miatt romlik a bajor márka tulajdonosainak megítélése, mert ez már nem a használja-e az indexet szint. Ez közveszélyes szórakozás.

Magyarországon épít szupertöltőt a Tesla

Nagyszabású töltőinfrastruktúra-fejlesztést jelentett be a Tesla. Az akciónak van hazai vonatkozása is.

Teniszpályára skiccelték fel a luxuskombit

Wimbledon makulátlan gyepébe nem vandálok, hanem maguk a pályagondozók rajzolták bele a Jaguar XF Sportbrake prémium kombi körvonalait.

Felhők közé emel a magyar Trabant motor, és ez nem vicc

Magyarországon az épülő szocializmus találkozása a repülési vággyal érdekes szerkezeteket szült, a felhők közé vágyóknak köszönhetünk egy különleges Trabant motort, ami képes volt embereket égbe emelni.

Három lány egészen intim viszonyba került az új Suzukival

Az új Suzuki Ignist főleg a fiataloknak szánja a japán gyártó, közülük is a női vásárlókat fogták leginkább célkeresztbe. Nekünk sem kellett több: megkértünk három fiatal hölgyet, hogy szedjék ízekre az Ignist.

A Toyota felszámolja a közlekedési dugókat

Sikerrel zárult a Toyota Mobilitási Alapítvány (TMF) thaiföldi projektje, amelynek elsődleges célja a hatmilliós Bangkok utcáin gyakran tapasztalható közlekedési dugók enyhítése volt.

Kereszteződésben ennél zseniálisabb dolgot még nem láttunk

Nem tudsz kihajtani a keresztező forgalom miatt, és senki nem enged ki? Van egy megoldás!

Na, hány km új autópálya épül 100 milliárdból?

Az M4 Berettyóújfalu és Nagykereki közti szakaszának első üzeméhez hasonlóan a másodikat is a Duna Aszfalt és a Hódút építheti meg, ezúttal az A-Híd Zrt.-vel együtt.

Fontos változásokra készülhetnek az autósok

Változnak a műszaki vizsgát érintő szabályok és a jogosítvánnyal kapcsolatos rendelkezések.

SMS-ben rúgta ki munkásait az államosított gyár

Miután a General Motors venezuelai üzemére rátette a kezét a helyi kormány, a cég írásos üzenetben közölte alkalmazottaival: átutalták a végkielégítésüket, vehetik a kalapjukat.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

Sosem látott fotókon az oroszok új tankja

Nézz be az orszok legújabb tankjának fülkéjébe, ezeket a fotókat még nem sokan látták, néhány napja kerültek fel a netre.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.