A jelenleg használt 13 colos, ballonos Forma-1-es gumik nagyobbakra cserélése jó ideje téma – a Michelin például az esetleges visszatérésének feltételéül is szabta tavaly -, az utcai relevanciával bíró, a piaci trendeknek megfelelő 18-as méret a cél. A Pirelli most tesz egy lépest ebbe az irányba, a jövő heti silverstone-i teszten a Lotus autójára felkerülnek majd a nagy abroncsok bemutató prototípusai.

Formula E Fotó: Europress

Formula E Fotó: Europress


“A 13 colos guminak mára nincs utcai relevanciája, immár a hétköznapi autókra is simán szerelnek 18-asokat. Bár a Forma-1 szempontjából ez hatalmas ugrás lenne, más motorsport-kategóriákban használnak nagy méreteket” – mondta a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery utalva például az ősszel induló, a Michelin által ellátott Formula E szériára, vagy az amerikai IndyCar Firestone abroncsaira.
“Úgy véljük, mindenki számára előnyös, ha szoros kapcsolatot teremtünk a Forma-1-es fejlesztések, az autóversenyzés és a közúti autózás jövője között – már az 1970-es években is ezt vallottuk, amikor az autóversenyzésben használ peres gumikat bevezettük az utcára. Hangsúlyozni szeretném azonban, hogy mi nem hajtjuk aktívan ezt a kérdést, nem a mi dolgunk a Forma-1 változásainak kezdeményezése” – tette hozzá.