F1: Így kell eltolni az időmérőt

Bocsánatot kértek Ricciardótól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.05. 18.50

A Brit Nagydíj időmérőjén sokan taktikázták el magukat, a Williams a Q1-ben ejtette ki magát, a Toro Rosso a top10 végére szögezte a pilótáit.

A Brit Nagydíj időmérőjének félig esős, lassan felszáradó körülményei sokakat megzavartak: Lewis Hamilton (6.) a potenciális pole-t dobta el, amikor utolsó körén visszavett, a Ferrarinál túl sokáig kivártak, így már a Q1 elején kiestek, mert az utolsó pillanatban eleredt az eső.


A Ferrarihoz hasonlóan járt a két héttel ezelőtt Ausztriában az első sort megszerző Williams is:
“Jó az autónk, ezért kiábrándító a 17. és 18. hely. Próbáltuk figyelni, hogy ki hol jár a pályán, de elszúrtuk az időzítést. Nem gondoltuk, hogy ilyen gyorsan ideér az eső, persze ez nem lehet kifogás, ezt a hibát nem szabad még egyszer elkövetnünk. Most már az a fontos, hogyan tudunk menteni holnap, továbbra is a pontszerzés a cél, hiszen az autónk képes rá, igyekszünk majd legalább annyi pontot szerezni, mint a riválisaink” – magyarázta a vezető versenymérnök, Rob Smedley.
A Williamsnek amúgy is pocsék hétvégéje van, a pénteki első edzésen a női tesztpilóta, Susie Wolff motorhiba miatt csak 4 körig jutott, Felipe Massa összetörte az autót, délután pedig Valtteri Bottas járgányáról “robbant le” a motorborítás a rossz rögzítés miatt.


A grove-iaknál nagyobb eséllyel hajt majd pontokra a Toro Rosso vasárnap délután, de a Red Bull kisebbik csapata szintén rontotta a saját kilátásait, amikor a Q3 végére nem küldték ki Danyiil Kvjatot (9.) és Jean-Eric Vergne-t (10.).
“Vegyes érzéseink vannak, hiszen általában véve minden nagyon jól ment egészen a Q3 utolsó perceiig. Nagyon trükkös, nagyon kiszámíthatatlan volt az időmérő, de a pit wall és a pilóták visszajelzései végig összhangban voltak, mindenki jól dolgozott, elkeserítő, hogy nem végeztünk előrébb a top10-ben” – mondta a technikai főnök, James Key.
“Úgy terveztük, hogy kimegyünk a végén is, de aztán úgy érzékeltük, hogy túl vizes a pálya, de kiderült, hogy az utolsó szektor elég száraz volt ahhoz az utolsó percekben, hogy számítson. A csalódás ellenére azért a 9-10. rajthely nem rossz, az edzéseken a versenytempónk is jónak tűnt, szóval egyszerűen csak jól kell tennünk a dolgunkat holnap.”


A Red Bullnál is a garázsban maradt Daniel Ricciardo, a kollégák előtt zárt (8.).
“Nem hittem, hogy gyorsul a pálya a végére, hiszen esett. Nem hittük, hogy lehetséges javítani, Sebastian (Vettel) is csak azért ment ki, mert addig nem volt mért köre. Tanulnunk kell ebből. Nem is értem, hogy lett ennyivel gyorsabb a pálya, sokkal gyorsabban szárad, mint hittem” – nyilatkozta az ausztrál.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner bocsánatot kért Ricciardótól, amiért nem küldték ki: “Sajnos rosszul mértük fel a körülményeket a Q3 végén, szóval bocsánatot kérünk Danieltől!” 

Kommentek

F1: A McLarennek és a Williamsnek drukkol Hamilton

A háromszoros világbajnok Mercedes-pilóta, Lewis Hamilton reméli, hogy a két patinás brit csapat lehet még ellenfél számára a világbajnoki küzdelemben.

