F1: Vettel szerint Alonso túl messzire ment

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.06. 18.00

A Brit Nagydíjon elképesztő csatát vívott egymással Sebastian Vettel és Fernando Alonso, a körökön át tartó párharcot végül a négyszeres világbajnok nyerte.

A Brit Nagydíjon elképesztő csatát vívott egymással Sebastian Vettel és Fernando Alonso, a körökön át tartó párharcot végül a négyszeres világbajnok nyerte. A csata hevében folyamatosan ment a panaszkodás, hol Alonso árulkodott Vettelre, hol fordítva, a német végül ritkán látható kerék a kerék elleni csata után előzte meg a spanyolt, jelezve, hogy nagyon nem felejtett el vezetni.


“Jópofa, hogy mindketten panaszkodtunk arra, hogy a másik elhagyja a pályát” – kezdte az ötödikként, egy hellyel Alonso előtt célba ért Vettel, célozva arra, hogy igazából oda-vissza ment a dolog. “A csapat szólt, hogy tartsam tiszteletben a pálya határait, ebből gondoltam, hogy Fernando panaszkodik. Mindig ezt csinálja.”

“Kétszer is úgy éreztem, hogy a hatos kanyarban túl messzire ment. Kívülről próbáltam elmenni, az autóm orra már előtte volt, ezt tiszteletben kellett volna tartania. Fékeznem kellett, hogy elkerüljem az ütközést, de Fernandónak nem szokása túl nagy helyet hagyni.”

Vettelnek említették, hogy Alonso tiltott helyen való DRS-nyitásra is panaszkodott, és hogy emiatt vissza kellett volna adnia a pozíciót. “Ennek a kijelentésnek semmi értelme” – utalt Vettel arra, hogy a DRS nyitását az elektronika szabályozza. “Nem tudom, végül ki nyerte a panaszkodást, a lényeg a sikeres előzés.”

“Ami a versenyt illeti, a stratégia döntött. Nem tudom, talán harmadik is lehettem volna, de világos, hogy rossz taktika mellett döntöttünk. Várom a hazai versenyt, az mindig különleges, remek lenne dobogón állni.”

A verseny után Alonso próbálta jelentéktelenné tenni az előzést, és kisebbíteni Vettel érdemeit. “Abban a körben, amikor megelőzött, háromszor vagy négyszer ment le a pályáról” – nyilatkozta Alonso. “De azt hiszem, a következő körben mindenképp megelőzött volna, mert túl lassúak voltunk.”

Alonso utólag a pillanat hevével magyarázta a DRS miatti kifakadást. “Igazság szerint a verseny rossz pillanatában akadtunk össze. Már két körrel Sebastian kiállása előtt arról beszélgettünk a csapattal, hogy feladjuk a versenyt, mert voltak gondok a hátsó szárnnyal és az akkumulátorral is. A szárny konkrétan beragadt, és ez befolyásolta az autó viselkedését. A verseny vége felé ráadásul az üzemanyaggal is spórolnunk kellett.”

Alonso a Twitteren gyors gyógyulást kívánt csapattársának, Kimi Räikkönennek, aki az első körben szenvedett nagy balesetet.

Kommentek

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.