F1: Így kell eltolni az időmérőt

Bocsánatot kértek Ricciardótól

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.05. 18.50

A Brit Nagydíj időmérőjén sokan taktikázták el magukat, a Williams a Q1-ben ejtette ki magát, a Toro Rosso a top10 végére szögezte a pilótáit.

A Brit Nagydíj időmérőjének félig esős, lassan felszáradó körülményei sokakat megzavartak: Lewis Hamilton (6.) a potenciális pole-t dobta el, amikor utolsó körén visszavett, a Ferrarinál túl sokáig kivártak, így már a Q1 elején kiestek, mert az utolsó pillanatban eleredt az eső.


A Ferrarihoz hasonlóan járt a két héttel ezelőtt Ausztriában az első sort megszerző Williams is:
“Jó az autónk, ezért kiábrándító a 17. és 18. hely. Próbáltuk figyelni, hogy ki hol jár a pályán, de elszúrtuk az időzítést. Nem gondoltuk, hogy ilyen gyorsan ideér az eső, persze ez nem lehet kifogás, ezt a hibát nem szabad még egyszer elkövetnünk. Most már az a fontos, hogyan tudunk menteni holnap, továbbra is a pontszerzés a cél, hiszen az autónk képes rá, igyekszünk majd legalább annyi pontot szerezni, mint a riválisaink” – magyarázta a vezető versenymérnök, Rob Smedley.
A Williamsnek amúgy is pocsék hétvégéje van, a pénteki első edzésen a női tesztpilóta, Susie Wolff motorhiba miatt csak 4 körig jutott, Felipe Massa összetörte az autót, délután pedig Valtteri Bottas járgányáról “robbant le” a motorborítás a rossz rögzítés miatt.


A grove-iaknál nagyobb eséllyel hajt majd pontokra a Toro Rosso vasárnap délután, de a Red Bull kisebbik csapata szintén rontotta a saját kilátásait, amikor a Q3 végére nem küldték ki Danyiil Kvjatot (9.) és Jean-Eric Vergne-t (10.).
“Vegyes érzéseink vannak, hiszen általában véve minden nagyon jól ment egészen a Q3 utolsó perceiig. Nagyon trükkös, nagyon kiszámíthatatlan volt az időmérő, de a pit wall és a pilóták visszajelzései végig összhangban voltak, mindenki jól dolgozott, elkeserítő, hogy nem végeztünk előrébb a top10-ben” – mondta a technikai főnök, James Key.
“Úgy terveztük, hogy kimegyünk a végén is, de aztán úgy érzékeltük, hogy túl vizes a pálya, de kiderült, hogy az utolsó szektor elég száraz volt ahhoz az utolsó percekben, hogy számítson. A csalódás ellenére azért a 9-10. rajthely nem rossz, az edzéseken a versenytempónk is jónak tűnt, szóval egyszerűen csak jól kell tennünk a dolgunkat holnap.”


A Red Bullnál is a garázsban maradt Daniel Ricciardo, a kollégák előtt zárt (8.).
“Nem hittem, hogy gyorsul a pálya a végére, hiszen esett. Nem hittük, hogy lehetséges javítani, Sebastian (Vettel) is csak azért ment ki, mert addig nem volt mért köre. Tanulnunk kell ebből. Nem is értem, hogy lett ennyivel gyorsabb a pálya, sokkal gyorsabban szárad, mint hittem” – nyilatkozta az ausztrál.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner bocsánatot kért Ricciardótól, amiért nem küldték ki: “Sajnos rosszul mértük fel a körülményeket a Q3 végén, szóval bocsánatot kérünk Danieltől!” 

Kommentek

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

Hogyan telepíthetnék játékot az autómra? Itt a válasz!

Számítógépes játékot telepített a Porsche 911 kabrió fedélzeti rendszerére. Az irányításhoz és lövöldözéshez szintén az autó kezelőszerveit használja.

Cristiano Ronaldo meghajtotta az új Bugattit

A Bugatti személyesen kínálta meg Christiano Ronaldot egy tesztvezetéssel, hogy megtapasztalja, milyen is az új Chiron.

Faágakat és szemetet állítanak a frissen javított kátyúkba Solymáron

Eszementek egy maréknyi csoportja tette pillanatok alatt tönkre a kijavított kátyúkat Solymáron.

Hajszárítóval riogatják a gyorshajtókat egy skóciai faluban

Kreatív csellel imitálnak sebességmérő rendőröket egy kis falu lakói Skóciában. Elegük lett a száguldozó autósokból.

Ilyen hülye miért vezet?

Minden arra utalt, hogy a vonat megállíthatatlanul közeledik, mégis a sínekre hajtott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.