F1: Räikkönen a visszavonulásra készül

Szerző: Baka Gábor levél küldés 
Dátum: 2014.07.04. 09.00

Kimi Räikkönen úgy véli, hogy 2015 végén búcsút int a Forma-1-nek, más kategóriákban próbálja majd ki magát.

Óriási várakozások előzték meg Kimi Räikkönen idei ferraris visszatérését, de épp ezért hatalmas csalódást is jelent, hogy a 2007-es világbajnok csak küszködik 2014-ben, nyolc forduló alatt 19 pontot gyűjtött, a bajnokság 12. helyén áll.
Egyesek szerint a kiábrándító teljesítmény miatt már az év végén távozhat, de ha rajta múlik, akkor sem marad sokkal tovább, árulta el a Brit Nagydíj előtt.
“Addig maradok, amíg tart a szerződésem (2015 vége), és utána valószínűleg abbahagyom. Szerintem ez lesz” – mondta.


A kérdésre, hogy az F1 után hol folytathatja majd, így felelt:
“Még nem tudom. Sok dologba belekóstoltam már, az sosem árt, és a Forma-1 mellett sem ártana, sőt csak hasznos. Mindig tanul az ember, amikor különböző dolgokat vezet, az a gond, hogy a csapatok viszont féltik a versenyzőket a sérüléstől.”
“A korábbi ferraris időszakomban elengedtek pár ralira, és szerintem ez nagyon hasznos is volt. De minden csapat másképp működik. Szerintem nekünk, versenyzőknek és a szurkolóknak is jó lenne, ha több dolgot csinálhatnánk egyszerre” – magyarázta, azonban kérdésre hozzátéve, hogy nem ezen múlik, marad-e a Forma-1-ben.
“Nem hiszem, mert amikor úgy érzem, hogy eljött az idő elbúcsúzni a Forma-1-től, akkor abba kell hagyni. Nem számítana, ha mellette csinálhatnék mást, mert a döntés az F1-ről szól, arról, hogy mikor kell befejezni.”
Míg Räikkönen a búcsú gondolatával foglalkozik, Fernando Alonso addig akar maradni, amíg háromszoros bajnok nem lesz. A Ferrarinál 2016 végéig van szerződése, de a McLaren is csábítgatja, már 2015-re. A spanyolt is megkérdezték a jövőről.


“Jelenleg nem gondolkodom hosszabb távon, vannak fontosabb dolgok is annál. Szeretnék minél több pontot hozni a csapatnak ezen a hétvégén és az egész évben, mert a konstruktőri bajnokságban elég érdekes a helyzet, nagyon kicsin múlhat, hogy a 2. vagy a 6-7. helyen végzünk. A pontszerzésre kell koncentrálnunk. A 2016 utáni jövő egyelőre másodlagos, majd meglátom, mi lesz, ha egy kicsit közelebb kerülünk hozzá.”

Kommentek

Többet keresnek majd a kecskeméti Mercedes gyárban dolgozók

Sztrájk is volt a kecskeméti Mercedes gyárban, mostanra azonban sikerült megállapodnia a szakszervezetnek, így jövőre 10 százalékkal nőhet a dolgozók alapbére.

Jégre hajtott a Toyotás, a többit magadtól is kitalálod

Nincs év jégbe szakadó autósok nélkül, az idei tél is meghozta az első terepjáróst, aki egy befagyott tavon kereste az izgalmakat.

Ragadozót készítettek a Mercedes Sprinterből

Nyomokban Sprintert is tartalmaz az a koncepció teherautó, melyet extrém terepre terveztek. Nem bányamunkás, de akár köveket is lehet vele hordani.

Zseniális vagy haszontalan ez a kreatív ötlettel feldobott ablaktörlő?

Télen áldás a tökéletes működő ablaktörlő, de ennek elérése nem egyszerű feladat. Ez a furcsa rendszer a jegesedés ellen küzd, többet erővel, mint ésszel.

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.