F1: Óriási hibák, Rosbergé a pole

Forma-1 Brit Nagydíj kvalifikáció

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.05. 15.15

A Brit Nagydíj félig esős, félig száraz időmérőjén a Ferrari és Lewis Hamilton is rossz döntéseket hozott, Nico Rosberg hozta a pole-t, Sebastian vettel lett a második.

Nico Rosberg pályafutása 8., idei 4. pole pozícióját szerezte a Brit Nagydíj folyamatosan változó körülmények között zajló, nedves-száraz kvalifikációján. A bajnoki éllovas az utolsó pillanatig nem adta fel, miközben a hazai sztár, Lewis Hamilton nem vitte végig az utolsó gyors kört, amelyen mindenki javítani tudott. Az angol csak 6. lett.


Kis híján Sebastian Vettel is rosszul járt, a Q3-ban elpazarolta az első menetet, idő nélkül állt, de végén Rosberghez hasonlóan javított, így a 2. helyével teljessé tette német első sort.
Az átmeneti körülmények között gyakran brillírozó Jenson Button most is hozta a formáját, 3. lett a McLarennel, mellé a szó szoros értelmében hazai pályán versenyző, silverstone-i Force Indiával Nico Hülkenberg kerül vasárnap.
Daniel Ricciardo és a két Toro Rosso a Q3 végén kihagyta a lehetőséget, így a top10 végében maradtak.
Nem csak Hamilton és ők hibáztak volt még ennél nagyobb égés is: a Ferrari mindkét versenyzője az első szakaszban búcsúzott: a Q1 végén túl sokáig kivártak, a gyors(nak szánt) körükön eleredt az eső a 19-20. pozícióban búcsúztak. Az Ausztriában remeklő Williams ugyanígy járt.
A Sauber mindkét pilótája eldobta az autót, miközben a Marussia két járgánnyal szerepelt a Q2-ben, Jules Bianchi a csapat történetének legjobb rajthelyét hozta a 12. pozícióval.
Így zajlott a kvalifikáció
A délelőtti eső után lassan felszáradó pályán, de későbbi csapadék fenyegetése mellett kezdődött a Brit Nagydíj időmérő edzése Silverstone-ban. Ahogy Ausztriában, a versenybírók most is figyelmeztették a versenyzőket, hogy a pálya négy kerékkel való elhagyása miatt törlik az adott köröket.
A Q1-et mindenki átmeneti esőgumikon (intermediate) kezdte, remélve, hogy az utolsó percekre felszáradnak az ívek, és a slickek is felkerülhetnek. Az első érdemi körök után Lewis Hamilton, Daniel Ricciardo, Nico Rosberg és Sebastian Vettel volt az élen.


A kicsit voltak az elsők, akik a közepes keverékű száraz abroncsokkal, a Caterhamekre és a Marussiákra kerültek fel a slickek, de az utolsó percekre mindenki követte a példát.
Jenson Button a célegyenes-ráfordítóban kiszaladt, az idejét törölték is, a nagy hajtásban mások is hibáztak, eleredt az eső, sorjáztak a sárga zászlók: Marcus Ericsson ralizott egy kanyart levágva, Adrian Sutil kavicságyban ragadt, Fernando Alonso is megpördült, nem is tudott felérni új körre.
Alonso mellett Kimi Räikkönen sem jutott tovább, a Ferrarik csak a Caterhameket előzték meg. Az ausztriai első sor után a Williams is katasztrofálisan teljesített, a 17-18. helyen búcsúztak. Ők és a maranellóiak is túl sokáig vártak a végén, rajta is vesztettek.


A Q2 kezdetére megint intermediate-eket tettek fel, de az utolsó öt percre újra jöttek a közepes slickek. A Sauberen ez megint kifogott, Esteban Gutierrez a Luffieldnél csúszott bele a szalagkorlátba az autó farával. Az utolsó 50 másodpercre a sárga zászlók is előkerültek.
A második szakasz végén a két Lotus, a két Marussia és a két Sauber, a már nem futó Sutil, valamint az autót törő Gutierrez esett ki. Jules Bianchi 12. helyével a Marussia F1-es történetének legjobb rajtpozícióját szerezte.
A Q3-at a száraz gumikon kezdték a versenyzők, de két perc után már szemerkélni kezdett, így az ekkor futott körök el is dönthették a sorrendet. Hamilton és Rosberg állt az élre, mögéjük a Force Indiá-s Sergio Perez és a Red Bull-os Daniel Ricciardo sorakozott fel.
Sebastian Vettel kivárt, és ezzel el is úszott az első nekifutásos lehetősége, mért kör nélkül ment vissza a bokszba.


Az utolsó két percre nem ment ki mindenki, Ricciardo és a Toro Rossók a garázsban maradtak. A végén Hülkenberg, Vettel, Button és Rosberg is javított a száraz utolsó szektorban, míg Hamilton nem vitte végig a gyors körét, úgy vélte, túl nedves a pálya. Hatalmas hiba volt.
Rosberg megszerezte a pole-t, Vettel a 2. rajthelyet, utánuk Button és Hülkenberg, Magnussen és Hamilton, Perez és Riccirdo, valamint a két Toro Rosso, Kvjat és Vergne következett. 
Brit Nagydíj, kvalifikáció, Silverstone, 2014.07.05.

Kommentek

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

Csalásgyanú miatt vizsgálják a Porschét

A német WirtschaftsWoche szerint a német szövetségi közlekedési minisztérium és a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) gépjármű-nyilvántartó hivatal az üzemanyag-fogyasztási értékeket manipuláló szoftver gyanújával vizsgálatot indított a Porschénél.

Januárban jön a Lexus új zászlóshajója

28 évvel az első, eredeti Lexus LS megjelenése után színre lép a modell ötödik generációja. Még nem sok mindent tudunk róla.

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

Keresztbe vágva jön az Alpine

Megérkezett az első gyári videó a Renault jövőre érkező sportkocsijáról, a hátsókerekes Alpine A120-ról.

Hamilton: Furcsa dolgok történtek a Mercedesnél

Lewis Hamilton nem áll le a célozgatásokkal, az angol szerint különös dolgok is történtek idén a Mercedesnél.

F1: Meglepetés volt a Francia Nagydíj feltámasztása

A Francia Nagydíj újjáélesztése még a Forma-1 uraként ismert Bernie Ecclestone-t is meglepte egy kicsit, de úgy fest, a Paul Ricard pálya jó otthona lesz a versenynek.

Top 10: puncimágnesek használtan

Jobb lenne egy új Volvo XC90, de nem mindenkinek telik rá, a nőknek mégis imponálni kell valamivel. Szoknyavadász hatással bíró autókat kerestünk, kétmillióig.

F1: Verstappennek önkritika kell

1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve úgy véli, Max Verstappen kiemelkedően teljesített idén, de igazán jó Forma-1-es csak akkor lesz belőle, ha képes szembenézni a hibáival és fejlődni.

Tudod, hogy kell kereket cserélni? Dehogy tudod!

Ez a videó most lépésről-lépésre megmutatja a kerékcsere folyamatát. Hidd el, eddig mindent rosszul csináltál.

F1: Rosberg visszaszólt Laudának

Nico Rosberg nem érti, miért akadt ki annyira a Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda a visszavonulásán A világbajnok azt is elárulta, mennyit kivett belőle Lewis Hamilton megverése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.