F1: Rosberget a piros lámpa sem állította meg

Szerző: Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.05. 15.30

A Brit Nagydíj időmérőjének első három helyezettje egyetértett abban, hogy őrült napot zárt a mezőny. Sebastian Vettel csak Angliában lehet ilyen idő.

Nico Rosberg (1.): “Ez aztán őrült időmérő volt, folyamatosan változtak a körülmények. Az első Q3-as körben elég sok eső esett az utolsó három kanyarban, mondtam is a srácoknak, hogy vége, de később arra jutottunk, megnézzük, milyen a pálya. Ha kimegyünk, van egy kis esélyünk, ha nem megyünk, akkor tényleg annyi. Az utolsó szektoron múlt, mindenhol kicsit lassabb volt a pálya addig, de ott korábban négy másodpercet veszítettem, így tudtam, hogy ott visszahozhatom. A kör eleje nagyon rázós volt, átmentem, és rögtön piros lett a lámpa, elképesztően közel volt. Mindenki remekül együtt dolgozott ma, jó döntéseket hoztunk, minden összejött. A bajnokság szempontjából jó, hogy Lewis csak a hatodik helyről indul, de szerintem gyorsan átverekszi magát a mezőnyön, és egymással fogunk versenyezni. A pálya még jobban is fekszik nekünk, mint Ausztria, nagy csata lesz!”

Sebastian Vettel (2.):
“A Q3 elején ki kellett volna mennünk, de pont akkor kezdett esni, amikor elindultam volna. Ekkor már felesleges lett volna kimenni, nem tudtam volna normális kört futni. Vártunk, aztán úgy döntöttünk, kimegyünk, de a felvezető körben még nem hittem volna, hogy bármi lesz belőle. Hihetetlen körülmények voltak, Anglia az egyetlen ország, ahol ennyire változó körülmények lehetnek a csapadék szempontjából. Valamennyit muszáj volt kockáztatnom, mert kellett egy idő, és aztán úgy alakult, hogy az első sorból indulhatok.”

Jenson Button (3.):
“El sem hiszem ezt az eredményt. Tudom, hogy ez csak egy harmadik hely, de az utóbbi 18 hónapban erre esélyünk sem volt, óriási érzés a hazai közönség előtt. Nagyjából ott voltunk, megvolt a tempónk, nyilván nem a Mercedeshez képest, de a többiekkel tartottuk a lépést. A Q1-ben volt egy meleg helyzet, amikor elvették a körömet, azt hittem, tovább sem jutok, ehhez képest itt ülök. Nagyon elégedett vagyok.”

Kommentek

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

Kocsisor, ami Budapesttől a Balatonig ér

Ha egymás mögé állítanánk a 15 ezer autót, akkor a kocsisor Budapest határától majdnem a Balatonig érne – márpedig idén a Ford várhatóan ennyi járművet ad el Magyarországon.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.