F1: A Mercinél nincs pánik, a lapok leosztva

Szerző: Baka Gábor levél küldés  Szántó Péter levél küldés 
Dátum: 2014.07.05. 09.30

Lewis Hamilton a pénteki motorhibától sem keseredett el, Sebastian Vettel szerint az első rajtsorra a Mercedeseken kívül senkinek sincs esélye. Válogatott nyilatkozatok.

Lewis Hamilton ránézésre a papírforma szerint lett a pénteki szabadedzések leggyorsabbja hazai pályán, valójában azonban a második edzés utolsó félórájából kimaradt, motorhibával kellett félreállnia. Azért nem volt elkeseredve. “Az autó jónak tűnt ma itt, de sajnos elúszott a legfontosabb etapom délután a motorhiba miatt” – mondta Hamilton, akinek nem az a motorja mondta be az unalmast, amelyet a folytatásban akart használni a csapat. “Még nem azonosítottuk a hiba okát, de nem lesz hatással a hétvége folytatására. Holnap délelőttre egy kicsit módosítunk a programomon, igyekszünk pótolni az elvesztett időt, mindenképp megyek majd hosszú etapot, hogy felkészülhessek a versenyre. Nem ideális helyzet, de megoldjuk.”


Nico Rosberg két tizeddel az angol mögött, de befejezett munkával zárta a pénteket, elégedett volt. “Nagyon eredményes nap volt, az autó igazán jónak tűnt, szóval bizakodva várom a folytatást. Úgy tűnik, elég gyorsak vagyunk itt, és a délutáni hosszú etapom is nagyon jó volt. A hátszél miatt trükkös volt a dolog, némelyik kanyarnál nehéz volt eltalálni a féktávot” – fogalmazott Rosberg.

Fernando Alonso az első és a második edzésen is az ezüst nyilak mögött végzett, sima napja volt. “Szokásos péntek volt” – kezdte a spanyol. “Végigvittük a programot: délelőtt kipróbáltunk pár fejlesztést és a beállításokkal játszottunk, délután pedig a gumikkal foglalkoztunk, elsősorban a közepesre koncentráltunk. Nem volt gond a hátsók szemcsésedésével, de a kemény keverék megítéléséhez még kellene egy hosszabb etap. Egyelőre nem tudom, azokat mennyire tudjuk felmelegíteni.”

“Ahogy mindig, most ki kell elemeznünk, hogy melyik fejlesztéseket használjuk majd, igaz, ha az előrejelzéseknek megfelelően esni fog holnap, akkor a mai adatoknak csak a vasárnapi versenyre lesz haszna. Holnap meglátjuk, hogyan tovább.”


Kimi Räikkönen délelőtt még az 5. volt a másik Ferrarival, de délutánra visszaesett, csak a 9. lett. Eltolták a beállításokat. “Délelőtt egész jól mentek a dolgok, a sima programot végeztük” – nyilatkozta a finn. “Néhol akadtak gondok a tapadással és egy kicsit alulkormányzott volt az autó a gyors kanyarokban. A második edzésre végeztünk pár módosítást, de nem váltak be, az autó viselkedése rosszabb lett. Visszatértünk a korábbi beállításokhoz, de sajnos a problémák megmaradtak. Rá kell jönnünk, hogy mi történt a két edzés között – még ha a pályaviszonyok és az erős szél is biztosan belejátszott.”

A Red Bull-osok közül Daniel Ricciardo volt a gyorsabb, igaz, délelőtt sebességváltó-problémái is voltak, délután a hosszas szerelés miatt csak 11 kört ment. Állítólag megoldották a gondokat. “Igen, azt hiszem túl vagyunk rajta. Délután is volt pár probléma, de szerintem rendben leszünk szombatra” – értékelt az ausztrál. “Pozitívum, hogy a második edzésen gyorsultunk. A kemény keveréken nagyon jól mentünk, de a közepessel még lehetne javulni. Ha sikerül mindent helyreraknunk, akkor közelebb lehetünk a Mercedeshez, és a Ferrari előtt leszünk.”


