Jönnek az óriáskerekek a Forma-1-be

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.05. 10.45

A Pirelli a jövő heti Forma-1-es teszten a jelenleginél jóval nagyobb és peresebb, 18 colos gumikat küld pályára.

A jelenleg használt 13 colos, ballonos Forma-1-es gumik nagyobbakra cserélése jó ideje téma – a Michelin például az esetleges visszatérésének feltételéül is szabta tavaly -, az utcai relevanciával bíró, a piaci trendeknek megfelelő 18-as méret a cél. A Pirelli most tesz egy lépest ebbe az irányba, a jövő heti silverstone-i teszten a Lotus autójára felkerülnek majd a nagy abroncsok bemutató prototípusai.

Formula E Fotó: Europress

Formula E Fotó: Europress


“A 13 colos guminak mára nincs utcai relevanciája, immár a hétköznapi autókra is simán szerelnek 18-asokat. Bár a Forma-1 szempontjából ez hatalmas ugrás lenne, más motorsport-kategóriákban használnak nagy méreteket” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery utalva például az ősszel induló, a Michelin által ellátott Formula E szériára, vagy az amerikai IndyCar Firestone abroncsaira.
“Úgy véljük, mindenki számára előnyös, ha szoros kapcsolatot teremtünk a Forma-1-es fejlesztések, az autóversenyzés és a közúti autózás jövője között – már az 1970-es években is ezt vallottuk, amikor az autóversenyzésben használ peres gumikat bevezettük az utcára. Hangsúlyozni szeretném azonban, hogy mi nem hajtjuk aktívan ezt a kérdést, nem a mi dolgunk a Forma-1 változásainak kezdeményezése” – tette hozzá.

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.