Titkos magánéletéről beszélt Vettel

Privát életét is érintő interjút adott a Forma-1 négyszeres világbajnoka. Szóba került az otthona, félelme, bosszúsága, vágyai.

F1: Nem Brawn rúgatta ki Ecclestone-t

A Forma-1 sportszakmai irányítója, Ross Brawn cáfolta, hogy ő kérte volna Bernie Ecclestone eltávolítását ugyanakkor nem tagadja, hogy elég nehéz lett volna a közös munka.

Arab uralkodónak öltözött Felipe Massa

Royal Family Massah – írta a családjáról készült fotó alá a brazil Forma-1-es pilóta.

Bődületes kasszasiker a Halálos iramban 8

A Halálos iramban 8. megint lekörözte a mezőnyt az észak-amerikai mozikban a hétvégén. Az autós akciófilm globális bevételei a csillagok közé repítik a filmet.

Közösen állnak ki a Visegrádi Négyek a protekcionizmussal szemben

Közös álláspontot fogadtak el a Unió piacán kialakult versenykorlátozó intézkedésekkel szemben a Visegrádi Négyek fuvarozó vállalkozásait tömörítő érdekképviseletek. 

Kemény balesetet mesél el egy magyar kamionos, videóra vette az egészet

A magyar sofőr előtt kalapot emelünk, azonnal megállt és kiszállt segíteni. Az egészet rögzítette a fedélzeti kamera.

8000 kilométer kevesebb mint 4 nap alatt

A Goodyear az új abroncsa bevezetését azzal ünnepeli, hogy próbára teszi a gumikat Rainer Zietlow világrekord kísérlete során. A pilóta és csapata azt a célt tűzte ki maga elé, hogy a 8000 kilométeres, Dakartól Moszkváig tartó távot kevesebb mint 4 nap alatt teszi meg.

Egy kiscica miatt zárták le az ország legfontosabb útját

Elárvult kölyökmacska nyávogott egy nyolcsávos szupersztráda elválasztó sávján Abu-Dzabiban. A tűzoltóság nem teketóriázott, irdatlan torlódás árán megmentették az állatot.

Na így töltenek elektromos autót a kazincbarcikai lakótelepen

Örök kérdés a villanyautókkal kapcsolatban, hogy mi lesz a lakótelepen élőkkel, akik otthon szeretnének tölteni, és nincs a közelben töltőoszlop? Ma az egyetlen megoldás, amire gondolhatnak, az egy jó hosszú, ablakon kilógatott vezeték.

Jeep Yuntu: rejtélyes jövőkép

A közeljövő kínai Jeep modelleinek formai és technológiai koncepcióját vázolja az a hétszemélyes tanulmányautó, amelyről szinte semmit nem árultak el.

Ez a videó a bizonyíték, hogy Pesten sokan birkamód közlekednek

Krisztián nem bírta cérnával, de nem csodálkozunk, hiszen pár perc alatt több olyan helyzettel is találkozott Budapesten, ami balesettel is végződhetett volna, ha nem figyel.

Csillag született

A DB9 fénye alaposan megkopott. Az Aston Martin 2004 óta próbálta feléleszteni különböző átdolgozásokkal a modell egykori csillogását – sikertelenül. De most változik a helyzet! A vadonatúj DB11 megérkezett és úgy ragyog, mint még soha. Nem fogja vissza magát, motorja V12-es és biturbó.

Hazatért végre az utolsó Ikarus

Tizenöt évig szolgált külföldön a magyar ritkaság, de most már végleg itthon marad.

Szexi tánc okozott tragédiát

Meggondolatlan kamaszlány szexinek tartott táncba kezdett a közlekedő autók mellett, meg is lett az eredménye.

Üzemanyagcellás kamiont tesztel a Toyota

A Los Angeles-i kikötő és környéke extrém teherforgalmát kívánja környezetbarátabb mederbe terelni a Toyota.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.