“A szél komoly szerepet játszott. A kör során is változik, némelyik kanyarban szembeszél van, javítja a leszorítóerőt, máshol a hátszél miatt viszont mintha nem lennének szárnyak az autón, az elég húzós. Szerintem ez az oka annak, hogy jó néhányan hibáztak.”

A címvédő Sebastian Vettel bő egy tizeddel Ricciardo mögött lett az ötödik, de délután egész jó hosszú etapokat futott. “Érdekes nap volt” – darálta Vettel, aki csütörtökön ünnepelte 27. születésnapját. “Szokás szerint nem tudjuk, hogy milyen lesz az időjárás holnap és vasárnap, de szerintem egész sokat tanultunk. Alapvetően rendben volt a nap, de nem lehetünk teljesen elégedettek, bőven tudunk még előrelépni onnan, ahol most tartunk.”

“A Ferrari is egész gyorsnak tűnt ma. Az nem kérdés, hogy az első rajtsor már elkelt, de mögötte egész szoros a verseny. Elég erős volt a szél, ami nem könnyítette meg a dolgunkat, szeretnék még javulni.”

A Williamsnek az ausztriai remeklés után borzasztó napja volt: Felipe Massa a délelőtti edzésen csúnyán eldobta az autót, sok munkát adva a szerelőknek, a tesztpilótaként lehetőséget kapott Susie Wolff alatt pedig egyetlen gyors kör után bedöglött a motor. Délután Valtteri Bottas kényszerült idő előtt kiállni a bokszba, miután autójának kiszakadt a motorborítása.


“Úgy látszik, a Williamsnél már csak így mennek a dolgok” – intézte el a balszerencsét a helyettes csapatfőnök Claire Williams. “Amikor 2012-ben versenyt nyertünk Barcelonában, kigyulladt a bokszunk. De az F1 ilyen, egyszer fent, egyszer lent. Szeretjük a kihívásokat. Meglátjuk, mi lesz az időmérőn és a versenyen, a cél szokás szerint az, hogy eljussunk a Q3-ig. Értékes pontokra van szükségünk, egy dobogó fantasztikus lenne a hazai versenyünkön. De ez nem elvárás, csak remény.”

A McLaren Jenson Button révén két hetedik helyet szerzett pénteken, de az angol nem volt elájulva. “Messze vagyunk az elejétől” – elégedetlenkedett Button. “Nehéz napunk volt, és nem érzem úgy, hogy sikerült volna előrelépnünk. Az autó nem megy rosszul, de a gyors kanyarokban esélyünk sincs tartani a legjobbak tempóját. Keressük az ideális egyensúlyt, egyelőre alulkormányozott az autó. Több tapadásra lenne szükségünk.”

Kommentek

Festővászon lett a városi törpeautó

Párbeszéd a festés és a formatervezés, a technológia és a művészet az alkotó és a Renault között: indiai származású francia képzőművész nézte festővászonnak a Renault legkisebb típusát.

Pazar fotókon a budapesti fényvillamos

Talán még soha nem készültek ennyire jó képek az ünnepi járatról. Nem csoda, hogy világhírű lett a fényvillamos.

A nap videója: észt nem osztottak a Bentleyhez

A hölgy túlszaladt a jegyautomatán, de ez bárkivel előfordulhat, ez a kisebbik gond.

Melyik a jobb zöld rendszámos luxus-SUV?

400 lóerő körül rendszerteljesítmény, kényeztető felszereltség és papíron 2 liter körüli átlagfogyasztás: az Audi Q7 e-tron 3,0 TDI quattro vagy a Volvo XC90 T8 Twin Engine AWD egyesíti hatékonyabban két világ előnyeit?

A nők vagy a férfiak cserélnek hamarabb gumit?

Az idén, október végéig, 1,9 százalékkal nőtt a téli gumiabroncs-piac a tavalyi év azonos időszakához képest Magyarországon, közép-európai szinten 6,4 százalékos növekedést mértek.

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.