F1: Óriási hibák, Rosbergé a pole

Forma-1 Brit Nagydíj kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.05. 15.15

A Brit Nagydíj félig esős, félig száraz időmérőjén a Ferrari és Lewis Hamilton is rossz döntéseket hozott, Nico Rosberg hozta a pole-t, Sebastian vettel lett a második.

Nico Rosberg pályafutása 8., idei 4. pole pozícióját szerezte a Brit Nagydíj folyamatosan változó körülmények között zajló, nedves-száraz kvalifikációján. A bajnoki éllovas az utolsó pillanatig nem adta fel, miközben a hazai sztár, Lewis Hamilton nem vitte végig az utolsó gyors kört, amelyen mindenki javítani tudott. Az angol csak 6. lett.


Kis híján Sebastian Vettel is rosszul járt, a Q3-ban elpazarolta az első menetet, idő nélkül állt, de végén Rosberghez hasonlóan javított, így a 2. helyével teljessé tette német első sort.
Az átmeneti körülmények között gyakran brillírozó Jenson Button most is hozta a formáját, 3. lett a McLarennel, mellé a szó szoros értelmében hazai pályán versenyző, silverstone-i Force Indiával Nico Hülkenberg kerül vasárnap.
Daniel Ricciardo és a két Toro Rosso a Q3 végén kihagyta a lehetőséget, így a top10 végében maradtak.
Nem csak Hamilton és ők hibáztak volt még ennél nagyobb égés is: a Ferrari mindkét versenyzője az első szakaszban búcsúzott: a Q1 végén túl sokáig kivártak, a gyors(nak szánt) körükön eleredt az eső a 19-20. pozícióban búcsúztak. Az Ausztriában remeklő Williams ugyanígy járt.
A Sauber mindkét pilótája eldobta az autót, miközben a Marussia két járgánnyal szerepelt a Q2-ben, Jules Bianchi a csapat történetének legjobb rajthelyét hozta a 12. pozícióval.
Így zajlott a kvalifikáció
A délelőtti eső után lassan felszáradó pályán, de későbbi csapadék fenyegetése mellett kezdődött a Brit Nagydíj időmérő edzése Silverstone-ban. Ahogy Ausztriában, a versenybírók most is figyelmeztették a versenyzőket, hogy a pálya négy kerékkel való elhagyása miatt törlik az adott köröket.
A Q1-et mindenki átmeneti esőgumikon (intermediate) kezdte, remélve, hogy az utolsó percekre felszáradnak az ívek, és a slickek is felkerülhetnek. Az első érdemi körök után Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Nico Rosberg és Sebastian Vettel volt az élen.


A kicsit voltak az elsők, akik a közepes keverékű száraz abroncsokkal, a Caterhamekre és a Marussiákra kerültek fel a slickek, de az utolsó percekre mindenki követte a példát.
Jenson Button a célegyenes-ráfordítóban kiszaladt, az idejét törölték is, a nagy hajtásban mások is hibáztak, eleredt az eső, sorjáztak a sárga zászlók: Marcus Ericsson ralizott egy kanyart levágva, Adrian Sutil kavicságyban ragadt, Fernando Alonso is megpördült, nem is tudott felérni új körre.
Alonso mellett Kimi Räikkönen sem jutott tovább, a Ferrarik csak a Caterhameket előzték meg. Az ausztriai első sor után a Williams is katasztrofálisan teljesített, a 17-18. helyen búcsúztak. Ők és a maranellóiak is túl sokáig vártak a végén, rajta is vesztettek.


A Q2 kezdetére megint intermediate-eket tettek fel, de az utolsó öt percre újra jöttek a közepes slickek. A Sauberen ez megint kifogott, Esteban Gutierrez a Luffieldnél csúszott bele a szalagkorlátba az autó farával. Az utolsó 50 másodpercre a sárga zászlók is előkerültek.
A második szakasz végén a két Lotus, a két Marussia és a két Sauber, a már nem futó Sutil, valamint az autót törő Gutierrez esett ki. Jules Bianchi 12. helyével a Marussia F1-es történetének legjobb rajtpozícióját szerezte.
A Q3-at a száraz gumikon kezdték a versenyzők, de két perc után már szemerkélni kezdett, így az ekkor futott körök el is dönthették a sorrendet. Hamilton és Rosberg állt az élre, mögéjük a Force Indiá-s Sergio Perez és a Red Bull-os Daniel Ricciardo sorakozott fel.
Sebastian Vettel kivárt, és ezzel el is úszott az első nekifutásos lehetősége, mért kör nélkül ment vissza a bokszba.


Az utolsó két percre nem ment ki mindenki, Ricciardo és a Toro Rossók a garázsban maradtak. A végén Hülkenberg, Vettel, Button és Rosberg is javított a száraz utolsó szektorban, míg Hamilton nem vitte végig a gyors körét, úgy vélte, túl nedves a pálya. Hatalmas hiba volt.
Rosberg megszerezte a pole-t, Vettel a 2. rajthelyet, utánuk Button és Hülkenberg, Magnussen és Hamilton, Perez és Riccirdo, valamint a két Toro Rosso, Kvjat és Vergne következett. 
Brit Nagydíj, kvalifikáció, Silverstone, 2014.07.05.

Kommentek

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

Így veszélyeztethetik egészségünket a trükköző európai fuvarozók

Az európai teherautó gyártók az AdBlue adalék-anyaggal történő mahinálás megállítását szorgalmazzák. Az európaiak egészségével szórakoznak a buherálók.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

F1: Verstappenék megkapták az új egyenruhát

Az autóra még holnapig várni kell, de a Red Bull versenyzői már megmutatták, mit viselnek majd a volánnál. Így fest Daniel Ricciardo és Max Verstappen új overallja.

F1: Stúdiófotókon a Mercedes új autója

A Mercedes szombaton stúdiófotókon is megmutatta csütörtökön leleplezett 2017-es autóját, a W08-ast.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.